Wednesday, January 25, 2012

“ပုဂံအလွ ရွာပုံေတာ္”

by Soe Min on Thursday, December 1, 2011 at 1:18pm
          ေခါင္းစဥ္ကိုၾကည့္ၿပီးရင္ေတာ႔ အံတီခ်ဳိေ၀လြင္ႀကီးဆိုတဲ႔ ဦးလွထြတ္လက္ရာ သီခ်င္းကေလး နားေထာင္ရေတာ႔မယ္ မွတ္ေနၾကေတာ႔မွာ။ ဟုတ္ေသးပါဘူး။ အဲဒီသီခ်င္းေလးကလည္း ရွာလို႔မရေသးဘူး။ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တုန္းက ရန္ကုန္ခန ေရာက္သခိုက္ကေလး ေရႊတိဂုံဘုရားေပၚတက္ဖို႔ ရည္စူးထားတာ။ သမီးလုပ္သူက ပုဂံကိုသြားခ်င္တယ္ဆိုတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း ေကာက္စီစဥ္လိုက္ေတာ႔ မနက္အေစာႀကီး ပုဂံေရာက္သြားၾကပါေလေရာ။ သူကေတာ႔ ဘယ္လိုစ္တ္ကူးမ်ဳိးနဲ႔ သြားခ်င္စိတ္ေပါက္သလဲ မေျပာတတ္ပါဘူး။ ကိုယ္ကေတာ႔ ကိုယ္႔စိတ္ကူးနဲ႔ကိုယ္။ ျမန္မာပီပီ ပုဂံဆိုတာလည္း
ေရာက္ဖူးရမယ္။ ေနာက္ၿပီး ဘုရားဖူးရင္းနဲ႔ ဘုရားသမိုင္းကေလးေတြ မိတ္ဆက္ေပးရင္းနဲ႔ ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ႔ စကားကေလးေတြလည္း သူ႔ကို နားသြင္းႏိုင္မလား လို႔ေပါ႔။ `အေဖ ထမင္းခူးၿပီးၿပီ။ ဆင္းခဲ႔´ လို႔ ေအာက္ထပ္ကေန ဂ်ီေတာ႔ခ္နဲ႔ လွမ္းေခၚရတဲ႔ အေနေ၀းျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ေပမယ္႔ ရပ္ေ၀းက ျပန္လာေလတိုင္း စိမ္းသထက္စိမ္းစိမ္းသြားတဲ႔ သမီးနဲ႔ စိတ္လိုလက္ရ စကားလက္ဆုံ ေျပာႏိုင္ဖို႔ ဆိုတာကလည္း ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲသားေလ။ အခုေတာ႔ ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပၚမွာပဲ ေရးထားခဲ႔ရစ္မယ္။ ေနာက္ နားလည္လာတဲ႔ အရြယ္ေရာက္ေတာ႔ ဖတ္ၾကည့္ေနာ္။
          ေနသားတက် အထုပ္ကေလးေတြခ်ၿပီး ပထမဦးဆုံးသြားဖူးျဖစ္တာက ေရႊစည္းခုံဘုရားပါ။ လျပည့္ေန႔မို႔ အစည္ဆုံးျဖစ္မည့္ပြဲေပါ႔။ ပြဲေစ်းတန္းႀကီးနဲ႔ ေရွးတုန္းကဆို အုတ္အုတ္သည္းသည္း လွည္း၀ိုင္းႀကီးေတြနဲ႔ လာၾကတဲ႔အထဲမွာ ဒီဘုရားပြဲေလာက္စည္တာ ဘယ္ဟာမွမရွိဘူး လို႔ ေျပာျပျဖစ္တာေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ သမီးရဲ႕စိတ္ကေတာ႔ လွည္း၀ိုင္းႀကီးစည္တာ မစည္တာထက္ ဘုရားဖူးၿပီး ေစာင္းတန္းကအဆင္းမွာ ကားရပ္ထားတဲ႔ေနရာကို ဘိနပ္မပါပဲ အေ၀းႀကီးေလွ်ာက္ရလို႔ ေျခဖ၀ါးပူတာေလာက္ ဂရုတစိုက္မရွိလွပါဘူး။ ဘုရားဒါယကာ အေနာ္ရထာနဲ႔ က်န္စစ္သား ကိုေတာ႔ မိတ္ဆက္ေပးစရာမလိုပဲ သိတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း အန္ကယ္ေလးရဲ႕ အႏုပညာစြမ္းရည္ေၾကာင္႔ က်န္စစ္သားမင္းႀကီးမွာ မိန္းမေလးေယာက္ရွိတာကိုပဲ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ မွတ္မိေတာ႔တယ္။ ထူးထူးျခားျခား ပုဂံေခတ္ကတည္ခဲ႔တဲ႔ အဲဒီဘုရားေထာင္႔ေတြမွာ တရုပ္နဂါးနဲ႔တူတဲ႔ မႏုသီဟရုပ္ႀကီးေတြ ရွိေနတာကိုလည္း သတိထားမိပုံမရဘူး။ အဘထက္သားတစ္လႀကီး နတ္နန္းကို ျမန္မာစကားပုံကေလးေတြ နားလည္ေအာင္ ၀င္ျပေတာ႔ `သူရာထူးတက္ေအာင္ ဆုေတာင္းခ်င္လို႔ ေရစင္ဖိုး ၀င္ဆက္တာေနမွာ´ လို႔ ဆိုတယ္။ တကယ္ေတာ႔ ရာထူးတက္ဖို႔ဆက္ရတဲ႔ နတ္နန္းက အဲဒီမွာ မဟုတ္မွန္းေတာ႔ သူဘယ္သိဦးမွာလဲ။ ျမန္မာျပည္အရပ္ရပ္က လာလာသမွ် သံဃာေတြ မရမရွိ ဘုဥၨာဟိ ေလာင္းတဲ႔ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္းပြဲကိုေတာ႔ ႀကဳံလိုက္ရပါတယ္။ ျမန္မာ႔ဆိုင္း၀ိုင္းႀကီးနဲ႔ က်က်နန ၀တ္ေတာ္ရုံႀကိဳးကို တီးသြားတာကလည္း က်က္သေရ ရွိလိုက္ပါဘိ။ ဘယ္သူမွ ဂရုတစိုက္ နားေထာင္ေနၾကတာေတာ႔ မေတြ႔ရဘူး။ ဆိုင္းဆရာႀကီးမ်ားကို အားနာစရာ။ ငယ္ငယ္က အညာဘုရားပြဲမ်ားမွာလို မ်က္ႏွာသုတ္ပု၀ါႀကီး ေခါင္းေပါင္းၿပီး ေျပာင္းဖူးဖက္လိပ္ႀကီးကို ဒန္ဖလားနဲ႔ ခံေသာက္တဲ႔ အေမႀကီးမ်ားေတာ႔ သိပ္မေတြ႔ရေတာ႔ဘူး။
          အာနႏၵာဘုရားမွာေတာ႔ က်န္စစ္သားမင္းႀကီး အျပင္ ရွင္အရဟံကိုပါ ေသေသခ်ာခ်ာ မိတ္ဆက္ေပးျဖစ္တယ္။ ၿပီးရင္ မႏူဟာ ဘုရားက်ေတာ႔ ဆက္ရဦးမွာကိုး။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္ေလာက္ကတည္းက အင္မတန္ေခတ္မီခဲ႔တဲ႔
ျမန္မာ႔ပိသုကာလက္ရာနဲ႔ ပန္းဆယ္မ်ဳိးအေၾကာင္းလည္း နည္းနည္းပါးပါး မွတ္မိေလာက္ေအာင္ ရွင္းျပရတာေပါ႔။ `ပဲ၊ တိမ္၊ တဥ္း၊ ေတာ႔၊ ရံ၊ ပု၊ ေမာ႔၊ မွတ္ေလာ႔ ပြတ္၊ ခ်ီ၊ ယြန္း´ ဆိုတာေလးေတာ႔ ေက်ာင္းမွာသင္လို႔ ၾကားဖူးေကာင္းပါရဲ႕။ အာရုံခံမုခ္ႀကီးေလးမုခ္က ဆင္းတုႀကီးေလးဆူဟာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ သပၸါယ္ရုံတင္မဟုတ္ဘူး။ အလင္း အေမွာင္၊ အေရာင္ အရိပ္၊ အနီး အေ၀း၊ ဘုရားဖူးသူမ်ားကို ကြဲကြဲျပားျပား ခံစားေစႏိုင္ေလာက္တဲ႔ အႏုပညာလက္ရာေတြဆိုရင္လည္း မမွားဘူးေလ။ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီ ဆိုတာေတြဟာလည္း ပိရမစ္ႀကီးေတြထဲမွာလိုသာ ထိမ္းသိမ္းထားႏိုင္ခဲ႔ရင္ ပုံျပင္တစ္ေထာင္႔တစ္ညကို အရုပ္နဲ႔ ျမင္ရမွာ မလြဲပါဘူး။ တို႔ဆီက ထြက္ေတာ္မူႀကီးေတြဟာလည္း ကလီယိုပါတရာရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေလာက္ေတာ႔ မနိမ္႔လွဘူး လို႔ ၾကည့္ခြင္႔ရမွာေပါ႔။ ဂူေျပာက္ႀကီးဘုရားထဲေရာက္တဲ႔အခါ အႀကြင္းအက်န္ကေလးေတြ နည္းနည္းပါးပါး ျပရင္း အေဟာင္းေတြမွာ သမိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ တန္ဖိုးရွိတဲ႔အေၾကာင္း ရွင္းျပျဖစ္တယ္။ ေတာ္ေတာ္ၾကာ သူတို႔ႀကီးလာတဲ႔တေန႔ ထုံးသုတ္တာထက္ဆိုးၿပီး ေၾကြျပားကပ္မယ္ တာရာဇိုခင္းမယ္ေတြ ျဖစ္လာမွာစိုးလို႔။ သဗၺညဳဘုရားေရာက္ေတာ႔ ဥာဏ္ေတာ္အျမင္႔ဆုံးဘုရား လို႔ ရွင္းျပျဖစ္ေပမယ္႔ အထက္ပစၥယံေတြေပၚ တက္ခြင္႔မျပဳေတာ႔လို႔ လက္ေတြ႔ေတာ႔ မျပလိုက္ရပါဘူး။ အေပၚမွာ ဘာရွိသလဲလို႔ ေမးေတာ႔ ဘုရားေတြပဲ ရွိတာေလ ဆိုေပမယ္႔ အဲဒီအေပၚကေန ပုဂံတစ္ၿမဳိ႔လုံးမွာ ရွိတဲ႔ဘုရားေတြ လက္ခုပ္တစ္ပါတ္ပါတ္ၿပီး ဖူးလို႔ ရတာေပါ႔။ ဟုတ္တာ မဟုတ္တာ အပထား။ လွည္း၀င္ရိုးသံ တညံညံ ပုဂံဘုရားေပါင္း တို႔၊ ေရႊလသာ ၀ါ၀ါ၀င္း ဘုရား ေရခ်ဳိးဆင္းတို႔ ၾကားဖူးနား၀ရွိေအာင္ ရြတ္ျပလို႔ ရတာေပါ႔။ ေျမာက္ဦးက်ရင္ သဇင္ပန္းခိုင္ တၿမဳိင္ၿမဳိင္ ဆိုၿပီး ဆက္မယ္ေလ။ မယုံရင္ ပုံျပင္မွတ္ပါ သမီးရယ္။ ပုဂံရာဇ၀င္ဆိုတာ တုတ္ထမ္း ဓါးထမ္း ျငင္းရတာမ်ုိး လို႔ အႏိုင္နဲ႔ ပိုင္းၿပီး စကားသိမ္းလိုက္လို႔လည္း ရတာပဲ။
          ထီးလိုမင္းလိုဂူဘုရားကို ေရာက္တဲ႔အခါမွာေတာ႔ အဲဒီရွင္ဘုရင္ႀကီးနဲ႔ မိတ္ဆက္ ေပးရတယ္ေလ။ ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္ခ်င္လြန္းလို႔ ခနခန နန္းေတာင္းလြန္းလို႔ နန္းေတာင္းမ်ားမင္း လို႔ ေခၚေခၚ၊ စိုင္းစိုင္းတို႔ ေဂ်းမီတို႔လို နားေဋာင္းေတြ အမ်ားႀကီး ၀တ္လို႔ နားေဋာင္းမ်ားမင္း လို႔ ေခၚေခၚ၊ `ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ဖို႔ ဇာတာပါတဲ႔သူမ်ားဟာ ထီးခ်က္ေစာင္႔နတ္သမီးက ညႊတ္လို႔ေတာင္ ေပးရတယ္´ လို႔ ျမန္မာ႔ထီးေလးနန္းေလး သဘာ၀ကို စိတ္၀င္စားေအာင္ေျပာရတာေပါ႔။ `ေလာကႀကီး ရွင္ဘုရင္ မျဖစ္ခ်င္တဲ႔သူဆိုတာ ရွိပါ႔မလား သမီးရယ္´ လို႔ ႏွပ္ေၾကာင္းေပးၿပီးမွ “ရွိေတာ႔ ရွိခဲ႔တယ္” ဆိုၿပီး ဇာတ္ေတာ္ထဲက အေလာင္းေတာ္ ေတမိမင္းရယ္။ ယိမ္းႏြဲ႕ပါးဓါးရွင္ မင္းႀကီးရန္ေနာင္ နဲ႔ ရမည္းသင္းၿမဳိ႔စား သီလ၀ ဆိုတာရယ္ကို မိတ္ဆက္ေပးရျပန္တယ္။ `အဲဒါ လူအႀကီးေတြေပါ႔´ လို႔ မမွတ္ပါနဲ႔။ တကယ္နပ္တဲ႔ လူနပ္ႀကီးေတြပါဗ်။ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ စည္းစိမ္ပဲ ရွိတာ အရသာမရွိေတာ႔ဘူး။ ပစၥည္းဥစၥာနဲ႔ ၾသဇာအာဏာဆိုတာ သိပ္မ်ားသြားရင္ အဆိပ္ျဖစ္တဲ႔ သေဘာရွိတယ္။ အာရွတခြင္ ၿပဲၿပဲစင္ေအာင္ ဘုန္းလက္ရုံး တန္ခိုးျပႏိုင္တဲ႔ ဦးေအာင္ေဇယ်ႀကီးဟာ သူ႔သားေျခာက္ေယာက္ကို အစဥ္လိုက္ နန္းစံခိုင္းလိုက္တာ သူနတ္ရြာစံရုံရွိေသး ညီအကိုခ်င္းေတြ ရန္သူျဖစ္ကုန္ရတယ္။ ဦးႀကီး၊  ဘေဒြး၊ တူ သားေျမးမ်ားဆိုရင္ေတာ႔ မေျပာပါနဲ႔။ ကိုယ္႔ဘာသာ ေနလို႔လည္း လြတ္မထင္နဲ႔။  ကိုယ္ကမသတ္ရင္ ကိုယ္႔ကိုယ္ သတ္လိမ္႔မယ္ ဆိုတဲ႔ဓေလ႔ႀကီးထဲမွာ ေသြးရင္းသားရင္းမ်ားေတာင္ က်ဲကုန္ပါေရာ။ တအူတုံဆင္း ညီရင္းအကိုဆိုတာမ်ဳိးက ထီးေအာက္မွာ စပ္လို႔မရဘူး။ ထီးနန္းမေျပာပါနဲ႔ေလ။ ကိုယ္႔မွာရွိတဲ႔ ေမာင္ႏွမေျခာက္ေယာက္ေတာင္ လုစရာအေမြ မည္မည္ရရ မရွိလို႔ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ေတြ႔ရတာ။ တကယ္လို႔မ်ား အိမ္ျခံေျမ ေရႊေငြကားေတြ မဟားတရား ခ်မ္းသာေနလို႔ကေတာ႔ မိဘအေလာင္းေျမက်တာနဲ႔ ထသတ္ကုန္ၾကမွာေပါ႔။ သြားေလသူမိဘမ်ားဟာ သူတို႔ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြဟာ သူတို႔ရင္ေသြးေတြ စိတ္၀မ္းကြဲဖို႔အတြက္ ျဖစ္ရတယ္ဆိုတာ သိရင္ ဘယ္ဘ၀ကူးေကာင္းပါ႔မလဲ။ ရန္ကုန္ၿမဳိ႔ ျပည္လမ္းမႀကီးေပၚက အိမ္ႀကီးအိမ္ေကာင္းႀကီးကို ပိုင္ဆိုင္ၾကတဲ႔ ေမာင္ႏွမတစ္စု ျမင္ဖူးတယ္။ မိဘမ်ား မ်က္ကြယ္ျပဳကတည္းက တရားမမႈႀကီးဟာ သားသမီးမ်ား အိုမင္းလာသည္အထိလည္း မၿပီးျပတ္ေသးဘူး။ မတည့္လည္း မတည့္ၾကေတာ႔ဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ဖယ္ေပးသူ လက္လြတ္္မွာစိုးလို႔ အိမ္မႀကီးကို နံျပား ကပ္ေၾကးနဲ႔ညွပ္ထားသလို ပိုင္းၿပီး ငါ႔ဘက္က အိမ္သာ လာမတက္နဲ႔။ ငါ႔ဘက္ကတံခါးက လာမထြက္နဲ႔။ အိမ္ေရွ႔မင္းသား၊ မီးဖိုေခ်ာင္မင္းသမီး၊ သူတလူငါတမင္း ေနေနၾကေလရဲ႕။ ဆင္းဆင္းရဲရဲလည္း တစ္ေယာက္မွ ပါတာမဟုတ္။ အနည္းဆုံး စက္ပိုင္၊ ျခံပိုင္၊ ေျမပိုင္ေတြနဲ႔။ ပညာတတ္ၾကတာကလည္း ပါေမာကၡႀကီးေတြေတာင္ပါေသး။ ဒါေပသိ ကာလတန္ဖိုးအားျဖင္႔ မက္ေလာက္စရာဆိုေတာ႔ လက္လြတ္ခံဖို႔ဆိုတာ နင္မေသ ငါေသမွ က်န္တဲ႔သူဆက္အမႈဆိုင္မယ္ ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါ ေငြဆိပ္သင္႔တယ္ လို႔ မေခၚရင္ ဘယ္လိုေခၚမလဲ။ ဒါေတြကေတာ႔ သမီးဘယ္နားလည္ႏိုင္ဦးမလဲ။ ကိုယ္ေတာင္ ဒီအသက္အရြယ္ေရာက္မွ သံေ၀ဂ ရလာတဲ႔အျမင္။ မိဘမ်ား အဲလို မခ်မ္းသာတာ အင္မတန္မွပင္ ေက်းဇူးတင္မိတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ထီးလိုမင္းလိုမွာ သမီးကို ေပးခ်င္တဲ႔ မတ္စိကေတာ႔ ထီးလည္း မလိုနဲ႔ နန္းလည္းမလိုနဲ႔ လို႔ ဆိုခ်င္တာပါပဲ။
          ေဂါေတာ႔ပလႅင္ (ခုေတာ႔ ကန္ေတာ႔ပလႅင္ တဲ႔)၊ ဓမၼရံႀကီး နဲ႔ ေရႊဂူႀကီးဘုရားေတြကိုေတာ႔ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးနဲ႔ သူ႔သားေတာ္မ်ားအေၾကာင္းေျပာျပဖို႔ အစဥ္လိုက္ ဖူးျဖစ္ပါတယ္။ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးဆိုတာ သမီးသိတဲ႔ စည္သူလြင္တို႔ ေဘးေဘးႀကီးမဟုတ္လို႔ ကာတြန္းဦးေငြၾကည္နဲ႔လည္း ဘာမွ မေတာ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ကာတြန္းဦးေဖသိန္းေရးခဲ႔တဲ႔ ပုံျပင္တကာ႔ပုံျပင္ စာအုပ္ေတြထဲမွာေတာ႔ သမီး ဖတ္ဖူးလိမ္႔မယ္ ထင္ပါရဲ႕။ လက္ညွဳိးနဲ႔ထိုးလိုက္ရင္ ေရေတြႀကီးလာတယ္ဆိုတဲ႔ ရွင္ဘုရင္ႀကီးေပါ႔။ သူ႔ကို သိၾကားမင္းႀကီးက ပါဂ်ဲရိုးတို႔ လန္ခရုဆာတို႔ မေပးပဲ ေဖာင္စၾကာဆိုတာႀကီး မစလိုက္ေတာ႔ ကုန္းေပၚမွာ သြားရလာရတာ အဆင္မေျပဘူးဆိုပဲ။ ဘာရမလဲ ရွင္ဘုရင္ပါဆိုမွ။ ဘုန္းႏွင္႔ ကံႏွင္႔ ေရႊသဇင္ေလ။ လက္ညွဳိးေလးထိုးထိုးၿပီး `ေဟး .. အခ်စ္ေလး .. ေရလိုတယ္..´ လို႔ဆိုလိုက္ရင္ ဟိုလူက ေရလာေလာင္း ဒီလူက ေရလာေလာင္းနဲ႔ လက္ညွဳိးညႊန္ရာ ေရျဖစ္သူႀကီး လို႔ နံမည္ေက်ာ္သြားတာေပါ႔။ အဲဒီနည္းနဲ႔ ကမာၻလွည့္ခရီးသည္မ်ား ပုဂံကျပန္ရင္ အင္းေလးေရာက္သြားသလို သူ႔ေဖာင္ေတာ္ႀကီး သြားဆိုက္လို႔ ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား ဆိုတာ ေပၚလာတာပ။ မယုံ မရွိနဲ႔။ သူမ်က္ႏွာေၾကာမတည့္တဲ႔ သားေတာ္အႀကီး မင္းရွင္ေစာဆိုတာကို အိမ္ေပၚကႏွင္ခ်လိုက္တဲ႔အခါ ပုဂံကေန ေဖာင္ေပၚတင္ၿပီး ေမွ်ာခ်လိုက္တာ မႏၱေလး ေအာင္ပင္လယ္အရပ္မွာ သြားဆိုက္သတဲ႔။ အဲဒီမွာ တပည့္လက္သားမ်ားနဲ႔ လိမ္လိမ္မာမာ စိုက္ပ်ဳိးလုပ္ကိုင္ၿပိး ေအာင္ပင္လယ္ကန္ႀကီးကို ဆည္ခဲ႔တာဆိုပဲ။ ဟိုတေလာက သုေတသီေတြ တူးရင္းေဖာ္ရင္းနဲ႔မ်ား သူ႔လက္သဲခြံ အစအနေတြ ေတြ႔မိသြားသလားမဆိုႏိုင္ဘူး။ ပခုကၠဴမွာ ေရေတြႀကီးကုန္ပါေရာလား။
ေရလွ်ံသူႀကီးဆိုေတာ႔ မာန္တက္တာလည္း မဆန္းပါဘူး။ ငါ႔ေဘးေလာင္းေတာ္ ဘိုးေလာင္းေတာ္မ်ားဟာ ငါ႔ေလာက္မွ ေတာ္ပုံမရလို႔ ေသြးနားထင္ေရာက္မိတာေၾကာင္႔ ဘလိုင္းထီးဆိုင္ျဖစ္သြားတယ္ေလ။ အဲဒါနဲ႔ `ေသြးပုခ်ိ၊ ေသြးပုခ်၊ိ ေအာ္မီေသာ္ေဖာ္´ ဆိုၿပီး ဘိုးေတြေဘးေတြရုပ္ထုေတြကို ပလႅင္ႀကီးေပၚမွာတင္ၿပီး ကန္ေတာ႔လိုက္မွ အေမရိကန္ဗီးရွင္းေရာက္သြားၿပီး မ်က္စိျပန္ျမင္သြားသတဲ႔။ အဲဒီပလႅင္ႀကီးေနရာမွာ သူ႔သားက ဘုရားဆက္တည္လိုက္ေတာ႔ ကန္ေတာ႔ပလႅင္ ဘုရားေပါ႔။ ဒ႑ာရီကားထဲမွာေတာ႔ ဦးဇင္၀ိုင္းနဲ႔ အံတီဆင္႔ႀကီး ညႀကီးမင္းႀကီး ခ်ိန္းေတြ႔ၾကတာ ဘုရားေပၚမွာ မသင္႔ေတာ္ပါဘူးဆ္ုၿပီး အဲေလ ဟုတ္ေသးပါဘူး။ အိမ္ကလူႀကီးမိဘမ်ား ေက်းဇူးကို မကန္းသင္႔ပါဘူးဆိုၿပီး
ေကာင္းခန္းမေရာက္လိုက္တဲ႔ အခန္းဟာ ေတာ္ေတာ္ကို လွလွပပ ရိုက္ျပထားတာပါ။ အဲဒီရုပ္ရွင္ၾကည့္ၿပီး အရီးေတာင္းလက္ဘက္ကလည္း `စားေကာင္းရင္ အရီးေတာင္း..အရီးေတာင္းဆို လက္ဘက္ေကာင္း ေဟာင္းေဟာင္း..´ဆို ရီေ၀ယံတို႔ ဒါဒါတို႔နဲ႔ ေၾကာ္ျငာရိုက္ခဲ႔တယ္။ ကညင္ဆီမီးတိုင္ႀကီးေတြထြန္းၿပီး `ပဂိုးဒါးဒင္နာ´ ရယ္လို႔ တိုးရစ္ေတြၾကားမွာ ေခတ္စားခဲ႔ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ္႔ သူတို႔ေတြ ထမင္းစားတဲ႔အခါ ကိုယ္ေတြလို ေရေႏြးၾကမ္းနဲ႔ ဟင္းခ်ဳိ ဟင္းခါးနဲ႔ ေမွ်ာခ်တဲ႔အမ်ဳိးမဟုတ္ေတာ႔ ဘုရားပရ၀ုဏ္အတြင္းမွာ မတင္႔တယ္ဘူးေပါ႔ကြယ္။ စားရင္းေသာက္ရင္း အာဘြားေပးလိုေပး၊ ရွဴရွဴးထထ ဖလား၀ါးၾကဆိုတာလည္း ရွိလာျပန္ေရာ။
            ဘယ္လိုပဲ ေရလွ်ံေရလွ်ံ၊ အတက္ရွိသလို အဆင္းဆိုတာလည္း ရွိခဲ႔ရတယ္။ ဒယ္ဒီ သိပ္လန္းေနရင္ သားသားအတြက္ အလန္းဇယားေလးေတြ မက်န္ေတာ႔မွာစိုးလို႔ သူ႔သားေတာ္အငယ္ နရသူက ေနမေကာင္းေနရွာတဲ႔ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးကို ၀ိတိုရိယေဆးခန္းေခၚသြားမလိုလိုနဲ႔ ေရႊဂူႀကီးဘုရားထဲ မ သြားသတဲ႔။ `အဲကြန္းႀကီးက ေအးလိုက္တာ။ နည္းနည္းေလွ်ာ႔လိုက္စမ္း´ ဆို လုပ္ေတာ႔မွ နန္းေတာ္ထဲကေန ဘုရားထဲေရာက္ေနမွန္း သိေတာ႔သတဲ႔။ ေခါင္းအုံးနဲ႔ဖိသတ္တယ္လို႔ေတာ႔ မေျပာရဲပါဘူး။ ေတာ္ေတာ္ၾကာ သက္ေသလိုက္ေနရဦးမယ္။ ကိုယ္ျမင္ရတာလည္း မဟုတ္ပဲနဲ႔။ အဲဒီေမာင္ရင္ေလး ပိုင္လိုက္ပုံကေတာ႔ ေအာင္ပင္လယ္က ဘရာသာႀကီးကိုလည္း ျပန္ေခၚ၊ တစ္မနက္ နန္းတင္ေပးၿပီး ညေနဒင္နာမွာ အေမွာက္တိုက္သတဲ႔။ သူ႔ဘာသူ မတည့္တာေတြ စားၿပီး ေရွာေတာ႔လည္း ကံေပါ႔ကြယ္။ ဒါလည္း ကိုယ္ေတြ႔ရတာမဟုတ္ဘူး။ ပုဂံရွင္ဘုရင္ေတြထဲမွာ အဲဒီပုဂၢဳိလ္ေလးက ေတာ္ေတာ္ အသက္၀င္တာ အကယ္ဒမီေတာင္ ေပးဖို႔ေကာင္းသဗ်ာ။ ကိုရီးယားကားေတြလိုပဲ အင္မတန္ ဂုံးရုပ္ႏိုင္တယ္။ မင္းသားမင္းသမီးက ရုပ္ၾကည့္ရုံသက္သက္၊ ဇာတ္လမ္းက လူၾကမ္းလႈပ္သလို အရုပ္ထင္ရတာ။ ပုဂံမွာ ဘုရားဖူးလို႔ အေနာ္ရထာ၊ က်န္စစ္သားအသံထက္ နရသူ၊ ကုလားက်မင္း ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္ေတြက ပိုၿပီး စီစီညံညံ နဲ႔ လူစိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတယ္။ သူ႔ကို ကုလားက်မင္းလို႔ေခၚရတဲ႔အေၾကာင္းကေတာ႔ သူ႔မွာ အိႏၵိယကဆက္တဲ႔ ဖလန္းဖလန္းစိန္ကေလး တစ္ေပြရွိသတဲ႔။ တေန႔ေသာအခါ အိမ္သာကအဆင္း လက္မေဆးပဲ တို႔ေတာ႔မယ္တဲ႔ ဆိတ္ေတာ႔မယ္ သြားအလုပ္မွာ ဟိုက `ဟင္ လက္လည္း မေဆးရေသးပဲနဲ႔၊ ရြံစရာႀကီး´ လို႔ ၀ုန္းလိုက္လို႔ တင္းသြားၿပီး ေရွာ႔ထည့္လိုက္ျပန္သတဲ႔။ ဒယ္ဒီဘာဘူၾကားေတာ႔ ေဆြ႔ေဆြ႔ခုန္ပါေလေရာ။ ဘင္လာဒင္ဆီက ပုဏၰားေအးဂ်င္႔ေတြငွားၿပီး ဘိသိက္ပြဲမွာ အလႅာအရွင္ျမတ္ထံပို႔လိုက္လို႔ ကုလားက်မင္း လို႔ ေခၚပါသတဲ႔။ `လက္မည္းႀကီး လက္မည္းႀကီး´ ဆိုတာထက္ စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတဲ႔ က်န္းမာေရးပညာေပးဇာတ္လမ္းေလးပါပဲ။ သားတို႔သမီးတို႔လည္း အိမ္သာကထြက္လို႔ လက္မေဆးရင္ ဘာေတြျဖစ္တတ္တယ္ဆိုတာ မွတ္မိေလာက္ပါၿပီ။ ပါးစပ္ရာဇ၀င္ဆိုတာကေတာ႔ ဟုတ္ခ်င္ဟုတ္မယ္။ ဟုတ္ခ်င္မွလည္း ဟုတ္မယ္ေလ။ ဒါေပမယ္႔ ပုဂံမွာတည္ခဲ႔တဲ႔ ဘုရားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ နရသူမင္းကပဲ စတည္ခဲ႔တာ ၿပီးေအာင္ ဆက္တည္ခဲ႔တာ ေတာ္ေတာ္ မ်ားပါတယ္။ သူတည္တဲ႔အထဲမွာ အထင္ရွားဆုံးက ဓမၼရံႀကီးပါ။ ထုထည္အႀကီးမားဆုံးဆိုတာထက္ အဆင္႔အျမင္႔ဆုံး ပန္းရံပညာလို႔ ေျပာရမလား မသိပါဘူး။ အုတ္စီပုံကိုက ေသသပ္က်နလြန္းပါတယ္။ `အုပ္ခ်ပ္ေတြၾကား အပ္ထိုးလို႔၀င္ရင္ လက္ျဖတ္တာ။ ေဟာဒီခုံေပၚမွာေလ´ လို႔ ေျပာၾကတာကို မယုံေပမယ္႔ `ခုေခတ္ ကံထရိုက္ေတြ အဲဒီလက္ရာမီလို႔ကေတာ႔ လက္မျဖတ္နဲ႔ ဇက္လာျဖတ္´ လို႔ ဆိုရေလာက္ေအာင္ အုတ္ခ်ပ္ကေလးေတြ အရြယ္အစား၊ အထူအပါး၊ ၾကားထဲက အဂၤေတသရုိး ဘယ္ေနရာမွ  ဟာကြက္မရွိေအာင္ ေသသပ္ပါတယ္။ သူကိုယ္တိုင္ အုတ္စီတာမွ မဟုတ္တာ ဘာလို႔ သူ႔ခ်ီးက်ဴးစရာရွိသလဲဆိုေပမယ္႔ `တင္ဒါေခၚ၊ ကံတရိုက္လက္အပ္၊ က်သေလာက္ ဘတ္ဂ်က္ထဲကထုတ္´ ဆိုတာမ်ဳိးမဟုတ္ပဲ ကိုယ္တိုင္ ၾကည့္ၾကပ္စီမံထားတာ သိသာပါတယ္။ မေကာင္းမႈ ဒုစရိုက္ေတြ ေသြးေခ်ာင္းစီးေအာင္လုပ္ၿပီးမွ လူအထင္ႀကီးခံရေအာင္ ဘုရားေတြ လိုက္တည္ထားတယ္ဆိုတာကေတာ႔  မျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ဘူး ထင္တာပဲ။ ဘုရားတစ္ဆူစီ တစ္ဆူစီမွာ ေကာင္းမႈရွင္ ဒါယကာမင္းျမတ္ရဲ႕ ေစတနာကို သိသာခံစားႏိုင္တာ ပုဂံဘုရားေတြမွာပဲ ရွိပါတယ္။ ပုံျပင္ေျပာရင္း ေရႊဂူႀကီးဘုရားကို ဖူးေနေပမယ္႔ အဲဒီဘုရားႀကီးအတြင္းက ဆင္းတုေတာ္ႀကီးရဲ႕ သပၸါယ္ပုံ၊ ဘုရားပရ၀ုဏ္ရဲ႕ သာယာေအးခ်မ္းပုံဟာ တျခားဘယ္ဘုရားနဲ႔မွ မတူပါဘူး။ သူ႔အတင္းတုပ္ရင္း သူတည္တဲ႔ဘုရားေတြ လွည့္ဖူးေနရေသာ္ျငား ေအးခ်မ္းတဲ႔ ဘုရားတရားသံဃာအေပၚမွာ ၾကည္ညိဳတဲ႔ သဒၵါ၊ ပီတိ၊ ပႆတိေတြေၾကာင္႔ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ လူယုတ္မာႀကီးေတာ႔ မဟုတ္ေလာက္ဖူးလို႔ ခံစားရပါတယ္။ အီဂ်စ္က ပိရမစ္ႀကီးေတြလို ရွင္ဘုရင္႔သခ်ၤဳိင္းေတာ္မဟုတ္လို႔ ဘုရားဖူးလာသူေတြလည္း ကုသိုလ္ရ၊ ဘုရားဒါယကာ ေရေျမ႔ရွင္ႀကီးေတြလည္း ကုသိုလ္ရ၊ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းသလဲ။ ဘာသာ၊ သာသနာလည္း အဓြန္႔ရွည္တယ္ေလ။ ဒီဘုရားေတြမွာ သမီးကို သိေစခ်င္တာကေတာ႔ ပုံျပင္၊ ဒ႑ာရိ၊ သမိုင္းဆိုတာေတြမွာ လူေတြရဲ႕စိတ္သေဘာထား အျပဳအမူေတြကို ဘယ္ေလာက္ သင္ခန္းစာယူစရာ ေကာင္းသလဲဆိုတာကိုပါ။ ဘယ္ဘုရားမွာ ျဖစ္ျဖစ္ ဦးသုံးႀကိမ္ခ် ကန္ေတာ႔ရတာခ်င္း အတူတူ ေပမယ္႔ ပုဂံဘုရားမွာေတာ႔ နိပတ္ေတာ္အျပင္ သမိုင္း၊ ရာဇ၀င္ပါ အတိတ္ကို လွန္ေသာ္ လုပ္လို႔ရတာေပါ႔။ ရုပ္ရွင္ေတြထဲကလို ကာလယနၱရားႀကီး မလိုဘူးေလ။
           ဒီဘုရားေတြၿပီးတဲ႔အခါ သမီးကို လိုက္ပို႔ခ်င္တာကေတာ႔ မႏူဟာဘုရား နဲ႔ ျမေစတီပါ။ ျမေစတီေက်ာက္စာဆိုတာ ဘာျဖစ္လို႔ နံမည္ႀကီးရသလဲဆိုတာ နားလည္ေအာင္ ေျပာျပခ်င္တာေပါ႔။ ခုနလို ပါးစပ္က ထင္ရာျမင္ရာေတြ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္
ေျပာေနၾကတာထက္ ေက်ာက္စာေပၚမွာ အကၡရာနဲ႔တင္ထားခဲ႔တာေတြက ပိုၿပီး တိက်ခိုင္မာတဲ႔ သမိုင္း အေထာက္အထားျဖစ္တယ္ေလ။ သွ်ရီႀတိဘ၀နဒိတ်ဓမၼရာဇ္ဆိုတာ က်န္စစ္သားမင္းႀကီးက သူ႔ဘာသူေပးထားတဲ႔နံမည္၊ ႀတိေလာက၀ဋံသကာေဒ၀ီ ဆိုတာ သူ႔မိန္းမ ဦးေဆာက္ပန္းမိဖုရား၊ သူအသည္းအသန္ျဖစ္ေတာ႔ ေသခမူနာသေရာ၌တည္း လို႔ေျပာတယ္ေလ ဆိုၿပီး ဘာသာေတာ႔ ျပန္ယူရတာေပါ႔။ အဲဒီေက်ာက္စာကို ရာဇကုမာရေက်ာက္စာ လို႔လည္း ေခၚတယ္။ နရသူမင္းအေၾကာင္းေျပာၿပီးရင္ သူနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္စရိုက္ရွိတဲ႔ ရာဇကုမာရမင္းသားေလး အေၾကာင္းလည္း ထည့္ေျပာျပမွ ဇာတ္ေကာင္စရိုက္ေတြ ပိုထင္ရွားလာမွာေပါ႔။ အထူးသျဖင္႔ သမီးကို ေျပာျပခ်င္တာကေတာ႔ ရွင္ဘုရင္႔သားျဖစ္လ်က္သားနဲ႔ သူ႔အေဖက သူ႔ကိုထီးနန္းမေပးပဲ တျခားသူကို အိမ္ေရွ႕ႏွင္းခဲ႔တာေတာင္ `အေဖက ငါ႔ကို မခ်စ္ပဲကိုး´ လို႔ မေတြးပဲ သူကသာ သူ႔အေဖကို ခ်စ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ႔တာ သတိထားမိပါ႔မလား။ အဲဒီေက်ာက္စာကို ပ်ဴ၊ မြန္၊ ျမန္မာ၊ ပါဠိ၊ ဘာသာေလးမ်ဳိးနဲ႔ ထိုးထားတယ္ဆိုတဲ႔အထဲမွာ ပ်ဴစာဆိုတာကိုေတာ႔ သမီး ၾကားဖူးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပ်ဴလူမ်ုိးဆိုတာလည္း မရွိေတာ႔ဘူး။ စာေပ၊ ဘာသာစကား၊ လူမ်ဳိးဆိုတာေတြဟာ ဆက္ခံထိန္းသိမ္းမထားရင္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားတတ္တယ္ ဆိုတာကို သိေစခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီေက်ာက္စာေတြကေရာ ဘာထူးလို႔လဲ။ ဘာသာျပန္လိုက္ရင္ `ေဟ႔ေကာင္ေတြ။ ဒီဟာ ငါလွဴထားတာ။ မခိုးနဲ႔။ ခိုးတဲ႔ေကာင္ ေတေတး´ လို႔ ဆိုလိုရင္းပဲ မဟုတ္ဘူးလား ဆိုရင္ေတာ႔ လြဲျပန္ၿပီ။ ေက်ာက္စာကေနတဆင္႔လည္း အလွဴရွင္ရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ရင္းကို ေျခရာခံလို႔ ရႏိုင္ျပန္ေရာ။ မိဖုရားဖြားေစာ ရဲ႔ ေက်ာက္စာ နဲ႔ သိဂၤသူ႔သမီးေက်ာက္စာ ႏွစ္ခ်ပ္ကို ဖတ္ၾကည့္ရင္ အဲဒီမိဖုရားႏွစ္ပါးရဲ႔ ဇာတိ ပုည ဂုဏ္ မာန ေတြကို ႏႈိင္းယွဥ္သိသာႏိုင္ပါတယ္။ ငါ႔လင္မင္းႀကီး၊ ငါ႔သားမင္းႀကီး၊ ငါ႔ေျမးမင္းႀကီးေတြကို အမွ်ေ၀ထားတဲ႔ မိဖုရားေစာဟာ အရြယ္သုံးပါးစလုံး ရွင္ဘုရင္အစစ္ႀကီးမ်ားကိုသာ ေသြးရင္းသားရင္း ေတာ္စပ္သြားခဲ႔သူျဖစ္ေၾကာင္း သိေစပါတယ္။ ဒါေတာင္ ငါ႔လင္မင္းႀကီးက ဗဟု၀ုစ္ သုံးမသြားလို႔။ သူက မင္းသုံးဆက္တိုင္တိုင္ မိဖုရား အေျမွာက္ခံရတာ။ ဒါေၾကာင္႔ ဆုပန္တဲ႔အခါမွာလည္း `ဘ၀ဆက္တိုင္း ေစာင္းညွင္းပတ္သာတို႔ႏွင္႔သာ ႏိုးထေသာကိုယ္ ျဖစ္ရပါလို၏´ တဲ႔။ ပညာသားလည္းပါ ခ်စ္စရာလည္း ေကာင္းလိုက္တာေနာ္။ ဒီလို ဇာတိမာန္တင္းတဲ႔ အမ်ဳိးသမီးႀကီးကို ေမာရစ္ေကာလစ္ဆိုတဲ႔လူက သူ႔စာအုပ္ထဲမွာ အသက္ႀကီးေတာင္႔ႀကီးမားက်ခါမွ ဘာမဟုတ္တဲ႔ တရုတ္သံအေဟာင္းႀကီးနဲ႔ ေပးစားပလိုက္တာ အသည္းနာစရာႀကီးပါ။ ရာဇသၾကၤန္ကိုလည္း အိမ္ေဖာ္ေတာသူနဲ႔ ေပးစားလိုက္ေသးတာ။ ျမန္မာေတြရဲ႕ အမ်ဳိးဇာတ္ မာန္မာနကို သူတို႔ ဘယ္နားလည္ႏိုင္ပါ႔မလဲ။ အိႏၵိယမွာလို ဇာတ္နိမ္႔ဇာတ္ျမင္႔ ခြဲမထားေပမယ္႔ ဒူးေနရာဒူး ေတာ္ေနရာေတာ္ ဆိုတာေတြ ရွိတယ္ေလ။ ဥဇၨနာမင္းႀကီး၊ သီဟသူမင္းသား၊ နရသီဟပေတ႔ဘုရင္၊ သားေတာ္ ျပည္မင္းသား စတဲ႔ နန္းတြင္းက ဓါးစက္လွံစက္ေတြၾကားမွာ ေခါင္းေအးေအးနဲ႔ အားလုံးနဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ စီမံႏိုင္တဲ႔ ဥာဏ္ပညာဟာ မိုက္မဲေလာက္စရာတစ္ကြက္မွ မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ ေက်ာက္စာဆိုတာ သူတို႔အေနာက္က ထင္ရာျမင္ရာေလွ်ာက္ေရးထားလို႔ တကမာၻလုံးျပန္႔ေနတဲ႔ အမွားေတြကိုေတာင္ ျပန္လည္ ေခ်ပႏိုင္တယ္။ သိဂၤသူသမီးေက်ာက္စာကေတာ႔ ပိုၿပီး ခ်စ္စရာေကာင္းပါတယ္။ သူ႔အတြက္သူ ဆုေတာင္းမသြားပါဘူး။ `တိုင္းသူျပည္သားမ်ားအားလုံး အခ်င္းခ်င္း အမ်က္အအီမရွိ။ ခ်စ္ေသာမ်က္စိျဖင္႔ ရႈၾကေစကုန္သတည္း´ တဲ႔။ သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓုပါဗ်ာ။ ေပးတဲ႔ဆုနဲ႔ ျပည့္စုံရပါလို၏။
           မႏူဟာမင္းႀကီးအေၾကာင္းဆက္ရင္ေတာ႔ ျမန္မာေတြ ရာဇ၀င္အူေပါက္ ဟိုလိုေရာ ဒီလိုေရာ ေလွ်ာက္ အမ်ဳိးစပ္လိုက္တာ နတ္ေတြေရာ ဘီလူးေတြပါ ပါလာေတာ႔မွာပဲ။ တို႔သိထားတဲ႔ သု၀ဏၰဘူမိဆိုတာ မြန္ျပည္နယ္ ဇင္းက်ဳိက္ေတာင္တို႔
ေနမိႏၵရေတာင္တို႔အနားက သထုံျပည္၊ ခုေတာ႔ ယိုးဒယားေတြကလည္း သူတို႔ဆီကမွ သု၀ဏၰဘူမိ
ေရႊေျမအစစ္ျဖစ္ပါသတဲ႔။ ေလဆိပ္ႀကီးေတာင္ အဲဒီနံမယ္ေပးထားေသး။ ကုလားသေဘၤာသားႏွစ္ေယာက္
ေရေျမာကမ္းတင္ျဖစ္ရင္းကေန ေဇာ္ဂ်ီဖိုလ္၀င္သားဆိုတာလည္း ပါလာမယ္။ မႏူဟာမင္းရဲ႕ ႏွမ မယ္၀ဏၰဆိုတဲ႔ ဘီလူးမကေလးလည္း ပါလာမယ္။ မအိုဇာရဲ႕ ကြမ္းတစ္ယာနဲ႔ ေရတစ္မႈတ္ကေန၊ သထုံၿမဳိ႔ရိုးက ၾကက္မတစ္၀ပ္စာေရာ၊ ေတာင္ျပဳံးက အုတ္ႏွစ္ခ်ပ္လပ္တဲ႔ ဘုရား၊၊ မင္းႀကီး၊ မင္းေလး၊ သခင္မ မမဥ တစ္ႏြယ္မငင္ပဲ တစ္စင္လုံးပါလာလို႔ ခုႏွစ္ရက္ခုႏွစ္လီ ကေနရမယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ႔ မႏူဟာဆိုတဲ႔ စစ္ရႈံးမြန္ဘုရင္ႀကီးဟာ ေက်ာက္ကေလးတစ္လုံး ထုတ္ေရာင္းလိုက္ရုံနဲ႔ အဲသေလာက္ႀကီးတဲ႔ ဘုရားႀကီးတည္ႏိုင္တယ္။ သူကလည္း ဆုေတာင္းပုံကေလးက ယဥ္သကို။ `ဘ၀ဆက္တိုင္း သူမ်ား မႏွိမ္ႏွင္းႏိုင္တဲ႔ကိုယ္ ျဖစ္ရပါလို၏´ တဲ႔။ သူတို႔ေခတ္က ေက်ာက္စာထုရင္ စာေပစိစစ္ေရး မတင္ရဘူးလား မသိဘူးေနာ္။ ဒီလို အေရးအသားမ်ဳိးကလည္း အေနာ္ရထာမင္းႀကီးဆီက ဆင္ဆာလြတ္လာသားပဲ။ ဒီမွာသင္ခန္းစာယူရမွာက ကိုယ္႔ဆီကေန သူမ်ားကို ဖဲ႔ေပးလိုက္လို႔ ကုန္မသြားပဲ တိုးပြားလာရိုးသာရွိတဲ႔ ကိုးကြယ္ရာဘာသာကို ကပ္သီးကပ္ဖဲ႔လုပ္ၿပီး ေခ်ေခ်ငံငံ မဆက္ဆံတတ္လို႔ နန္းက်သြားရွာတယ္ လို႔ သေဘာေပါက္ရမွာပါ။ ေနာက္ၿပီး ပိဋကတ္ေတာ္ေတြ လာပင္႔တာကလည္း ရွင္အရဟံ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ေလ။
            ခနတျဖဳတ္နားၿပီး ညေနခ်ဳိေတာ႔မွ ျမင္းလွည္းေလးနဲ႔ ထြက္ရမွာက ဓမၼရာဇကဘုရားကိုပါ။ ဆည္းဆာၾကည့္ရေအာင္ေလ။ သြားေလသူႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႔ ဘက္စုံျပဳ့ျပင္ေကာင္းမႈေတာ္မို႔ သူမ်က္ႏွာလႊဲသြားခ်ိန္မွာ မွိန္ေျဖာ႔ေျဖာ႔ မျပယ္႔တျပယ္ကေလး ဖူးရပါလိမ္႕မယ္။ ပုဂံေခတ္က ေစတီပုထိုးေတာ္မ်ားေတာင္မွ ေရျမင္႔ၾကာတင္႔၊ ေရခန္းၾကာႏြမ္းဆိုတဲ႔ ေလာကဓံတရားကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ရွာဘူး။ လူသားပုထုဇဥ္မ်ားကေတာ႔ ဆိုဖြယ္ရာ မရွိေပါ႔ေလ။ ပုဂံက ဘုရားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အေပၚေပးမတက္ေတာ႔လို႔ ေန၀င္ခ်ိန္အလွကို ခံစားခ်င္ရင္ မဂၤလာေစတီရယ္၊ ဒီဘုရားရယ္ေလာက္ပဲ ရွိေတာ႔တယ္။
ေနထြက္ခ်ိန္ကေတာ႔ သူတို႔ေတြ မီးပုံးပ်ံစီးၿပီး ၾကည့္ၾကတယ္။ ကိုယ္႔ဆီမွာလို မနက္လင္းတိုင္း ေနသာတဲ႔အရပ္မဟုတ္ပဲ
ေနေရာင္ျခည္ကို တိုေရရွားေရသာ ရတတ္တဲ႔ အရပ္က လာတဲ႔သူေတြ အဖို႔ကေတာ႔ ဥေဒတယံ အေပတယံ ဂါထာရြတ္သလို
`ဟယ္ ၾကည့္စမ္းပါဦး။ ေနႀကီးထြက္လာၿပီေတာ႔။ ေနႀကီး၀င္သြားၿပီေတာ႔။´ နဲ႔ ရင္သပ္ရႈေမာေပါ႔ေလ။  တကယ္လည္း ရင္သပ္ရႈေမာစရာေကာင္းလွတဲ႔ ပုဂံဘုရားေတြရဲ႕ ေန၀င္ဆည္းဆာ ျမင္ကြင္းက်ယ္အလွဟာ ကမာၻအရပ္ရပ္က ေရာက္လာသူတိုင္းကို `ဒါေလးမ်ား´ ဆိုတဲ႔ ခံစားမႈမ်ဳိး ဘယ္ေတာ႔မွ မေပးပါဘူး။ သူတို႔က ကင္မရာအေကာင္းစားႀကီးေတြနဲ႔ ဓါတ္ပုံေတြရိုက္ၿပီး
ေရာင္းေရာင္းစားလို႔ရွိရင္ စားရိတ္ေတာင္ ေက်သတဲ႔။ သူတို႔ေတြ ပုဂံဘုရားပုထိုးသေဘာက်တတ္လြန္းလို႔ အဲဒီညက စားတဲ႔ ဆင္စိမ္းထမင္းဆိုင္ေတာင္မွ ဆိုင္ကို ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကား ေရာက္ေနသလို အလွဆင္ထားတယ္။ ဟိုနားအုတ္ပုံ ဒီနားအုတ္ပုံနဲ႔ ဆင္းတုေတာ္ေတြ ေဆးေရးနံရံေတြေရာ။ ထမင္းစားတုန္းတန္းလန္း ဆိုင္ရွင္က ေမာင္းႀကီး အလန္႔တၾကား ထ ထ တီးလိုက္ေသး။ သီဟတင္စိုးကားထဲမွာ သူႀကီးအိမ္က ဆင္႔တဲ႔အတိုင္းပဲ။ မဟာဂီတသီခ်င္းႀကီးေတြကို ဓါတ္စက္ကေလးနဲ႔ ခပ္တိုးတိုး ဖြင္႔ထားတာေလးကေတာ႔ မဆိုးပါဘူး။
           ထမင္းစားၿပီးေတာ႔ လျပည့္ည ထိန္ထိန္သာကို ၾကည့္ဖို႔ကေတာ႔ ေလာကနႏၵာဘုရားကပဲ ေကာင္းတယ္ေလ။ ဘုရားဖူးဧည့္သည္ေတြလည္း ရွင္းသြားၿပီ။ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီးကိုလည္း လေရာင္ေဖြးေဖြးေအာက္မွာ
ေလေျပကေလးေအးေအးနဲ႔ ေတြ႔ရမယ္။ ဟိုမွာဘက္ကမ္း တန္႔ၾကည္ေတာင္ေပၚက ေစတီကေလးကလည္း ဆီမီးေတြထိန္လို႔။ သမီးကေတာ႔ အဲဒါေရေတြေလ။ ဘာဆန္းလို႔လဲ လို႔ပဲ ေတြ႔ရမွာေပါ႔။ သူ႔ငယ္ဘ၀ေတြက အဲဒီမွာမွ မရွိခဲ႔ပဲကိုး။ ရန္ကုန္က အဘုိးအဘြားအိမ္မွာေနတဲ႔ သမီးရဲ႕ကမာၻဟာ အဲဒီအိမ္အျပင္ ျခံအျပင္ကို ေျခတစ္လွမ္းေတာင္မွ ထြက္မလာေသးဘူး။
ဘာတစ္ခုမွ ကိုယ္ပိုင္မရွိတဲ႔ ကိုယ္႔ငယ္ဘ၀ကေတာ႔ အက်ယ္ႀကီးပါပဲ။ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီးနဲ႔လည္း ပတ္သက္ခဲ႔တယ္။ ဖုန္အလိမ္းလိမ္းနဲ႔ ေျမျပင္က်ယ္ႀကီးကလည္း ရြာလုံးပတ္ကုံး။ အိပ္ယာ၀င္တဲ႔အခါ မိုးေကာင္းကင္ႀကီးကလည္း အကန္႔အသတ္မရွိ က်ယ္လြန္းပါဘိ။ ေမာင္ရင္ဆိုင္းထမ္းေလးကိုၾကည့္၊ ဟသၤာတာရာကေလးကိုရွာ၊ ခုႏွစ္စဥ္ၾကယ္ေျပာင္ကေလး အၿမီးမေထာင္ခင္ အိပ္ေမာက်သြားေရာ။ ပိုင္ဆိုင္မႈဆိုတာေတြဟာ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားတတ္သလား မသိ။ ဘုရားကအျပန္ ျမင္းလွည္းေပၚမွာ ေခါက္ခြက္ေခါက္ခြက္ ခြာသံကေလးနဲ႔ အညာရနံ႔ကေလးကို သမီး သတိထားမိပုံမရပါဘူး။ သူ႔အေမကေတာ႔ အိမ္ျပန္ခ်င္လို႔ ယိုင္ထိုးကပ္ဖဲ႔ေနတဲ႔ ျမင္းမကေလးကို သနားေနပုံရတယ္။ ေစာေစာအိပ္ၾကစို႔ေလ။ မနက္က်ရင္ စြယ္ေတာ္ေလးဆူ မြန္းမတိမ္းခင္ မီေအာင္ ဖူးၾကရဦးမွာ မဟုတ္လား။
ကို စိုးမင္းSoe Min (facebook)ထံမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More