ပညာေခတ္ကို
လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး စံႏႈန္းမ်ားျဖင့္
တုိင္းတာလာၾကပါသည္။ အသိ၊ အေတြးၾကြယ္ေသာ ႏုိင္ငံသားမ်ားကို
ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ ေမြးထုတ္ရန္အတြက္ အေသခ်ာဆံုးမွာ ဒီမုိကရက္တစ္
စာသင္ခန္းမ်ားႏွင့္ စြမ္းေဆာင္ရည္ျပည့္၀ေသာ
ေက်ာင္းဆရာထုျဖစ္၏။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔ကို တကမၻာလံုးမွာ က်င္းပခဲ့အၿပီး ၅ ရက္အၾကာ ေအာက္တိုဘာလ၊ ၁၁ ရက္ေန႔မွာ အေျခခံပညာေက်ာင္းဆရာဆရာမမ်ား အထူးမြမ္းမံသင္တန္း အမွတ္စဥ္ (၄၃) ကို အထက္ျမန္မာျပည္ ဗဟုိ၀န္ထမ္းတကၠသိုလ္မွာ က်င္းပခဲ့ေၾကာင္းသိရွိရသည္။ ဆရာဆရာမ ၁၅၀၃ ဦးတို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သည့္ အထူးမြမ္းမံသင္တန္းတြင္ ပညာေရးေကာ္မီတီဥကၠဌ၊ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာျမေအး တက္ေရာက္ၿပီး ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေၾကာင္းလည္း သတင္းရရွိပါသည္။ ႏွစ္ ၃၀- ႏွစ္ရွည္ ပညာေရးစီမံကိန္း ရည္မွန္းခ်က္မ်ားအေၾကာင္းႏွင့္ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ ဖြံ႔ျဖိဳးေရးအတြက္ ပညာေရး အေရးႀကီးပံုတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တင္ျပသြား၏။
မွန္၏။ ပညာေရးေခတ္၏ စိန္ေခၚမႈတို႔ကို ရင္ဆုိင္ရန္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ တိုးတက္ေရးမွာ လြန္စြာ အခရာက်ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ျမန္မာ့ပညာေရးက လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ား ဖြံ႔ျဖိဳးေရးအတြက္ အမွန္တကယ္ပင္ ျပင္ဆင္ေပးေနပါသေလာ။
သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀ - ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွ ၂၀၃၀-၂၀၃၁ အထိ အႏွစ္ ၃၀ ပညာေရးစီမံကိန္းကာလတြင္ ပထမ ဆယ္စုႏွစ္ကို ေက်ာ္လြန္လာၿပီျဖစ္သည့္ ၂၀၁၁ အထိ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းစဥ္ ၁၀ ရပ္တြင္ မည္သည့္ စီမံကိန္းမွ် ေအာင္ျမင္မႈ မရရွိေသးသည္ကို အထင္အရွား ေလ့လာေတြ႔ရွိႏုိင္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ တကမၻာလံုးဆုိင္ရာ ေထာင္စုႏွစ္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားလည္းျဖစ္၊ ျမန္မာ့ပညာေရးတြင္ အရည္အတြက္ႏွင့္ အရည္အခ်င္း တုိးတက္ေရး အတြက္လည္း အခရာက်ေနသည့္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္မ်ား တိုးတက္ေရးတြင္ ျပႆနာ ထုႏွင့္ေထး ရွိေနဆဲ။ မူ၀ါဒအားနည္းသည့္ အေျခအေနတြင္ အာဏာပိုင္တုိ႔၏ ႏုိင္ငံေရးဆႏၵ ကင္းမဲ့ေနမႈေၾကာင့္လည္း ဤအေရးႀကီးသည့္ ကိစၥရပ္အတြက္ အေျဖကိုမည္သို႔မည္ပံု ရွာေဖြၾကမည္နည္း။ ျပည္တြင္းရွိ ျမန္မာ့ ပညာေရးသမားမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားက တုိက္ရိုက္တမ်ဳိး၊ သြယ္၀ိုက္၍တဖံု ေစတနာျဖင့္ တင္ျပထားခ်က္မ်ား၊ သုေတသန ျပဳခ်က္မ်ားကိုလည္း အေရးတယူ စဥ္းစားလုပ္ေဆာင္ရန္ ပ်က္ကြက္ေနျပန္ပါသည္။
ကိန္းဂဏန္းမ်ားက ေျခာက္လွန္႔ေနေလသည္။
အသက္ ၃ ႏွစ္မွ ၁၈ ႏွစ္အတြင္းေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးငယ္ ဦးေရ ၁၃ သန္းခန္႔ ရွိသည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။ (၂၀၀၆ ယူနီဆက္ဖ္ အစီရင္ခံစာအရ ၁၂ သန္းခန္႔ရွိခဲ့ပါသည္။) သို႔ရာတြင္ ၂၀၁၁ အေျခခံပညာေရးတြင္ ေက်ာင္းအပ္ထားသူဦးေရမွာ ၇.၅ သန္းမွ်သာ ရွိေလရာ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးငယ္ ၅ သန္းေက်ာ္မွ် ေက်ာင္းစာသင္ခန္း အျပင္ဘက္တြင္ ရွိေနရဆဲျဖစ္၏။ ေက်းရြာ ၅ ရြာတြင္မွ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းသာ ရွိေနေသးသည္။ ေက်ာင္းထြက္ႏႈန္းမွာ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ။
သန္း ၆၀ လူဦးေရ ရွိသည့္ အိမ္နီးခ်င္းထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ ေက်ာင္းဆရာဦးေရ ၄ သိန္းခန္႔ ေက်ာင္း ၃ ေသာင္း ေက်ာ္တြင္ ပညာသင္ၾကားေပးလ်က္ရွိသည္။ လူဦးေရ မတိမ္းမယိမ္းရွိသည့္ ျမန္မာျပည္တြင္မူ ေက်ာင္းဆရာ ဦးေရမွာ ၂ သိန္း ၆ ေသာင္းမွ်ျဖင့္သာ စခန္းသြားေနဆဲ ရွိေနေလသည္။ ေက်ာင္းဆရာ တသိန္းေက်ာ္ခန္႔ အမွန္တကယ္လိုအပ္ေနေလသည္။ အက်ဳိးဆက္အေနျဖင့္ စာသင္ခန္းတစ္ခန္းတြင္ ကေလးငယ္ဦးေရ ၄၀ ေက်ာ္- ၅၀ ေက်ာ္ျဖင့္ ျပြတ္သိပ္က်ပ္ညွပ္စြာ ေက်ာင္းတက္ေနရေလသည္။ လူမႈစီးပြား မေျပလည္ျခင္းႏွင့္ ဂုဏ္သိကၡာက်ဆင္းေနျခင္းေၾကာင့္ ဆရာ အလုပ္စြန္႔ႏႈန္း ျမင့္မားေနဆဲ အေျခအေနႏွင့္ အမီ ဆရာအသစ္ကို မျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ျပန္ပါ။ စာသင္ခန္းမ်ားစြာမွာ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာတို႔ ဖြံ႔ျဖိဳးၿပီး ေခတ္၏ လိုအပ္ခ်က္တို႔ကို ရင္ဆုိင္ႏုိင္မည့္ လူသားအရင္းအျမစ္တုိ႔ကို ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ရန္ မ်ားစြာ အခက္အခဲ ရွိေနပါသည္။
သို႔ျဖစ္ေလရာ လူစြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ဟု ျပည္ေထာင္စု ပညာေရး၀န္ႀကီး၏ ေၾကြးေၾကာ္သံကို ေက်ာင္းဆရာထု မည္သုိ႔ ခံစားႏုိင္ပါမည္နည္း။ ပိုမိုဆိုးရြားသည္မွာ ကေလးငယ္အားလံုး စာသင္ခန္း အတြင္းဘက္သို႔ ၀င္ေရာက္ႏုိင္ေရးအတြက္ မစီမံႏုိင္ေသးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ပညာငတ္မြတ္မႈျဖင့္ ရွင္သန္ေနရျခင္း၊ ပညာေရး အရည္အေသြး ျပႆနာ ရွိေနျခင္းတို႔၏ တရားခံမွာ မည္သူတို႔နည္း။ ေက်ာင္းဆရာထုမွာ စာသင္ၾကား ျပသေပးေနသည့္ တာ၀န္ကို ေက်ပြန္ၾကပါ၏။ နာ ၃ နာ မတိမ္ေကာရန္ ရုန္းကန္ႀကိဳးစားေနရွာၾကဆဲ။
သို႔ရာတြင္ ဒီမုိကရက္တစ္ စိတ္ထား၊ ဒီမုိကေရစီ ယဥ္ေက်းမႈအတြက္ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းကား ေပ်ာက္ဆံုးေနဆဲ။ မည္သုိ႔ေသာ လူသားအရင္းအျမစ္မ်ားကို ေမြးထုတ္ေလ့က်င့္ ေပးေနပါသနည္း။ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ ပန္းတုိင္လည္းျဖစ္သည့္ ဒီမုိကေရစီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးယဥ္ေက်းမႈ၊ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရး၊ အသိ၊ အေတြးတို႔ၾကြယ္ေသာ ႏုိင္ငံသားတို႔ကို စာသင္ခန္းမ်ားအတြင္းက စတင္တည္ေဆာက္မွ သာလွ်င္ ခုိင္ၿမဲပါလိမ့္မည္။ ေသခ်ာပါမည္။
သို႔ျဖစ္ေလရာ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးတြင္ အခရာ က်ေနသည့္ ကေလးငယ္အားလံုး စာသင္ခန္းအတြင္း ေရာက္ရွိေရးႏွင့္ ဒီမိုကရက္တစ္ စာသင္ခန္းမ်ား ေပၚထြန္းေရးအတြက္ ႀကိဳးစားရန္ အထူးလိုအပ္ေနေသးေၾကာင္း တိုက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။
ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း
ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၁
ေက်ာင္းဆရာထုျဖစ္၏။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔ကို တကမၻာလံုးမွာ က်င္းပခဲ့အၿပီး ၅ ရက္အၾကာ ေအာက္တိုဘာလ၊ ၁၁ ရက္ေန႔မွာ အေျခခံပညာေက်ာင္းဆရာဆရာမမ်ား အထူးမြမ္းမံသင္တန္း အမွတ္စဥ္ (၄၃) ကို အထက္ျမန္မာျပည္ ဗဟုိ၀န္ထမ္းတကၠသိုလ္မွာ က်င္းပခဲ့ေၾကာင္းသိရွိရသည္။ ဆရာဆရာမ ၁၅၀၃ ဦးတို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သည့္ အထူးမြမ္းမံသင္တန္းတြင္ ပညာေရးေကာ္မီတီဥကၠဌ၊ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာျမေအး တက္ေရာက္ၿပီး ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေၾကာင္းလည္း သတင္းရရွိပါသည္။ ႏွစ္ ၃၀- ႏွစ္ရွည္ ပညာေရးစီမံကိန္း ရည္မွန္းခ်က္မ်ားအေၾကာင္းႏွင့္ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ ဖြံ႔ျဖိဳးေရးအတြက္ ပညာေရး အေရးႀကီးပံုတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တင္ျပသြား၏။
မွန္၏။ ပညာေရးေခတ္၏ စိန္ေခၚမႈတို႔ကို ရင္ဆုိင္ရန္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ တိုးတက္ေရးမွာ လြန္စြာ အခရာက်ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ျမန္မာ့ပညာေရးက လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ား ဖြံ႔ျဖိဳးေရးအတြက္ အမွန္တကယ္ပင္ ျပင္ဆင္ေပးေနပါသေလာ။
သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀ - ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွ ၂၀၃၀-၂၀၃၁ အထိ အႏွစ္ ၃၀ ပညာေရးစီမံကိန္းကာလတြင္ ပထမ ဆယ္စုႏွစ္ကို ေက်ာ္လြန္လာၿပီျဖစ္သည့္ ၂၀၁၁ အထိ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းစဥ္ ၁၀ ရပ္တြင္ မည္သည့္ စီမံကိန္းမွ် ေအာင္ျမင္မႈ မရရွိေသးသည္ကို အထင္အရွား ေလ့လာေတြ႔ရွိႏုိင္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ တကမၻာလံုးဆုိင္ရာ ေထာင္စုႏွစ္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားလည္းျဖစ္၊ ျမန္မာ့ပညာေရးတြင္ အရည္အတြက္ႏွင့္ အရည္အခ်င္း တုိးတက္ေရး အတြက္လည္း အခရာက်ေနသည့္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္မ်ား တိုးတက္ေရးတြင္ ျပႆနာ ထုႏွင့္ေထး ရွိေနဆဲ။ မူ၀ါဒအားနည္းသည့္ အေျခအေနတြင္ အာဏာပိုင္တုိ႔၏ ႏုိင္ငံေရးဆႏၵ ကင္းမဲ့ေနမႈေၾကာင့္လည္း ဤအေရးႀကီးသည့္ ကိစၥရပ္အတြက္ အေျဖကိုမည္သို႔မည္ပံု ရွာေဖြၾကမည္နည္း။ ျပည္တြင္းရွိ ျမန္မာ့ ပညာေရးသမားမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားက တုိက္ရိုက္တမ်ဳိး၊ သြယ္၀ိုက္၍တဖံု ေစတနာျဖင့္ တင္ျပထားခ်က္မ်ား၊ သုေတသန ျပဳခ်က္မ်ားကိုလည္း အေရးတယူ စဥ္းစားလုပ္ေဆာင္ရန္ ပ်က္ကြက္ေနျပန္ပါသည္။
ကိန္းဂဏန္းမ်ားက ေျခာက္လွန္႔ေနေလသည္။
အသက္ ၃ ႏွစ္မွ ၁၈ ႏွစ္အတြင္းေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးငယ္ ဦးေရ ၁၃ သန္းခန္႔ ရွိသည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။ (၂၀၀၆ ယူနီဆက္ဖ္ အစီရင္ခံစာအရ ၁၂ သန္းခန္႔ရွိခဲ့ပါသည္။) သို႔ရာတြင္ ၂၀၁၁ အေျခခံပညာေရးတြင္ ေက်ာင္းအပ္ထားသူဦးေရမွာ ၇.၅ သန္းမွ်သာ ရွိေလရာ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးငယ္ ၅ သန္းေက်ာ္မွ် ေက်ာင္းစာသင္ခန္း အျပင္ဘက္တြင္ ရွိေနရဆဲျဖစ္၏။ ေက်းရြာ ၅ ရြာတြင္မွ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းသာ ရွိေနေသးသည္။ ေက်ာင္းထြက္ႏႈန္းမွာ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ။
သန္း ၆၀ လူဦးေရ ရွိသည့္ အိမ္နီးခ်င္းထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ ေက်ာင္းဆရာဦးေရ ၄ သိန္းခန္႔ ေက်ာင္း ၃ ေသာင္း ေက်ာ္တြင္ ပညာသင္ၾကားေပးလ်က္ရွိသည္။ လူဦးေရ မတိမ္းမယိမ္းရွိသည့္ ျမန္မာျပည္တြင္မူ ေက်ာင္းဆရာ ဦးေရမွာ ၂ သိန္း ၆ ေသာင္းမွ်ျဖင့္သာ စခန္းသြားေနဆဲ ရွိေနေလသည္။ ေက်ာင္းဆရာ တသိန္းေက်ာ္ခန္႔ အမွန္တကယ္လိုအပ္ေနေလသည္။ အက်ဳိးဆက္အေနျဖင့္ စာသင္ခန္းတစ္ခန္းတြင္ ကေလးငယ္ဦးေရ ၄၀ ေက်ာ္- ၅၀ ေက်ာ္ျဖင့္ ျပြတ္သိပ္က်ပ္ညွပ္စြာ ေက်ာင္းတက္ေနရေလသည္။ လူမႈစီးပြား မေျပလည္ျခင္းႏွင့္ ဂုဏ္သိကၡာက်ဆင္းေနျခင္းေၾကာင့္ ဆရာ အလုပ္စြန္႔ႏႈန္း ျမင့္မားေနဆဲ အေျခအေနႏွင့္ အမီ ဆရာအသစ္ကို မျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ျပန္ပါ။ စာသင္ခန္းမ်ားစြာမွာ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာတို႔ ဖြံ႔ျဖိဳးၿပီး ေခတ္၏ လိုအပ္ခ်က္တို႔ကို ရင္ဆုိင္ႏုိင္မည့္ လူသားအရင္းအျမစ္တုိ႔ကို ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ရန္ မ်ားစြာ အခက္အခဲ ရွိေနပါသည္။
သို႔ျဖစ္ေလရာ လူစြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ဟု ျပည္ေထာင္စု ပညာေရး၀န္ႀကီး၏ ေၾကြးေၾကာ္သံကို ေက်ာင္းဆရာထု မည္သုိ႔ ခံစားႏုိင္ပါမည္နည္း။ ပိုမိုဆိုးရြားသည္မွာ ကေလးငယ္အားလံုး စာသင္ခန္း အတြင္းဘက္သို႔ ၀င္ေရာက္ႏုိင္ေရးအတြက္ မစီမံႏုိင္ေသးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ပညာငတ္မြတ္မႈျဖင့္ ရွင္သန္ေနရျခင္း၊ ပညာေရး အရည္အေသြး ျပႆနာ ရွိေနျခင္းတို႔၏ တရားခံမွာ မည္သူတို႔နည္း။ ေက်ာင္းဆရာထုမွာ စာသင္ၾကား ျပသေပးေနသည့္ တာ၀န္ကို ေက်ပြန္ၾကပါ၏။ နာ ၃ နာ မတိမ္ေကာရန္ ရုန္းကန္ႀကိဳးစားေနရွာၾကဆဲ။
သို႔ရာတြင္ ဒီမုိကရက္တစ္ စိတ္ထား၊ ဒီမုိကေရစီ ယဥ္ေက်းမႈအတြက္ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းကား ေပ်ာက္ဆံုးေနဆဲ။ မည္သုိ႔ေသာ လူသားအရင္းအျမစ္မ်ားကို ေမြးထုတ္ေလ့က်င့္ ေပးေနပါသနည္း။ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ ပန္းတုိင္လည္းျဖစ္သည့္ ဒီမုိကေရစီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးယဥ္ေက်းမႈ၊ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရး၊ အသိ၊ အေတြးတို႔ၾကြယ္ေသာ ႏုိင္ငံသားတို႔ကို စာသင္ခန္းမ်ားအတြင္းက စတင္တည္ေဆာက္မွ သာလွ်င္ ခုိင္ၿမဲပါလိမ့္မည္။ ေသခ်ာပါမည္။
သို႔ျဖစ္ေလရာ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးတြင္ အခရာ က်ေနသည့္ ကေလးငယ္အားလံုး စာသင္ခန္းအတြင္း ေရာက္ရွိေရးႏွင့္ ဒီမိုကရက္တစ္ စာသင္ခန္းမ်ား ေပၚထြန္းေရးအတြက္ ႀကိဳးစားရန္ အထူးလိုအပ္ေနေသးေၾကာင္း တိုက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။
ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း
ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၁
0 comments:
Post a Comment