Saturday, January 7, 2012

ပုညေတာင္ဆီ ရည္လ်က္မလင္း


ႏုႏုရည္(အင္း၀)



၁၉၈၄ ခုႏွစ္ ဆရာေတာ္ကို ေနာက္ဆုံး ေတြ႕ရခဲ့ရတုန္းက။
ဧရာ၀တီျမစ္မ ျပင္က်ယ္ထဲကို မိုးစက္ မိုးေပါက္ေတြ ခုန္ေပါက္က်ဆင္း ေနၾကတယ္။ ေလကလည္းထန္ေနေတာ့ လႈိင္းေတြက တ၀ုန္း၀ုန္း။ စစ္ကိုင္းတံတား ႀကီးေအာက္က လႈိင္းေတြၾကားထဲမွာ ကြ်န္မတို႔ 'ငွက္' ကေလး တလူးလူး တလိမ့္ လိမ့္ျဖစ္ေနၿပီ။ လႈိင္းလုံးေတြကေန မ်က္ႏွာကို ျဖန္းခနဲ ျဖန္းခနဲ လာစဥ္တဲ့ ေရစက္ေလးေတြက ေအးစိမ့္ ေနတာပဲ။ ၾကည့္ပါဦး။ မိုးစက္မႈန္မႈန္ေတြၾကားထဲမွာ ေရႊၾကက္ယက္ ေရႊၾကက္က်ရဲ႕ အလွ။
ဟိုမွာဘက္မွာ စစ္ကိုင္းမင္း၀ံေတာင္ရဲ႕ အလွ။
ငယ္ဘ၀ကတည္းက အျမဲျမင္ေတြ႕ စဲြလမ္းခဲ့တဲ့ ဒီျမင္ကြင္းဟာ ခုထိ လည္း မ႐ိုးႏိုင္ေသးပါလား။ ကြ်န္မ စဲြလမ္းေနတုန္းပါလား။
"မႈိင္းမႈိင္းရိပ္ေမွာင္ .. စြန္ေတာင္မွင္ ..ၿပိဳမွာေလလားမိုးရဲ႕ .. စိုးေအာင္ ခုပင္ ..အမၺဳန္ေမာင္ .. ဖန္အားေလ ရက္ႏွင္ .." ငွက္ဦးထိပ္မွာ ထိုင္ေနတဲ့ ေလးေလး ကိုေလးနဲ႔ ကြ်န္မခင္ပြန္းသီခ်င္း ၀ါသနာ အိုးႏွစ္ေယာက္က သီခ်င္းေအာ္ဆိုၾကတယ္။
ကြ်န္မတို႔ငွက္ကေလး ၀ါးခ်က္ဆိပ္ မွာ ဆိုက္ေတာ့ မိုးတိတ္သြားၿပီ။ ၀ါးခ်က္ ရြာထဲကေန အႏု႐ုဒၶါေခ်ာင္ကို ျဖတ္တက္ တာဟာ ပိုနီးသတဲ့။
ေက်ာက္တုံးေတြ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္နဲ႔ လူသြားလမ္း ေလးေပၚမွာ ေလးေလးကိုေလးက ေရွ႕ဆုံးက၊ သူ႔ေနာက္က ကြ်န္မခင္ပြန္း၊ ၿပီးေတာ့ ကြ်န္မ၊ ကြ်န္မေနာက္က ေမာင္သစ္နီ(အင္း၀)၊ မင္းမင္းနီနဲ႔ ကိုခက္ေမာင္(အင္း၀)၊ ကြ်န္မတို႔တစ္ ေတြ စကားတေျပာေျပာနဲ႔ ဆရာေတာ္ ေရႊကိုင္းသား သီတင္းသုံးရာ အႏု႐ုဒၶါ ေခ်ာင္ဆီကို တက္ၾကတယ္။
"ဆရာေတာ္ ေခ်ာင္က တကယ့္ကို ေခ်ာင္က်တာပဲေနာ္" "ဒါေပမယ့္ ဒီေခ်ာင္က ေတာင္ေပၚမွာ စတည္တဲ့ ေခ်ာင္ကိုးေခ်ာင္ထဲမွာ ပါတယ္" ေလးေလးကိုေလးက သူ႔အက်င့္ အတိုင္း သီခ်င္း၊ ကဗ်ာ၊ စာတိုစာစေတြ ကို မနားတမ္းတတြတ္တြတ္ ရြတ္ဖတ္ လာရာက 'ပိေတာက္ေရႊ၀ါ၊ ေကာ႑ည ႏွင့္၊ ပရကၠမႏု႐ုဒၶါ၊ ပဘာေဗာဓိ၊ လြန္သာ ယာတယ္။
ယုန္ျဖဴေ၀ါဟာ ဥပါဠိ။ ဓူတင္က်င့္ျမတ္၊ မာန္မ်က္ေႁခြတယ္။ ဈာန္မဂ္အေျခ၊ ကိုးေခ်ာင္သမိုင္း အရွိ တဲ့။ အဆိုေလးရွိတယ္။ စစ္ကိုင္းေခ်ာင္မွာ စတည္တဲ့ ေခ်ာင္ကအားလုံးေခ်ာင္ကိုး ေခ်ာင္။ ပိေတာက္ေခ်ာင္၊ ေရႊ၀ါေခ်ာင္၊ ေကာ႑ညေခ်ာင္၊ ပရကၠမေခ်ာင္၊ အႏု႐ုဒၶါ႐ုံေခ်ာင္၊ ပဘာေခ်ာင္၊ ေဗာဓိ ေခ်ာင္၊ ယုန္ျဖဴေခ်ာင္၊ ဥပါဠိေခ်ာင္၊ ဆရာေတာ္ေရႊကိုင္းသားေတာင္ ဟိုတုန္း က လူထု သတင္းစာမွာ စစ္ကိုင္းေတာင္ ႐ိုးက ေခ်ာင္ကိုးေခ်ာင္ဆိုၿပီး ေရဖူးေသး တယ္။
"ဆရာေတာ့ အႏု႐ုဒၶါက ေခ်ာင္ဆက္ ေ၀းၿပီး ေအးခ်မ္းတာေတာ့ ေကာင္းပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေခါင္လြန္းလွတယ္" "ေအးေပါ့-ဒါေၾကာင့္လည္း ဓားျပ တိုက္ခံရတာေပါ့။ ဓားျပက ေအးေအး ေဆးေဆး၊ ၿခိမ္းေျခာက္႐ိုက္ႏွက္ၿပီး ရွာေဖြယူေနတာေတာင္ ဘယ္ကမွ် မၾကားဘူး" "ဓားျပကလည္း ႐ိုက္စရာ ရွားလို႔ ေလးေလးရယ္၊ ေခါင္းမွ႐ိုက္ရတယ္လို႔။ ခုဆရာေတာ့္ စိတ္အေျခအေနေကာ ဘယ္လို ေနတယ္ရယ္မသိ" "ဆရာေတာ္ စိတ္ထိခိုက္သြားတာက ေခါင္း႐ိုက္ခံရတာထက္ ဓားျပက ပိုက္ဆံ မေပးရင္ သူ႔ေက်ာင္းကို မီးနဲ႔႐ႈိ႕မယ္ လုပ္ လို႔ ေက်ာင္းမီး႐ႈိ႕ရင္ သူ႔စာအုပ္ေတြကုန္ ခ်ည္ရဲ႕ဆိုၿပီး သိပ္လန္႔သြားရွာတာ။
ေခါင္းထိတာလည္း ပါမွာေပါ့ေလ" ဆရာေတာ္မွာ သတၱ၀ါေတြအေပၚ ထားတဲ့ ေမတၱာရယ္၊ ဘုန္းႀကီးက်င့္၀တ္ သိကၡာရယ္၊ သူ႔စာအုပ္ေတြရယ္ကလဲြရင္ ဘာမွမရွိရွာဘူးဆိုတာ ဓားျပေတြ မသိ ဘူးထင္ပါရဲ႕။ ဆရာေတာ္ ေရႊကိုင္းသား ဟာ ႏိုင္ငံေက်ာ္ စာေရးဆရာလည္းျဖစ္ လို႔ ပိုက္ဆံေတြေတာ့ ရွိမွာပဲ။ ဆရာေတာ္ ဆီကို ဟိုကဒီက ဧည့္သည္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးလာၾကတာမို႔ ပိုက္ဆံေတြ ေတာ့ ရွိမွာပဲလို႔မ်ား ဓားျပထင္ေလေရာ့ သလားမသိ။ ဆရာေတာ္ကို ေနေကာင္းထိုင္သာ ေတြ႕ရပါေစလို႔ ဆုေတာင္းရင္း တ႐ုတ္ စံကားပြင့္ေတြ ေဖြးေဖြးလႈပ္ေအာင္ ေႂကြက်ေနတဲ့ အုတ္ေလွကား အျမင့္ႀကီး ကေန ေခ်ာင္ေပၚတက္ခဲ့ၾကတယ္။
ဆရာေတာ္က ေခ်ာင္တည္စက ရွိခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းႀကီးေပၚမွာ သီတင္းမသုံးဘူး။ ေက်ာင္းႀကီးကို ဆရာေတာ္ စုေဆာင္း ထားတဲ့ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေတြ ထည့္ ထားၿပီး ေသာ့ခတ္ပိတ္ထားတယ္။
ဆရာေတာ္က ေက်ာင္းႀကီးေဘးက ေက်ာင္းငယ္ေလးထဲမွာပဲ တစ္ပါး တည္း သီတင္းသုံးတယ္။ ကြ်န္မတို႔ ေက်ာင္းေလးေပၚ တက္သြားေတာ့ ဆရာေတာ္က သူ႔အိပ္ရာေလးေပၚမွာ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးထိုင္လို႔။
အိပ္ရာေလးက ဘုရားခန္းေအာက္ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ၊ သင္ျဖဴးေလး တစ္ခ်ပ္ေပၚမွာ ေကာ္ေဇာ ေလး တစ္ထပ္ခင္းလို႔ ေခါင္းအုံးေလး က တစ္လုံး၊ ေစာင္ေလးတစ္ထည္ကလည္း ေျခရင္းမွာ ေခါက္လ်က္သား၊ ဆရာေတာ္ ႐ုပ္ရည္ဟာ အသက္ ၇၀ ေက်ာ္နဲ႔ မမွ် ေအာင္အရြယ္တင္ႏုပ်ဳိေနတုန္းပါ။
ဒါေပမယ့္ မ်က္လုံးေတြကေတာ့ ရီေ၀ေန ၿပီး မၾကာခဏ လာေနက် ေလးေလးကို ေလးတို႔ကို ေၾကာင္ၾကည့္ေနတယ္။
"အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တို႔ဘုရား ကိုေလးတို႔" ေလးေလးကိုေလးက ဦးခ်ရင္းေျပာလိုက္ေတာ့မွ- "ဪ-ေအး၊ ကိုေလးလား" တဲ့။
"အရွင္ဘုရား သူတို႔ႏွစ္ေယာက္က ရန္ကုန္ကလာၾကတာ၊ ေအာင္ေက်ာ္တိုး တဲ့၊ ႏုႏုရည္တဲ့၊ ႏုႏုရည္က ခုစာၾကည့္ တိုက္ပညာ သင္တန္း တက္ေနတာ။ အဲဒါ စာတမ္းျပဳစုဖို႔အတြက္ ႏုႏုရည္က ဆရာေတာ္ေရးခဲ့တဲ့ စာေတြကို စာစု စာရင္းလုပ္ခ်င္တယ္တဲ့။ သူ႔ဟာသူလည္း ရွာတယ္။ ခုဆရာေတာ္ဆီကလည္း ေမးခ်င္ျမန္းခ်င္၊ ကူးခ်င္ မွတ္ခ်င္တယ္ ဘုရား"
"ဪ-ဦးေသာ္ေကာင္းတို႔ဆီက ေပါ့။ ဦးေသာ္ေကာင္း သိတယ္" ေတာ္ပါေသးရဲ႕၊ ဆရာေတာ္ သတိရ ေသးတာပဲ။
ကြ်န္မ၀မ္းသာအားရနဲ႔ "တင္ပါ့ဘုရား၊ ဆရာဦးေသာ္ေကာင္းက တပည့္ေတာ္တို႔ ဆရာပါဘုရား"လို႔ ေလွ်ာက္ရတယ္။ ဆရာေတာ္က အိပ္ရာ ေပၚကေန ဖ်တ္ခနဲထၿပီး နံရံမွာ ကပ္႐ိုက္ ထားတဲ့ စင္ေတြေပၚက လူထုသတင္းစာ ေဟာင္းေတြ၊ ေရႊမန္းေအာင္စည္ သတင္း စာေဟာင္းေတြ၊ တျခားဖုန္တက္ေနတဲ့ သတင္းစာေဟာင္းမ်ားစြာ ခ်ခိုင္း၊ ရွာခိုင္း ေတာ့တာပဲ။ ပါးစပ္ကလည္း တတြတ္ တတြတ္နဲ႔။
"မသိမ္းႏိုင္ဘူး၊ မသိမ္းႏိုင္ဘူး။ ႏွေျမာဖို႔ေကာင္းတယ္၊ ကူး ကူး၊ ေတြ႕ရဲ႕လား။ ေမ့လိုက္တာ။ အရင္လို မွတ္ဉာဏ္ မေကာင္းဘူး။ ေျပာျပခ်င္တယ္၊ ေျပာျပ ခ်င္တယ္" ကြ်န္မတို႔ သတင္းစာေတြ လွန္ေလွာ ရွာေဖြၿပီး ကူးေနတုန္း ဆရာေတာ္က ကြ်န္မနားလာရပ္ၿပီး လက္ဟန္ေျခဟန္နဲ႔ "ကတ္ျပား၊ ကတ္ျပား၊ ကတ္ျပားေလးေတြ နဲ႔ မကူးဘူးလား"တဲ့။
ကြ်န္မ သိပ္အံ့ဩ သြားတယ္။ ဆရာေတာ္ သုေတသန ထုံးစံေတြကို မေမ့ေသးဘဲကိုး။ သုေတ သနလုပ္ရာမွာ အခ်က္အလက္ေတြကို ေရးမွတ္တဲ့ ၈ လက္မ x ၅ လက္မ၊ ၅ လက္မ x ၃ လက္မ ကတ္ျပားေလးေတြ ကို ဆရာေတာ္ မွတ္မိေနေသးတာပဲ။
သတင္းစာေတြျပၿပီးေတာ့ သူ႔အိပ္ရာ ေဘးက ဗီ႐ိုေလးထဲမွာ ေသာ့ခတ္သိမ္း ဆည္းထားတဲ့ စာအုပ္ေတြကို စိတ္လို လက္ရျပျပန္ တယ္။
အဲဒီထဲမွာ ဆရာ ေတာ္ေဆာင္းပါးေတြပါတဲ့ ႀကီးပြားေရး မဂၢဇင္းေပါင္းခ်ဳပ္ အထူႀကီးတစ္အုပ္ကို ေတြ႕ေတာ့ ကြ်န္မသိပ္ေပ်ာ္သြားမိ တယ္။
အိမ္ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ကြ်န္မ မေမာႏိုင္ဘူး။ ရန္ကုန္မွာတုန္းက ကြ်န္မ စုေဆာင္းလာခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ကို တင္ထားတဲ့ ၈ လက္မ ထ ၅ လက္မ ကတ္ျပားေတြနဲ႔အတူ ႀကီးပြားေရး မဂၢဇင္း ေပါင္းခ်ဳပ္ႀကီးကို တဖ်ပ္ဖ်ပ္လွန္ေလွာ မိတယ္။
x x x x x x
ဆရာေတာ္က သုေတသန သမား။ စာေရးဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ကာတြန္း ဆရာဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ သူပါ။
ဆရာေတာ္ကို ေရႊကိုင္းသားဆိုတဲ့ ကေလာင္အမည္နဲ႔ စာေရးဆရာတစ္ ေယာက္အျဖစ္ ကြ်န္မလက္လွမ္းမီသမွ် ေဆာင္းပါးေတြကို ဖတ္ရင္းေလးစားခဲ့ ရတာ။ ဆရာေတာ္ စာေတြအမ်ားႀကီး ေရးေနခ်ိန္မွာ ကြ်န္မ ေမြးေတာင္ မေမြး ေသးပါဘူး။ ကံအားေလ်ာ္စြာ စာၾကည့္ တိုက္ပညာသင္တန္းက စာေရးဆရာ စာစုစာရင္း လုပ္ရမယ္ဆိုေတာ့ ဆရာ ေတာ္ ေရႊကိုင္းသားစာစုစာရင္းလုပ္ဖို႔ ကြ်န္မေရြးလိုက္တယ္။
ကြ်န္မစၿပီး ေလ့လာတာနဲ႔၊ စုေဆာင္းတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္ နက္ ဆရာေတာ္အႏုပညာအေၾကာင္း ကို အံ့ဩစရာေကာင္းေအာင္ သိလာရ ပါတယ္။ ဆရာေတာ္မွာ ကေလာင္ခဲြေတြ လည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ 'ဦးေသာဘိတ၊ ေရႊကိုင္းသား၊ ရတနာပုံဘိုးမွတ္စု၊ မွတ္စု ေမာင္၊ လႈိင္ခင္ေအး(မႏၲေလး)'ဆိုတဲ့ နာမည္ေတြနဲ႔ ေဆာင္းပါးမ်ဳိးစုံကို ေရးခဲ့တယ္။
'ေမာင္ထြန္းလႈိင္၊ ထြန္းလႈိင္'ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ ပန္းခ်ီဆဲြတယ္၊ ဓာတ္ပုံ ႐ိုက္တယ္။ ကာတြန္းဆဲြတယ္။ ရွားရွား ပါးပါး ကေလာင္အမည္ တစ္ခုကေတာ့ 'ကိုလူပ်ဳိ'တဲ့ ႀကီးပြားေရးမဂၢဇင္း (၁၉၃၈၊ တဲြ ၆၊ မွတ္ ၄) မွာ'ေတာင္နီသနပ္ခါး'ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္တည္းကိုပဲ ေရးခဲ့တာ ပါ။ ဆရာေတာ္ဟာ ေဆာင္းပါး ေရးတဲ့ ေနရာမွာ အေၾကာင္းအရာမ်ဳိးစုံကို ေရးႏိုင္႐ုံတင္မဟုတ္ဘူး။
ပန္းခ်ီတို႔၊ ကာတြန္းတို႔၊ ဓာတ္ပုံတို႔မွာလည္း ထူးခြ်န္ ျပန္တာပဲ။ ႏိုင္ငံတကာဆုရ ဓာတ္ပုံ သမားတစ္ေယာက္ျဖစ္သလို ဆရာ ေတာ္ အမ်ဳိးသားစာေပဆုရခဲ့တဲ့ 'ဆင္ ယင္ထုံးဖဲြ႕မႈ' စာအုပ္ထဲက ပန္းခ်ီပုံ အားလုံးဟာ မ်က္ႏွာဖုံးကစၿပီး ဆရာ ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ ေရးဆဲြ ခဲ့တာပါ။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ စိတ္၀င္စားစရာ ေဆာင္းပါးမ်ဳိးစုံကို တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ ဖတ္ၿပီး ကတ္ျပားေပၚတင္ရင္း ဆရာ ေတာ္ကို ပိုလို႔ေလးစားၾကည္ညိဳရပါ တယ္။
x x x x x x
ဘယ္ကဟာေတြလဲ သြားၾက .. မလာၾကနဲ႔ .. ေက်ာင္းေပၚမွာတင္ ကြ်န္မတို႔ ေျခ လွမ္းေတြ တုံ႔ခနဲရပ္သြားၾကတယ္။
ဆရာေတာ္က ေက်ာင္းေလးအ၀ကေန ကြ်န္မတို႔ကို စိန္းစိန္းၾကည့္လို႔၊ ကြ်န္မ တို႔မွာ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ။ အေရးထဲမွာ ဒီအေခါက္ ေလးေလးကိုေလးက လည္း မပါ။ "အရွင္ဘုရား ..တပည့္ေတာ္တို႔ပါ။ ခဏကေလး ..." "ေအး..ခဏကေလးဆို ခဏက ေလးပဲေန။ ဘုရားဖူးၿပီးျပန္ၾက။ ငါကေတာ့ စကားမေျပာဘူး" ဆရာေတာ္က ကြ်န္မတို႔ကို လမ္းဖယ္ ေပးၿပီး အိပ္ရာေလးေပၚမွာ သြားထိုင္ တယ္။ ကြ်န္မတို႔လည္း ကုပ္ကုပ္ေလး ေတြ ၀င္ထိုင္ၿပီး ဦးခ်လိုက္ၾကတုန္း ဆရာေတာ္က ႐ုတ္တရက္ ... "ငါ..သတ္ေသေတာ့မလို႔၊ သတ္ ေသေတာ့မလို႔ သိရဲ႕လား" "အို ..အရွင္ဘုရား" ကြ်န္မတို႔ အထိတ္တလန္႔နဲ႔ ဆရာေတာ္ကို ၾကည့္မိၾကတယ္။ ငုံ႔ထားတဲ့ ဆရာေတာ္ ေခါင္းက ေမာ့လာၿပီး ကြ်န္မ တစ္သက္မွာ စိတ္ထိခိုက္စရာအေကာင္း ဆုံးမ်က္ႏွာတစ္ခုကို ျမင္ရတယ္။ "ငါ့စာအုပ္တစ္အုပ္ ေပ်ာက္ သြားၿပီ။ ငါသိပ္ျမတ္ႏိုးတဲ့စာအုပ္။ ႀကီးပြားေရး မဂၢဇင္းေပါင္းခ်ဳပ္ေလး မရွိေတာ့ဘူး ငါသိပ္စိတ္ညစ္တာပဲ" ဆရာေတာ္က ေျပာေျပာ ဆိုဆို ၀ုန္းခနဲ လွဲအိပ္ပစ္လိုက္ၿပီး သကၤန္းကို ေခါင္းၿမီးျခံဳပစ္လိုက္တယ္။ ကြ်န္မမွာ ကပ်ာကယာ ေရွ႕ကိုတိုးသြားရင္း လြယ္အိတ္ထဲက စာအုပ္ကို အျမန္ထုတ္ ခ်ၿပီး။
"အရွင္ဘုရား..အရွင္ဘုရား.. ဒီမွာဘုရား၊ စာအုပ္ကတပည့္ေတာ္ကို တစ္ျမန္ေန႔က အရွင္ဘုရား ငွားလိုက္တာေလ။ စာစုစာရင္း လုပ္ဖို႔ေလဘုရား" အို ... ဆရာေတာ္ခမ်ာ ျမန္လိုက္တဲ့ ျဖစ္ျခင္း၊ ၀ုန္းခနဲထၿပီး စာအုပ္ကိုေကာက္ ယူလိုက္တယ္။ မ်က္ႏွာကလည္း ၀င္းသြားတာပဲ။ "ေတာ္ေသးရဲ႕၊ ေတာ္ေသးရဲ႕၊ စာအုပ္ ျပန္ရေပလို႔၊ ေအးသိၿပီ၊ သိၿပီ။ ဒကာမ ေလးတို႔ကို ကိုေလး ေခၚလာတာေလ။ ခုသူမပါဘူးလား။ ကဲ..ဘာကူးခ်င္ ေသးလဲေျပာ" ခ်က္ခ်င္း ေျပာင္းလဲႏူးညံ့သြားတဲ့ ဆရာေတာ္ကို ၾကည့္ၿပီး ကြ်န္မ စိတ္မ ေကာင္း ျဖစ္ရတယ္။
ဘုရား..ဘုရား ဒီေန႔သာ ကြ်န္မ မလာျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ဆရာေတာ္ဘုရား ဘယ္လိုမ်ား ျဖစ္ေန ရွာပါမလဲ။
ဆရာေတာ္ ေမာင္ထြန္းလႈိင္ဘ၀က မွတ္ဉာဏ္ေကာင္းလြန္းလို႔ ေနရာတကာ မွတ္လြန္းသားလြန္းလို႔ သူ႔ဆရာေက်ာက္စာ၀န္ ဦးျမက 'မွတ္စုေမာင္'လို႔ နာမည္ေပးခဲ့တယ္ဆိုတာကို ကြ်န္မ သတိရေနမိတယ္။
ဆရာေတာ္ကေတာ့ ခုနက ျဖစ္တာေတြကို ဘာမွ မသိေတာ့ ေလဟန္ ျပံဳး ျပံဳး ျပံဳးျပံဳးနဲ႔ ကြ်န္မတို႔ကို စကားေတြေျပာ၊ ဓာတ္ပုံေတြျပၿပီး ကြ်န္မတို႔ ျပန္မယ္ဆို ေတာ့ ဥမင္ကိုးဆယ္အထိ ဇြတ္လိုက္ပို႔ တယ္။
ပရကၠမေခ်ာင္ကို ျဖတ္ၿပီး ဥမင္ ကိုးဆယ္ ဆင္းခါနီးေနရာေလးမွာ ကြ်န္းဖိုပင္ေလးႏွစ္ပင္ရွိတယ္။
ဆရာ ေတာ္ဟာ သူ႔ဒကာ ဒကာမ စာေပမိတ္ ေဆြေတြလာရင္ ဒီကြ်န္းဖိုပင္ေလး ႏွစ္ပင္နား အျမဲလိုက္ပို႔ ႏႈတ္ဆက္တတ္သတဲ့။
အဲဒီေန႔ကလည္း ကြ်န္းဖိုပင္ေလးႏွစ္ပင္ နားမွာ ဆရာေတာ္ရပ္ၿပီး ကြ်န္မတို႔ကို ႏႈတ္ဆက္တယ္။
"လာခဲ့ၾကဦးေနာ္"တဲ့။
x x x x x x
စာေရးစားပဲြေပၚမွာ ကတ္ျပားေတြ၊ စာရြက္ေတြ ေရာေထြးျပန္႔က်ဲေနၾက တယ္။ စားပဲြရဲ႕ တစ္ဖက္ျခမ္းမွာ ကြ်န္မရဲ႕ ေရးလက္စ ပထမဆုံး လုံးခ်င္း၀တၳဳ စာမူ။
တစ္ဖက္ျခမ္းမွာ စိမ္းျပာေရာင္ ကတ္ျပားေလးေတြနဲ႔ စနစ္တက် ျပဳစုရ မယ့္ စာစုစာရင္းအခ်က္အလက္ေတြ။ ကြ်န္မ၀တၳဳေရးရင္ သုံးလေလာက္ ၾကာမယ္။ ဒီပလိုမာဘဲြ႕အတြက္ စာတမ္း ကလည္း သုံးလပဲ အခ်ိန္ရွိေတာ့တယ္။
ဒီသုံးလကို ကြ်န္မစာတမ္းေရးရင္ ကြ်န္မဘဲြ႕တစ္ခုရမယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္မ ၀တၳဳမေရးျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ကြ်န္မ ဘာလုပ္မလဲ။
စာၾကည့္တိုက္ မႉးလုပ္မလား၊ စာေရးဆရာလုပ္မလား။
ခက္တာပဲ.. ကြ်န္မသရီးတြမ္တီး လည္း မလိုခ်င္ဘူး။
ႏိုင္ငံျခားလည္း မသြားခ်င္ဘူး။
တစ္ရက္မွလည္း မေအာင့္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။
ငါးျပားပဲရရ ကြ်န္မစာေရးဆရာပဲ ျဖစ္ခ်င္တယ္။
စာၾကည့္တိုက္မႉးေတြ အမ်ားႀကီး ေမြးထုတ္ႏိုင္ေပမယ့္ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ လြယ္ပါသလား။
ကြ်န္မျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ပဲ စားပဲြကို ရွင္းလိုက္တယ္။
စာစုစာရင္း ကတ္ျပား ေလးေတြကို အိတ္တစ္လုံးထဲမွာ အသားသိမ္း၊ က်န္တဲ့ကတ္ျပားအလြတ္ ေလးေတြကိုေတာ့ စားပဲြေပၚက ၀တၳဳ
စာမူေပၚတင္တယ္။
ဒီကတ္ျပားေလးေတြကို ၀တၳဳေရးဖို႔ ကြင္းဆင္းတဲ့အခါ မွာ အခ်က္အလက္ စုေဆာင္းေရးမွတ္ဖို႔အတြက္ အသုံးျပဳရမယ္ေလ။
x x x x x x
၁၃၄၉ ခု၊ ၀ါဆိုလဆန္း ၄ ရက္ (၂၉-၆-၈၇) တနလၤာေန႔က ဆရာေတာ္ ေရႊကိုင္းသား ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီတဲ့။
ေလးစားၾကည္ညိဳဖြယ္ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္၊ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္၊ ဓာတ္ပုံဆရာတစ္ေယာက္၊ ကာတြန္း ဆရာ တစ္ေယာက္ကို ကြ်န္မတို႔ ဆုံး႐ႈံး ခဲ့ရၿပီ။
ထူးခြ်န္ထက္ျမက္တဲ့ အႏုပညာရွင္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ တစ္ပိုင္းတစ္စစုေဆာင္း လက္စ အႏုပညာလက္ရာစာစု စာရင္း ေဟာင္းေတြကို ကြ်န္မ ျပန္ထုတ္ၾကည့္ မိတယ္။
သူလြန္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ သူ႔အႏုပညာ လက္ရာအားလုံးဟာ တစ္ေနရာမွာ စာရင္းေလးတစ္ခုအျဖစ္ တစ္စုတစ္ စည္းတည္း ရွိေနသင့္ တာေပါ့ေနာ္။
အရွင္ဘုရား .. တပည့္ေတာ္ရဲ႕ တာ၀န္မေက်မႈ အတြက္ ဦးခိုက္ေတာင္းပန္ပါရေစ ဘုရား။
အရွင္ဘုရားဟာ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျပည္သူအေပၚမွာ တာ၀န္ေက်ခဲ့ပါၿပီး။
တပည့္ေတာ္ ဟာ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ တာ၀န္ကို ခုမွစၿပီ ထမ္းေဆာင္စပါဘုရား။
အရွင္ဘုရားဟာ လြတ္လပ္ျခင္း၊ စြန္႔လႊတ္ျခင္း၊ အနစ္နာခံျခင္းတို႔ကို သိနားလည္တဲ့ စာေရးဆရာတစ္ ေယာက္မို႔ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ စာေရးဆရာ ဘ၀ကို စာနာၿပီး တပည့္ေတာ္ရဲ႕ တာ၀န္ မေက်မႈအတြက္ ခြင့္လႊတ္နားလည္ႏိုင္ ပါေစ အရွင္ဘုရား။
x x x x x
ေရွ႕လာမယ့္ႏွစ္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ဟာ ၁၉၁၂ မွာ ေမြးဖြားတဲ့ ဆရာေတာ္ ေရႊကိုင္းသားရဲ႕ အသက္ ၁၀၀ ျပည့္၊ ေမြးေန႔ ႏွစ္တစ္ရာျပည့္တဲ့ ႏွစ္ပါ။
မႏၲေလးႏွစ္ ၁၀၀ ျပည့္တို႔၊ အင္း၀ ႏွစ္ ၆၀၀ ျပည့္တို႔ကို တစ္ျပည္လုံးကို အသိ ေပးႏႈိးေဆာ္ခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးေသာ ဘိတ (ေရႊကိုင္း သားဆရာေတာ္) ေမြးဖြားခဲ့တာ ႏွစ္ ၁၀၀ ျပည့္ခဲ့ပါၿပီ။ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူသားေတြအတြက္ အမ်ဳိးသားေရး တာ၀န္တစ္ရပ္လို သေဘာ ထားၿပီး သုေတသနလုပ္ခဲ့၊ စုခဲ့၊ ေဆာင္းခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ကြင္းေပါင္းစုံ (သမိုင္းက်မ္းစာအုပ္မ်ား၊ ဆင္ယင္ ထုံးဖဲြ႕မႈ၊ ဓာတ္ပုံ၊ ပန္းခ်ီ၊ ကာတြန္း၊ နကၡတ္တာရာ၊ ငွက္မ်ားအေၾကာင္း)က မ်ားစြာေသာ ဗဟုသုတ၊ မွတ္စုမွတ္ရာ ေတြဟာ ကြ်န္မတို႔ ေႏွာင္းလူေတြအတြက္ အက်ဳိးမ်ားလွပါတယ္။ ေက်းဇူးႀကီးလွပါတယ္။
၁၉၈၇ ခုႏွစ္ ဆရာေတာ္ ပ်ံလြန္ေတာ္ မူတုန္းကလည္း ကြ်န္မတစ္ေယာက္ ကိုယ့္ အပစ္နဲ႔ကိုယ္ေဆာင္းပါးေလး တစ္ပုဒ္နဲ႔ ဆရာေတာ္ကို ေတာင္းပန္ ကန္ေတာ္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။
ေရွ႕လာမည့္ႏွစ္ ၂၀၁၂ မွာ က်ေရာက္ မယ့္ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ရာျပည့္ေမြးေန႔ကို မေမ့မေလ်ာ့ထိုက္ပဲ ေမ့ေလ်ာ့ေနသူေတြ ကို အျပစ္ ဆိုၾကစတမ္းဆို ကြ်န္မဟာ အျပစ္ဆိုတာကို ေရွ႕ဆုံးက ခံရမယ့္သူပါ။
ခုလည္း ဆရာေတာ္ကို တစ္ခါထပ္ၿပီး ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္ရျပန္ပါၿပီ။ တစ္ခု လည္း ကြ်န္မစဥ္းစားမိတယ္။
ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို မေမ့မေလ်ာ့ထိုက္ဘူးလို႔ ထင္တဲ့ သူေတြစုၿပီး လူသားေတြအတြက္ပဲ အက်ဳိးရွိရာ ရွိေၾကာင္းလည္း ျဖစ္မယ့္ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ရာျပည့္ပဲြကေလးကို ေရွ႕ႏွစ္က်ရင္ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ ကြ်န္မ တို႔ေတြ ၀ိုင္းၾကရင္မေကာင္းေပ ဘူးလား။

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More