Wednesday, January 25, 2012

"ျဖတ္ကာသြားတယ္ မနားတယ္ / စိုင္းထီးဆိုင္၊ စိုင္းခမ္းလိတ္"

by Soe Min on Wednesday, December 14, 2011 at 12:04pm
          တစ္ေခတ္မွာ တစ္ေယာက္ ေပၚထြန္းခဲ႔တဲ႔ အႏုပညာရွင္ေတြထဲမွာ ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္ကိုလည္း ခ်န္ထားလို႔ ရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ေရွးေရွ႔က ေရးခဲ႔ေလသမွ် သီခ်င္းကေလးေတြရဲ႕ ဖန္တီးရွင္အမ်ားစုဟာ ကြယ္လြန္သြားႏွင္႔ၿပီျဖစ္ေပမယ္႔ ဒီတခါေတာ႔ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနဆဲ ေတးျပဳစာဆိုႀကီးတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ေရးခြင္႔ရလို႔ ၀မ္းသာမိပါတယ္။ မၾကာေသးခင္က စိုင္းခမ္းလိတ္ေဖာင္ေဒးရွင္းပြဲ လုပ္သြားတယ္ ဆိုတာ သိလိုက္ရေတာ႔ စိတ္ထဲမွာ သြားခ်င္လိုက္တာမ်ားေလ။ လူကိုယ္တိုင္ျမင္ဖူးဖို႔ဆိုတာထက္ သူ႔သီခ်င္းေလးေတြထဲက ဘယ္ဟာေတြကိုမ်ား ဘယ္သူေတြက ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္သီဆိုၾကမွာပါလိမ္႔လို႔ သိခ်င္၊ နားေထာင္ခ်င္၊ ခံစားခ်င္တာကိုး။ အားလုံး တစ္မ်ဳိးစီ ေကာင္းခဲ႔တာေတြခ်ည့္ပဲေလ။ ဒါေပမယ္႔ သူနဲ႔ ဖြားဘက္ေတာ္လို႔ ဆိုရမေလာက္ လမိုင္းကပ္၊ တစ္သားတည္းက်ေအာင္ဆိုႏိုင္တဲ႔ ကိုထီးႀကီးတစ္ေယာက္ မရွိေတာ႔တဲ႔အတြက္ စိတ္ထဲမွာ `ဟာတာတာ ရင္မွာက်န္သလိုပဲ ေမာင္မေနတတ္ဘူး´ လို႔ တတၿပီး ငိုရေလာက္ေအာင္ သတိရမိပါတယ္။ ဆရာ႔သီခ်င္းေတြကို သူ႔ေလာက္ေကာင္းေအာင္ ဆိုႏိုင္တဲ႔သူ မရွိခဲ႔သလို သူဆိုတဲ႔သီခ်င္းထဲမွာလည္း ဆရာလိတ္ေလာက္ ေကာင္းေအာင္ ေရးေပးႏိုင္ခဲ႔သူ မရွိသလိုပဲေနာ္။ နွစ္ေယာက္စလုံးဟာ ျမန္မာ႔ဂီတသမိုင္းမွာ မွတ္တိုင္ခိုင္ခိုင္ၿမဲၿမဲ စိုက္သြားႏိုင္တဲ႔ တိုင္းရင္းသား အႏုပညာရွင္ႀကီးေတြျဖစ္ပါတယ္။ ငယ္သူငယ္ခ်င္းအရင္းႀကီးေတြလည္း ျဖစ္မွာေပါ႔ေနာ္။ ေမြးသည္ကေန ေသသည္အထိ
ျဖတ္သန္းရာဘ၀လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ရွစ္ပါးေသာေလာကဓံတရားေတြကို ဟိုဘက္စြန္းကပ္လိုက္ ဒီဘက္စြန္းကပ္လိုက္နဲ႔ က်င္လည္လာခဲ႔ရင္းကေန ခ်န္ရစ္သူနဲ႔ က်န္ရစ္သူ အျဖစ္ စည္းျခားသြားခဲ႔ေပမယ္႔ အတူတူ ဖန္တီးခဲ႔တဲ႔ အႏုပညာလက္ရာမြန္ေတြ အမွတ္တရထားရစ္ခဲ႔ႏိုင္တာကိုေတြးၾကည့္ရင္ လူျဖစ္ရက်ဳိးနပ္ပါေပတယ္ လို႔ ဆိုရမေလာက္ပါပဲ။
               ကေလးဘ၀ကတည္းက သူတို႔သီခ်င္းကေလးေတြနဲ႔ ႀကီးျပင္းခဲ႔ရလို႔ ဘာကိုဆိုလိုမွန္းမသိပဲ အလြတ္ရလာတဲ႔ သီခ်င္းကေလးေတြဟာ လူလားေျမာက္ရာကေန လူအိုလူမင္းအရြယ္ေတာင္ ေရာက္ေတာ႔မယ္။ ခုထိ တစတစ သေဘာေပါက္ နားလည္ ႏွစ္ၿခဳိက္လို႔ မဆုံးေသးဘူး။ ေရးတဲ႔သူကလည္း သူ႔အသက္အရြယ္ အေတြ႔အၾကံဳအလိုက္ ေရးခဲ႔သလို ကိုယ္ကလည္း ကိုယ္႔အသက္အရြယ္ အေတြ႔အၾကဳံအလိုက္ ခံစားနားလည္ သေဘာေပါက္လာရတာကေတာ႔ ထူးျခားတယ္လို႔ ေျပာရမလားပဲ။ `မာက်ဴရီမီးလုံးေအာက္မွာ ကိုယ္အိပ္ထဲလက္ႏႈိက္ရွာၾကည့္၊ ေငြရယ္ဆိုလို႔ တစ္ဆယ္တန္နဲ႔ အေၾကြတခ်ဳိ႔ ရင္ခြင္မွာေတာ႔ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ႀကီးတစ္ခု´ ဆိုတာလည္း ခိုက္ခဲ႔တာပဲ။ `အပ်ံသင္စ တျဖစ္လဲတဲ႔အခါ ကိုယ္လည္းပဲ အတြဲေလးနဲ႔ၿငိ၊ မဒီ၊ ကိႏၷရီ စံခ်ိန္မမီေပမယ္႔ ဟာေနတာကို မဟာေအာင္ သူျဖည့္ေပး´ ဆိုတာလည္း ဟတ္ထိတာပဲ။ အခုလက္ရွိေတာင္မွပဲ `ဒီအရြယ္မွာမွ ကိုယ္ဘာေကာင္မွန္းမသိရင္ ကိုယ္ထင္တာထက္ ကိုယ္ဟာ ပိုအ ေပါ႔´ ဆိုတာအထိ တည့္တိုးတုန္းပဲ။ တြတ္ေတာင္မဟုတ္ဘူး။ ဟိုတေလာဆီက အလုပ္ကိစၥနဲ႔ ခရီးသြားရင္းလည္း `ေခါင္မိုးက မလုံေတာ႔ မိုးဒဏ္ကို ကိုယ္ခံေနရတာအမွန္ပဲ။ ဒါေပမယ္႔ မိုးရြာတဲ႔အေၾကာင္းဟာ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းေၾကာင္႔ေတာ႔ မဟုတ္ဘူး´ လို႔ နားထဲမွာ အပ္ေၾကာင္းထပ္လာပါတယ္ဆို။ (အဲေလာက္ဆို ဘယ္ကိုသြားမွန္း သေဘာေပါက္ေတာ႔)
             ဆရာ႔သီခ်င္းကေလးေတြဟာ အေၾကာင္းအရာပိုင္းမွာသာ လက္ေတြ႔ဘ၀နဲ႔ နီးစပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သံစဥ္ကေလးေတြ ယူတဲ႔အခါမွာလည္း `ရိုးရင္႔ရြက္ရွည္၊ တိုးျမင္႔က်က္သေရ၊ ဂိုးဂြင္႔ဂြက္ေဂြ´ ဆိုတာမ်ဳိး ကာရံကိုငဲ႔ၿပီး စာသားေတြရြဲ႕ကုန္တာမ်ဳိး မရွိဘူးဗ်။ `လကၡဏာဆရာကေျပာတယ္ ေမရယ္။ ႏွလုံးလမ္းေၾကာင္းမွာ ကၽြန္းခံေနတယ္။ မိန္းမနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ အၿမဲတမ္းပဲ ကံဆိုးမယ္တဲ႔။ အခန္႔မသင္႔ရင္ အခ်စ္ေရးအတြက္ ကိုယ္႔အသက္ေတာင္ ရန္ရွာလိမ္႔မတဲ႔။ မ်က္ကန္းအခ်စ္သမားတဲ႔။´ ဆိုတဲ႔ စကားေျပာအရွည္ႀကီးကိုေတာင္ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ ေတးသံျဖစ္ေအာင္ သီကုံးႏိုင္ပါတယ္။ ရွမ္းအမ်ဳိးသားစစ္စစ္ႀကီးေတြျဖစ္ေပမယ္႔ အသံေတြ၀ဲရုံသာရွိၿပီး ျမန္မာစကားစစ္စစ္ကို အသံပီပီ စာေဘာင္ပဲ႔ပဲ႔ ေရးႏိုင္ဆိုႏိုင္တာလည္း ထူးျခားတာပဲ။ `ခင္မင္တယ္။ အားလုံးကိုေလ လာလည္ေရွရွင္ဒဲ..´ ဆိုတဲ႔ အသံမ်ဳိး၊ `တူ႔အတံေလး ၾကားေယာင္ဒယ္။ ညဳိ႔မေမာင္ရဲ အနားမွာကြယ္´ ဆိုတဲ႔ အသံမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ဘူးဗ်။ (ဒါကေတာ႔ ဆိုတဲ႔သူကို ခ်ီးမႊမ္းရမွာပ) `ေပ်ာ္ႏိုင္မွာလား။ ၾကားဖဲေလး တစ္ခ်ပ္တည္းကိုေရြးၿပီး ေစာင္႔ရတဲ႔ဘ၀၊ ေျဖသာမွာလား။ ရွားဖဲေလး တျခားတစ္ေယာက္ထဲပါတာ မသိလိုက္တဲ႔ဘ၀´ ဆိုတာမ်ဳိးက်ေတာ႔လည္း ဘ၀စုံမွန္း သိသာလိုက္တာ။ ေဆးေက်ာင္းသား ဘ၀ေလ။ `ကိုယ္ေခၚခ်င္တယ္ အို … လိုက္ခဲ႔ေတာ႔ မိန္းကေလးရာ သာယာလို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ႔ကမာၻ ဘာမွ မေ၀းဘူး အနီးေလးမွာ´ ဆိုတာက်ေတာ႔ ဆရာ၀န္ဘ၀ ျဖစ္မွာေပါ႔ေနာ္။ လူနာအေနနဲ႔ ေတြ႔ရတာကိုး။ (အေလွ်ာက္မေကာင္းရင္ ဆရာမေဒၚႏြဲ႔တင္ နဲ႔ ေတြ႔သြားဦးမယ္)
            တခ်ဳိ႔သီခ်င္းေတြမွာေတာ႔ အနက္ရင္းအျပင္ ဆိုလိုခ်င္တဲ႔ အနက္ပြားကေလးေတြကို လိုက္ၿပီး ခံစားရတာက အရသာပါ။ အင္မတန္မုန္းစရာေကာင္းတဲ႔ ပါပီမဇာတ္ကားထဲမွာ ေက်ာင္းသားေတြ ေတာခိုကုန္ေတာ႔ သဘာ၀ရဲ႔ရင္ေသြးငယ္မ်ား သီခ်င္းကို ပေလးဘက္ဖြင္႔ျပတာ မ်က္ရည္ေတာင္လည္ပါတယ္။ ဒါကေတာ႔ ဆင္႔ပြားခံစားသူအေပၚ တည္ခ်င္တည္မွာပါေလ။ တခ်ဳိ႔လူေတြက ဘီးကေလးကိုစီး သီခ်င္းနားေထာင္ၿပီး သူေတြးခ်င္တာေတြ ေလွ်ာက္ေတြးေတာ႔ ေတြးတဲ႔သူအျပစ္လား ေရးတဲ႔သူအျပစ္လား စဥ္းစားၾကည့္ေပါ႔။ ဆရာ႔သီခ်င္းကေလးေတြကို ခံစားမိသေလာက္ေတာ႔ သူကိုယ္တိုင္ သိမိမွတ္မိတဲ႔ အေတြးစကေလးေတြ သင္ခန္းစာကေလးေတြကို သီခ်င္းနားေထာင္ခံစားတဲ႔သူေတြလည္း သူ႔နည္းတူ ခံစားနားလည္လာေစဖို႔ အရိုးရွင္းဆုံး ဖြဲ႔ႏြဲ႔ထားတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ သူရည္ရြယ္တဲ႔ ပရိသတ္ထဲမွာ သူ႔ခ်စ္ဇနီးသည္ေရာ သမီးငယ္ပါ ပါေနတာျဖစ္တဲ႔အတြက္ နားေထာင္သူကို အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ေစတဲ႔ အေတြးအျမင္ေတြကိုေတာ႔ ဘယ္ေရးဖြဲ႔ပါ႔မလဲ။ `အပင္ထက္ျမင္႔တဲ႔ တစ္ပြင္႔ပန္းကို ပန္ဆင္ခ်င္လာတတ္တဲ႔ တစ္ေန႔က်ရင္ မင္းကမာၻဟာ တေျဖးေျဖး ရႈပ္ေထြးလို႔လာမယ္´ ဆိုတဲ႔သီခ်င္းကို နားေထာင္မိရင္ သူ႔သေဘာထား ဘယ္ေလာက္ျဖဴစင္သလဲ သိႏိုင္ပါတယ္။
          အခုေရးတဲ႔ သီခ်င္းကေလးကေတာ႔ ၾကားဖူးၾကလိမ္႔မယ္ မထင္ပါဘူး။ မူရင္း ကိုထီးဆိုခဲ႔တယ္ဆိုေပမယ္႔ အခုရထားတာက ျပန္ဆိုမူပါတဲ႔။ စာသားကေလးေတြက ဆိတ္စာသာ လြတ္ခ်င္လြတ္လိမ္႔မယ္။ အ၀ွာေတာ႔ ျပဳလိမ္႔မယ္ မဟုတ္ဘူးေနာ႔။ ေသခ်ာ တစ္ေခါက္ျပန္ နားေထာင္ၾကည့္လိုက္ပါဦး။ ေပါက္ၿပီ။ ေပါက္ၿပီ။ ဒီသီခ်င္းေလး ဖြင္႔ျပၿပီး ခါတိုင္းေျပာေနက်ဟာကိုပဲ ထပ္ေျပာဦးမလို႔လား ဆိုရင္ေတာ႔ လြဲျပန္ၿပီ။ အေၾကာင္းအရာကေတာ႔ အဲဒီအေၾကာင္းအရာပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔ ေတြးမိတာကေတာ႔ အဲဒါနဲ႔ မဆိုင္ျပန္ဘူး။ ဒီတခါေျပာခ်င္လာတာက တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္ေရးအေၾကာင္းပါ။ `ဘယ္လိုေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ပါလဲ။ ဇြတ္တရြတ္ဆိုးပုံ ကမ္းကုန္ဖြယ္..´ ဆိုၿပီး ´ေပါက္ေနၿပီ။ ေပါက္ေနၿပီ။´ လို႔ ေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ် အားေပးခံရေတာ႔မွာ ေသခ်ာတယ္ေနာ္။ ေနာက္ထပ္တစ္ေခါက္ေလာက္
ျပန္နားေထာင္ၾကည့္လိုက္ရင္ေတာ႔ ေရးေတးေတးေလး ျမင္လာပါလိမ္႔မယ္။ ကိုထီးကို ခနေမ႔ထားလိုက္။ ဦးလိတ္ကိုလည္း ခနေဖ်ာက္ထားလိုက္။ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေလးႏွစ္ေယာက္က သူတို႔ခံစားခ်က္ကေလးေတြကို သီခ်င္းအျဖစ္ဆိုျပေနတယ္လို႔ သေဘာထားလိုက္ၾကရေအာင္။ `ျမန္မာ႔အသံမွ အသံလႊင္႔ေနပါတယ္ရွင္´ ဆိုတာခ်ည့္ပဲ တစ္သက္လုံး နားစြဲလာခဲ႔ၾကတာမဟုတ္လား။ ဘီဘီစီ၊ ဗြီးအိုေအ၊ အာရ္အက္ဖ္ေအ ေတြလည္း မဖြင္႔နဲ႔ဆို မဖြင္႔ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသားေတးသံကေလးေတာ႔ နားေထာင္ၾကည့္ၾကပါစို႔။
          ဟိုးအရင္ ကေမၺာဇ သီခ်င္းကေလး အေၾကာင္းေရးေတာ႔ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေတြအေၾကာင္း၊ ေကာင္းခ်ီးသခၤါ သီခ်င္းေရးေတာ႔ မြန္တိုင္းရင္းသားေတြ အေၾကာင္း၊ တို႔ေတာင္ယာေတာ မွာ ကရင္ေတြ အေၾကာင္း၊ သာစြဌာနီ ရခိုင္ျပည္မွာ ရခိုင္ေတြ အေၾကာင္း ေရးျဖစ္ေတာ႔ ကိုယ္နဲ႔ တေျမတည္း ႀကီးျပင္းခဲ႔ၾကတဲ႔ သူတို႔ေတြ အေၾကာင္းေတြကို တီးမိေခါက္မိရွိေအာင္ ဖတ္ျဖစ္ မွတ္ျဖစ္ ေလ႔လာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ ျမန္မာဆိုတာ ခနေမ႔ထားၿပီး သူတို႔အရပ္ေဒသေတြမွာ သူတို႔ အေတြးအျမင္နဲ႔ အသံေတြကို နားေထာင္ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုခံစားရသလဲဆိုေတာ႔ အရင္လို ဘာသိဘာသာ မ်က္မွန္းတန္းမိရုံမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ႔ပဲ ထဲထဲ၀င္၀င္ ခင္မင္ရင္းႏွီးလာသလိုပါပဲ။ လွ်ာအရိုးမရွိတိုင္း ပါးစပ္ႀကီးနဲ႔ စားေကာင္းေသာက္ေကာင္း ေျပာၿပီး ညာတာပါေတးနဲ႔ ႏွပ္ခ်လာခဲ႔တာေတြ မ်ားလြန္းလို႔ ေစာေဖတို႔က
ေနာေက်ေနၿပီ။ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္နဲ႔လည္း အပ္ေၾကာင္းထပ္ခဲ႔ၿပီ။ ပါတီနံမည္ေတာင္ တေသြမတိမ္း ထည့္မွည့္ထားကမင္႔ဟာ ေျပာတိုင္းယုံတဲ႔ ပုတ္သင္ညိဳလိုခ်င္ရင္ ေအဇက္ဂ်ီကိုၾကြ လို႔ ျပန္ဘုေတာၾကလိမ္႔မယ္။ ဒီစကားစုဟာ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ကလြဲလို႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မရည္ရြယ္ မေစာင္းေျမာင္းထားဘူးေနာ္။ အေျပာေတြကို ခနရပ္ၿပီး အလုပ္ေတြနဲ႔ သက္ေသျပမွ ျဖစ္ေတာ႔မယ္လို႔ ထင္ရွားေစခ်င္လို႔။ တေျမတည္းေန တေရတည္းေသာက္လို႔ ေရွးဦးမဆြကတည္းက
အတူတကြ ယွဥ္တြဲေနထိုင္ၾကသူခ်င္း စိတ္၀မ္းမကြဲျပားဖို႔ဆိုတာ အျပန္အလွန္ေလးစား ယုံၾကည္မႈကို အေျခခံရမွာ မဟုတ္ပါလား။ အဲဒီသေဘာတရားအတိုင္း သူတို႔ဘက္ကရွိပါ႔မလား။ ကိုယ္႔ဘက္ကေရာ ရွိလို႔လား။ အဲဒါမပါပဲနဲ႔ ေရႊဘုန္းေတာ္ရွိန္ေၾကာင္႔ အမင္းမင္းခယလို႔ သမီးကညာ ပဏၰာဆက္သြင္းသမွ် လက္ခံၿပီး သစၥာေရကေလး တိုက္လႊတ္လိုက္တယ္ဆိုတဲ႔ အေလ႔အထ အေတြးအေခၚေဟာင္းေတြကို မစြန္႔ပစ္ႏိုင္ေသးသေရြ႔ေတာ႔ ရာဇ၀င္ထဲမွာပဲ ေမာင္႔ဘာသာေနရစ္ပါေတာ႔ေမာင္။ ကိုယ္တို႔ဆရာ၀န္ေတြ လူနာကုတဲ႔အခါမွာေတာင္မွ ဒီဟာငွက္ဖ်ားလူနာ၊ တီဘီလူနာဆိုၿပိး အလုပ္သေဘာအရ သိမွတ္ဆက္ဆံတာထက္စာရင္ ဦးတန္ဦး ေဒၚတန္ေဒၚ၊ ကာယကံရွင္တစ္ဦးခ်င္းစီကို  အမည္နာမနဲ႔ မွတ္မွတ္သားသား ေျပာဆိုကုသတာက ေဆးပိုစြမ္းတယ္လို႔ လူနာဘက္က ခံစားရပါလိမ္႔မယ္။ ဒီဆရာကေလးဟာ သူ႔ကို မွတ္မိသားပဲ။ အမွတ္တမဲ႔နဲ႔ ေမ႔မထားေလဘူးဆိုတဲ႔ လုံျခဳံမႈရတာေပါ႔။ အရီးရယ္ အဘရယ္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးဆက္ဆံရင္ေတာ႔ ေႏြးေထြးမႈကိုလည္း ခံစားၾကရမွာပဲ။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ႔ သူ႔အတြက္ အထိေရာက္ဆုံးကုထုံးကို ေစတနာနဲ႔ ဂရုတစိုက္ကုသေပးတယ္ဆိုတာကို လူနာဘက္က ခံစားလာရၿပီဆိုရင္ေတာ႔ ယုံၾကည္မႈကိုပါရလို႔ သေဘာရွိပါေမာင္ ျဖစ္သြားမယ္ေလ။ တိုင္းရင္းသားအေရးေတြမွာလည္း အဲသလိုပါပဲ။ သူတို႔ေတြကို ဂရုတစိုက္ တေလးတစားနဲ႔ ထဲထဲ၀င္၀င္ ဆက္ဆံၾကည့္ဖို႔က ပထမ၊ မတူကြဲျပားတဲ႔ ေရေျမသဘာ၀ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို နားလည္ေပးဖို႔က ဒုတိယ၊ သူတို႔အက်ဳိးစီးပြားနဲ႔ ကိုယ္႔အက်ဳိးစီးပြားဟာ တစ္ဘက္ကဖဲ႔ယူလိုက္ရင္ က်န္တစ္ဘက္က ပဲ႔ပါသြားတာမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ အျပန္အလွန္ အက်ဳိးရွိေစမယ္႔ အမႈတို႔ကိုသာ ဦးစားေပးၾကပါစို႔ လို႔ နားလည္မႈရလာတာက တတိယ။ ဒီနည္းနဲ႔ တစ္လွမ္းခ်င္းတက္သြားမယ္ဆိုရင္ ဘာခရီးမေရာက္စရာရွိသလဲ။
         ေနာက္ထပ္နားလည္လြယ္ေအာင္ ဥပမာတစ္ခုထပ္ေပးရဦးမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ေရာဂါၿပီးကာကြယ္မႈစံနစ္ႀကီး တစ္ခုလိုေပါ႔။ ကိုယ္႔ခႏၶာက ထုတ္လုပ္ထားတဲ႔ အရာမွန္သမွ် မွတ္မိတတ္တဲ႔ မွတ္ဥာဏ္အဖြဲ႔အစည္းႀကီးဟာ ကိုယ္ျမင္ေတြ႔ေနက် ကိုယ္႔ဆီကမဟုတ္ဘူးဆိုတဲ႔ အရာေတြနဲ႔ ထိေတြ႔လာရရင္ ခ်က္ခ်င္း လက္ခံေလ႔မရွိပါဘူး။ `ယူသန္ .. ယူသန္´ လို႔ ေအာ္ၿပီး တိုက္ဖ်က္ေရးတပ္သားေတြနဲ႔ ေခ်မႈန္းပလိုက္ၿပီးမွ အဲဒါဘယ္လိုအရာမ်ဳိးလဲဆိုတာကို မွတ္သားထားသတဲ႔။ ေနာက္တခါ ဒါမ်ဳိးနဲ႔ ျပန္ေတြ႔ရတဲ႔အခါ `ေၾသာ္ အေစာက လူႀကီးပဲ။ ဒဏ္ေငြေဆာင္ၿပီးသားေလ´ လို႔ ေျပာလို႔မရပဲ အသစ္လာရင္ အမႈသစ္နဲ႔ ထပ္ဆြဲျပန္ပါတယ္။ သူ႔ဆီမွာ လူဆိုးစာရင္း ၀င္ၿပီးသားရွိေတာ႔ ဒိေကာင္လာရင္ ဘာမႈျဖစ္မလဲ တန္းသိတာေပါ႔။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ကိုယ္႔ဆီက မဟုတ္ေသာ္ျငား ကိုယ္နဲ႔ တစ္သက္လုံး အတူေနလာၾကသူေတြ ဆိုရင္ေတာ႔ အဲဒီမွတ္ဥာဏ္စံနစ္ႀကီးက ဒါေတြဟာ တစိမ္းေတြ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ခ်င္းကိုယ္ခ်င္းေတြ ဆိုတာမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲမွတ္သားလက္ခံရပါတယ္။ ဒီလိုမွ လက္မခံရင္  စစ္ခင္းလို႔ ဘယ္ခါၿပီးမွာတုန္း။ မေသမခ်င္း အတူတူေနၿပီး ေသေတာ႔လည္း အတူတူေသၾကရမယ္႔ဟာ။ တိုင္းရင္းသားအေရးဟာလည္း သည္သို႔ပဲ ရွိေပလိမ္႔မယ္။ သူသူကိုယ္ကိုယ္ အတူတူပဲေလ ဆိုတဲ႔ စိတ္ထားႏိုင္မွ တစ္ဘက္နဲ႔တစ္ဘက္ သည္းညည္းခံႏိုင္မွာေပါ႔။ မယုံရင္ ေတာင္ႀကီးသား ၿမိတ္သားမ်ားကိုၾကည့္။ ရန္ကုန္ေရာက္ေရာက္၊ မႏၱေလးေရာက္ေရာက္၊ အဲဒါ သူ႔အိမ္သူ႔ယာပဲ။ ဘယ္သြားသြား စိမ္းတယ္လို႔ မရွိဘူး။
        `ကိုယ္႔ျပည္နယ္ကထြက္တဲ႔ အဆီအႏွစ္ေတြကို ၀ါးၿမဳိၿပီး ႀကီးပြားခ်မ္းသာေနတာ ကိုယ္႔ကိုႀကီးေတြပဲေလ´ လို႔ သေဘာထားႀကီးခိုင္းရေအာင္ ေရႊျပည္ေအးတရား လာေဟာေနတာကေတာ႔ မတရားရာက်မွာေပါ႔ေလ။
ျပည္နယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပည္မပဲျဖစ္ျဖစ္ မတရားမႈတစ္ခုနဲ႔ အႏိုင္က်င္႔ခံလာရရင္ အတူတကြလက္တြဲၿပီး တြန္းလွန္ရမွာေပါ႔။ ျပည္နယ္ကဟာမို႔ လုပ္ခ်င္သလို လုပ္လို႔ရတယ္။ ျပည္မကဟာမို႔ လာမထိနဲ႔မခံဘူး ဆိုတဲ႔ ခြဲျခားခြဲျခားစိတ္ေတြကိုပဲ ေလွ်ာ႔ခိုင္းတာပါ။ ျပည္နယ္ကလူေတြ ခံစားေနရတဲ႔ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ဳိးကို ျပည္မကလူေတြကေရာ မခံစားရလို႔လား။ ဒါေၾကာင္႔မို႔လို႔ ျပည္မသားေတြက
ျပည္နယ္ကေလးေတြအေပၚ အႏိုင္က်င္႔တယ္လို႔ ခြဲျခားမျမင္ပဲ ျပည္မေရာ ျပည္နယ္ပါ အတူတူ ခံစားေနရတဲ႔ မတရားမႈေတြကို အတူလက္တြဲတိုက္ဖ်က္သင္႔တယ္ဆိုတဲ႔စိတ္ပဲ ေမြးရေတာ႔မွာေပါ႔။ လက္သည္းဆိပ္တာေပမယ္႔ လက္ထိပ္က မနာခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနရင္ မၾကာခင္ လက္တစ္ေခ်ာင္းလုံး ပုပ္လိမ္႔မယ္ မဟုတ္လား။
           ဒီတေခါက္ ဒီအေၾကာင္းေတြ ေရးရတာ ဂုတ္ေပၚဓါးမိုးထားသလိုပါပဲ။ အတိမ္းအေစာင္းရွိသြားရင္ ပုဒ္မႀကီးလြန္လြန္းလို႔။ ကိုယ္ဥာဏ္မမီတဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းေတြ ႏိုင္ငံေရးပိုင္းေတြကို လက္ေရွာင္ၿပီး ကိုယ္နဲ႔တိုက္ရိုက္ ထိေတြ႔ပတ္သက္ရတဲ႔ ရႈေထာင္႔ကပဲ သုံးသပ္ၾကရေအာင္ေနာ္။ (ဂေလာက္ေျပာၿပီးမွမ်ား။ လာလာခ်ည္ေသး) ဟိုးမိုးေပၚမွာ သိၾကားနဲ႔အသူရာတို႔ စစ္ပြဲႀကီးေတြကေတာ႔ ကိုယ္လည္း မိုးေပါက္ကေလးေတြ လွ်ပ္စီးကေလးေတြကတဆင္႔ ျမင္ယုံၾကားကာမွ် ရွိတာပါ။ ေျမႀကီးေပၚမွာ တိုင္းရင္းသားေလးေတြနဲ႔ ျမန္မာကေလးေတြ ေတြ႔ၾကဆုံၾကရတာကေတာ႔ အစိုးရ၀န္ထမ္းဘ၀နဲ႔
ေစညႊန္ရာ ေရာက္သြားၾကရတဲ႔အခါမွာေပါ႔။ မ်ားေသာအားျဖင္႔ေတာ႔ ျမန္မာ၀န္ထမ္းကေလးေတြ ေဒသခံတိုင္းရင္းသားေလးေတြနဲ႔
ေတြ႔ဆုံ ခင္မင္ၾကရတာေပါ႔။ အဲဒီဆက္ဆံေရးကေလးေတြဟာ တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္ေရးအတြက္ လက္ေတြ႔က်တဲ႔ အေျခခံအုတ္ျမစ္ကေလးေတြလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ရိုင္းပင္းခ်စ္ၾကည္စြာ ဆက္ဆံဖို႔ လိုအပ္တဲ႔ေနရာဟာလည္း အဲဒီေနရာပါပဲ။ `ဒီေျမမွာ ေရႊက်င္မယ္။ ရသေလာက္ သဲ႔ယူမယ္။ ေရလာတဲ႔ေနရာေရာက္ဖို႔ ေရေလာင္းထားရတာ အရင္းေက်ရုံနဲ႔ ဘယ္ျဖစ္ပါ႔မလဲ´ ဆိုတဲ႔ စိတ္ေတြ မေမြးေစခ်င္ပါဘူး။ (သူျဖင္႔လာေကၽြးထားမွာ မဟုတ္ပဲနဲ႔။ အာလူးေကာင္ႀကီးေလ) တစ္ေယာက္တည္းပဲလာလာ၊ မိသားစုကေလးနဲ႔ပဲလာလာ၊ အျပန္အလွန္ေမတၱာနဲ႔ ေနထိုင္ရတဲ႔အရပ္မွာ လုံျခဳံတယ္။ ေစတနာနဲ႔ စားရေသာက္ရတဲ႔အစာဟာ ခ်ဳိၿမိန္တယ္။ စစ္အင္အားဗိုလ္ေျခသိန္းေသာင္းရွိဦးေတာ႔ ျပည္သူတရပ္လုံး ေမတၱာမဲ႔တဲ႔ဘ၀မွာေတာ႔ ဘယ္ေနရာသြားသြား သူ႔စိတ္နဲ႔သူကို မလုံျခံဳလို႔ ေျပးစရာေတာင္ ေျမမရွိဘူး။ (ကဒါဖီးႀကီးကိုေျပာတာေနာ္။ ေလွ်ာက္မေတြးေကာင္းဘူး။ ငရဲႀကီးတတ္တယ္။) အဲဒီသေဘာတရားေတြကို ေဖာင္ႀကီးမွာ သင္ၾကားေပးလိုက္ရင္ အေကာင္းသားဗ်။ အထက္တန္းေက်ာင္းမွာေတာ႔ သင္တယ္ေလ။ နီတိ လို႔ေခၚသတဲ႔။ စာေမးပြဲမွာ မေမးေတာ႔ ဘယ္မွတ္မိပါေတာ႔မလဲ။
           ဒီသီခ်င္းကေလးကို နားေထာင္မိတဲ႔အခါ ကိုယ္လည္းပဲ အေမွာင္မွာေနတာ က်င္႔သားရသူခ်င္းမို႔လို႔ စာနာနားလည္တဲ႔စိတ္ကေလး ခံစားမိပါတယ္။ ေစတနာစိတ္ရင္းနဲ႔ ဖိတ္ေခၚေနတဲ႔သူကေလးေတြကို အားနာခင္မင္စြာနဲ႔ပဲ တေထာက္တနား စကားေျပာဆို ဘာအကူအညီလိုပါလိမ္႔လို႔ ေဖးမခ်င္တဲ႔စိတ္လည္း ျဖစ္မိတာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္႔မွာေတာ႔ ဖေယာင္းတိုင္ေလးေတြပါတယ္။ လိုရင္ယူထားဦမလား လို႔ မွ်ေ၀ခ်င္တဲ႔ သဒၵါလည္း ေပါက္ေလရဲ႕။ `ၾကည့္စမ္း ၾကည့္စမ္း။ ငါတို႔ကို ေ၀ဖန္ပုတ္ခတ္ထားတယ္။ အၾကည္ညိဳပ်က္ေအာင္လုပ္တယ္။ ငါ႔ကို ဘာမွတ္သလဲ။ ဟြင္းဟြင္း..´ ဆိုတဲ႔ အေတြးနဲ႔ေတာ႔ ဘယ္လိုလုပ္ ရင္ၾကားေစ႔ရပါ႔မလဲေနာ္။ ေျပာခြင္႔ေပးပါ။ နားေထာင္ပါ။ စာနာပါ။ မကူညီႏိုင္ေတာင္မွ သူ႔အတြက္ အေဖာ္ကေလးေတာ႔ ရသြားပါေစလား။ ေစတနာေတြကို အျပန္အလွန္ ခံစားသိရွိ လာနိုင္တဲ႔တစ္ေန႔။ ဘာမွ ျဖစ္မလာခဲ႔ရင္ေတာင္မွ ဘာအေရးလဲ ေနာ႔။ လာေလ။ အတူတူ ဆက္ဆိုၾကရေအာင္။

ေတာင္ကိုေက်ာ္လို႔ ေတာကိုျဖတ္ကာရယ္ ေနျခည္မွာ ေငြရည္ေသာက္တဲ႔ဘိနပ္နဲ႔ ဘယ္ဆီကို ခရီးသြားလည္မယ္ ၾကံသလဲ။ ရွမ္းျပည္သား အိုဘယ္႔ ခရီးသည္။
အိမ္မွာ ခနေလးျဖစ္ျဖစ္ နားပါကြယ္။ ျဖဴစင္ေစတနာ စိတ္ထား ဖိတ္မိခဲ႔။ တြင္တြင္သာ သူေခါင္းခါကာ ေျဖတယ္။ ျဖတ္ကာသြားတယ္ မနားတယ္။
အေရွ႕ဘက္က ထြက္တဲ႔ကုန္ေတြ ပါရင္၀ယ္ဦးမယ္။ မေလာင္ေပမယ္႔ ေတာက္တဲ႔မီးစာရယ္။ ေရာင္းခြင္႔မရေသးရင္လည္း ေနပေစေတာ႔ကြယ္။ အေမွာင္မွာေနတာ က်င္႔သားရၿပီပဲ။
ေတာင္ကိုေက်ာ္လို႔ ေတာကိုျဖတ္ကာရယ္ ေနျခည္မွာ ေငြရည္ေသာက္တဲ႔ဘိနပ္နဲ႔ ဘယ္ဆီကို ဘုရားဖူးလည္မယ္ ၾကံသလဲ။ ေလာပိတ အိုဘယ္႔ ခရီးသည္။
အိမ္မွာခနေလးျဖစ္ျဖစ္ နားပါကြယ္။ ျဖဴစင္ေစတနာ စိတ္ထား ဖိတ္မိခဲ႔။ တြင္တြင္သာ သူေခါင္းခါကာ ေျဖတယ္။ ျဖတ္ကာသြားတယ္ မနားတယ္။
(အေရွ႕ဘက္ကထြက္တဲ႔ကုန္ေတြ ပါရင္၀ယ္ဦးမယ္။ မေလာင္ေပမယ္႔ ေတာက္တဲ႔မီးစာရယ္။ ေရာင္းခြင္႔မရေသးရင္လည္း ေနပေစေတာ႔ကြယ္။ အေမွာင္မွာေနတာ က်င္႔သားရၿပီပဲ) ၂ ။

မွတ္ခ်က္။   ။ ဒီသီခ်င္းကေလးကို ကေလးဘ၀က ပထမဆုံးၾကားဖူးခဲ႔တဲ႔အခါ ကိုထီးဆိုၿပီး ဆရာလိတ္ ေရးတယ္ လို႔ ေခါင္းထဲမွာ စြဲေနပါတယ္။ ကိုဆိုင္ေမာ၀္ ဆိုတဲ႔ ျဖတ္သာသြားမယ္ မနားတယ္ ကေတာ႔ ဆရာလိတ္လက္ရာျဖစ္ၿပီး သံတူေၾကာင္းကြဲသီခ်င္းပါ။ တကယ္လို႔မ်ား ဆိုသူေရးသူေတြက မဟုတ္ပါဘူး ဆိုလာရင္ေတာ႔ သားသားရဲ႕ မွတ္ဥာဏ္ေတြ ခၽြတ္ေခ်ာ္တိမ္းပါးလို႔သာ ျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။

သီခ်င္းနားေထာင္ရန္။     ။
http://soundcloud.com/winmyat-nyein/khit-lar-hom-s-videos
ကို စိုးမင္းSoe Min (facebook)ထံမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More