Wednesday, January 25, 2012

“ေန၀င္ျမင္သည္ ရခိုင္ျပည္”

by Soe Min on Monday, December 12, 2011 at 7:36pm
          ျမန္မာရာဇ၀င္ေတြ၊ ပုံျပင္ေတြထဲမွာ ေနထြက္ဘုရင္၊ ေန၀င္ဘုရင္လို႔ ေျပာခဲ႔ၾကပုံေထာက္ရင္ ရခိုင္ျပည္ဆိုတာ ေန၀င္ဘုရင္ႀကီးမ်ားရဲ႕ တိုင္းျပည္ျဖစ္ေပလိမ္႔မယ္။ က်န္းဂန္ထဲကလို ေဂၚရာကၽြန္းကို မယြန္းေပမယ္႔ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ႀကီးထဲကိုေတာ႔ ေနလုံးႀကီးက ေန႔တိုင္းဆင္းဆင္းသြားတာ မဟုတ္လား။ ပထ၀ီအေနအထားအရ အေနာက္ရိုးမေတာင္တံတိုင္းႀကီး ပိုင္းျခားထားတာေၾကာင္႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ ကိုယ္႔မင္းကိုယ္႔ခ်င္းစိုးစံခဲ႔ၾကၿပီး ဘုိးေတာ္ဘုရားလက္ထက္ေရာက္မွ သားေတာ္အိမ္ေရွ႔မင္းက ရခိုင္ကို သိမ္းယူႏိုင္ခဲ႔ပါသတဲ႔။ အဲဒီမတိုင္ခင္ ပေ၀သဏီကာလကတည္းက ရခိုင္ျမန္မာ အျပန္အလွန္ ကူးလူးဆက္ဆံမႈေတြ၊ စစ္မက္ကစားတာေတြ၊ စစ္ကူအားၿပိဳင္တာေတြလည္း ရွိေတာ႔ ရွိခဲ႔တာေပါ႔။ ဒါေပသိ စစ္ၿပီးရင္ သမီးကညာ ပဏၰာလက္ေဆာင္ေလးဆက္လိုက္ရင္ ၾကည္ေစေအးေစျဖစ္ၿပီး ကိုယ္႔အိမ္ကိုယ္ျပန္ၾကေရာ။ သူတို႔လည္း ကိုယ္႔ဆီ အၿမဲမေနႏိုင္၊ ကိုယ္ေတြလည္း သူတို႔႕ဆီ ၾကာရွည္မေပ်ာ္ႏိုင္တဲ႔ ဓေလ႔ကိုး။ အခုေရာက္ေနတဲ႔ အမ္းဆိုတဲ႔အရပ္ေတာင္ သားေတာ္အိမ္ေရွ႔ဥပရာဇာ စစ္ေၾကာင္းသုံးေၾကာင္းးနဲ႔ ရခိုင္ကို စစ္ခ်ီတဲ႔အခါ စစ္သူႀကီးသတိုးမင္းေစာ ခ်ီခဲ႔တဲ႔ လမ္းေၾကာင္းဆိုပဲ။ စမ္းေခ်ာင္းကေလး ေ၀႔ေ၀႔၀ိုက္၀ိုက္နဲ႔ ေတာင္ၾကားလမ္းကေလးဆိုေတာ႔ သာေတာင္႔သာယာရွိမွန္း သိၾကပါလိမ္႔မယ္။ အဲဒီကေန ဟိုးအေနာက္ဘက္ကို ဆင္းလိုက္ရင္ အင္မတန္ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ႔ ရခိုင္ေရႊျပည္ႀကီးကို ေရာက္ေတာ႔တာဆိုေတာ႔ စူဠလိပ္ကေလးလည္း ခနခန ေရထဲဆင္းျဖစ္ပါေတာ႔တယ္။ ကဲ .. ဒါေၾကာင္႔ အခုတစ္ေခါက္ေတာ႔ အမ်ားေစာင္႔ေမွ်ာ္ေနၾကတဲ႔ အာရကန္သြားေတာလားကေလး ေရးျဖစ္ရျပန္ပါေပါ႔။
          ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ကမ္းေျမွာင္ေဒသႏွစ္ခုရွိရာမွာ ရခိုင္ကမ္းေျမွာင္ကေတာ႔ တနသၤာရီလို ကိုယ္႔ဘက္က ေျခခင္းလက္ခင္းသာတဲ႔ အပြင္႔ဘက္မဟုတ္ပဲ ရိုးမေတာင္တန္းႀကီး တစ္တန္းလုံး ကာရံထားေလေတာ႔ တသီးတျခား အေနေ၀းေနရတာေပါ႔ေလ။ ပင္လယ္ေအာ္ႀကီးရဲ႕ အေရွ႕ျခမ္းေဒသမို႔ မိုးသက္မုန္တိုင္းမ်ား ဦးတည္ရာလည္း ျဖစ္ေပသကိုး။ ဒီလိုၾကမ္းတမ္းတဲ႔ ပင္လယ္ျပင္ႀကီးမွာ ရခိုင္သားေတြ က်က္စားလာခဲ႔ၾကတာ ရာစုႏွစ္ေပါင္း မနည္းေတာ႔ၿပီတဲ႔။ ရခိုင္ရာဇ၀င္ေတြကို လိုက္ဖတ္ရင္ ျမန္မာအစ တေကာင္းက လို႔ ေျပာၾကတဲ႔ တေကာင္းအဘိရာဇာႀကီးရဲ႔ သားေတာ္ႏွစ္ပါး ရွိရာမွာ ညတြင္းခ်င္းဘုရားမတည္ႏိုင္လို႔ နန္းမရခဲ႔တဲ႔ ကိုကိုကံရာဇာႀကီးက ရခိုင္ျပည္မွာသြားၿပီး ထီးစိုက္နန္းတည္ျပဳခဲ႔တာေတာင္ ရခိုင္ရာဇ၀င္ရဲ႔ သုံးပုံႏွစ္ပုံေလာက္က်ဳိးမွ ၀င္ကရတဲ႔ ေနာက္ပိုင္းမင္းသားႀကီးဘ၀ပဲ ရရွာတယ္။ သူတို႔မင္းဆက္ေတြက ဘုရားရွင္ပြင္႔ေတာ္မူစဥ္ အခါကတည္းက ေ၀သာလီျပည္ဘီလူးက်ခဲ႔တာနဲ႔ တဆက္တည္း စထားတာ။ ရခိုင္ဆိုတဲ႔နံမည္ေတာင္မွ ရကၡိဳင္ဆိုၿပီး ရကၡိုဳက္ကဆင္းသက္လာတယ္ လို႔ ဆိုတယ္။ သေရေခတၱရာ ရာဇ၀င္လိုပဲ ရေသ႔ႀကီးေတြ၊ ဆတ္မေတြ၊ ေမ်ာက္ေတြ နဲ႔ ဘီလူး ရကၡိဳက္ေတြလည္း ပါတယ္။ ယုံခ်င္ယုံ မယုံခ်င္ေန။ နဒီ ေလးနဒီ၊ ၀တီ ေလး၀တီရွိခဲ႔တာေတာ႔ ေသခ်ာတယ္တဲ႔။ ေမဃ၀တီလို႔ေခၚတဲ႔ မာန္ေအာင္၊ ဓည၀တီလို႔ေခၚတဲ႔ ေျမာက္ဦး၊ ေက်ာက္ေတာ္၊ ဒြာရာ၀တီလို႔ေခၚတဲ႔ သံတြဲ နဲ႔ ရမၼာ၀တီ လို႔ေခၚတဲ႔ ရမ္းၿဗဲ လို႔ဆိုတယ္။ ျမန္မာေတြ စိတ္ကူးနဲ႔ဖန္တီးရင္ ပဥၥရူပေလာက္က ေတာ္ေတာ္ႀကီး ဆန္းက်ယ္ေနၿပီ။ ဒါေပမယ္႔ ရခိုင္ရိုးရာက န၀ရူပ ဗ်ာလ ဆိုတာနဲ႔ေတြ႔ရင္ ေနာက္ေကာက္က်သြားမယ္။ ဒီလိုဆိုျပန္ေတာ႔ ရခိုင္ဆိုတာ ေသးေသးတင္တတ္တဲ႔ အမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ လုံးႀကီးတင္လိုက္ရမွ ေက်နပ္တာလို႔ ထင္စရာပ။ အမွန္ေတာ႔ အဲလို မဟုတ္ပါဘူး။ တမူထူးျခား ကြဲျပားတဲ႔ စရိုက္နဲ႔ စိတ္ေနစိတ္ထားကေလးေၾကာင္႔ အထင္မွားစရာျဖစ္ေနတာပါ။
          ဘယ္လိုမွ သတိမထားမိပဲ မေနေအာင္ ထူးျခားတဲ႔ စရုိက္စိတ္ထားတစ္ခုကေတာ႔ အမ်ဳိးအႏြယ္ကို တေလးတစား ေစာင္႔ေရွာက္တတ္တာပါ။ ရခိုင္ေတြက ရခိုင္ခ်င္းပဲ ေပါင္းလို႔ရတယ္။ အျပင္လူနဲ႔ မတူဘူးလို႔ မဆိုႏိုင္ေပမယ္႔ သားေရးသမီးေရးအိမ္ေထာင္ေရးကိစၥေတြမွာ ရခိုင္လူငယ္ေတြက ျမန္မာလူငယ္ေတြထက္ မိဘစကားနားေထာင္ၾကတာမ်ားပါတယ္။ အဲဒီစိတ္ဓါတ္ေၾကာင္႔လည္း ေခါင္းတစ္လုံးမက တစ္ကိုယ္လုံး အမ်ဳိးအေဆြေတြပါ တိုးေ၀ွ႔၀င္ေရာက္လာသူေတြနဲ႔ ေသြးမေႏွာပဲ ၾကံ႔ၾကံ႔ခံထားႏိုင္တာေပါ႔။ `ရွမ္းတရုတ္သာ ရွိလိမ္႔မယ္` လို႔လည္း ဂုဏ္ယူစြာ ေျပာတတ္လိမ္႔ဦးမယ္။ လူမ်ဳိးျခားေတြ ေငြဘယ္ေလာက္ရွိရွိ ရခိုင္သားပ်ဳိ သမီးပ်ဳိေလးေတြကို ၀ယ္ယူဖို႔ မစဥ္းစားေလနဲ႔။ သူတို႔ကသာ ကိုယ္႔ရခိုင္မ်ဳိးႏြယ္မပ်က္ဖို႔အတြက္ ရခိုင္အမ်ဳိးေကာင္းသား အမ်ဳိးေကာင္းသမီးကေလးေတြကို ေရႊနဲ႔ ေငြနဲ႔ တန္ဖိုးစက္ၿပီး ၀ယ္ယူတတ္ၾကတာ။ မ်ဳိးရိုးဇာတိကို ေရႊေငြဥစၥာထက္ တန္ဖိုးထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရတာေပါ႔။ လူငယ္ေတြအၾကားမွာေတာင္ `ငါတို႔ရခိုင္သား´ `ငါတို႔ရခိုင္ျပည္´ ဆိုတဲ႔ သီခ်င္းမ်ဳိးေတြ အားရပါးရ ဆိုတတ္တာ ၾကားရပါလိမ္႔မယ္။ တခါမွ မျမင္မေတြ႔ဖူးၾကတဲ႔သူခ်င္းေတာင္မွ ရခိုင္အခ်င္းခ်င္း ပါလားလို႔ သိလိုက္ရင္ လည္ပင္းေျပးဖက္ဖို႔ ၀န္မေလးဘူး။ (ၿပီးက်မွ မူးၿပီး သတ္ရသတ္ရ) စည္းလုံးလိုက္ၾကတာ လို႔ ေျပာရင္ ရတယ္။ ျမန္မာလို ပီပီႀကီးေျပာေနတဲ႔သူကလည္း ရခိုင္ခ်င္းေတြ႔လို႔ကေတာ႔ `ဇာလူေခြးေခြး ငရို႔မေကြး´ ေတြ မိုးမႊန္ေနေအာင္ ေျပာေတာ႔တာ။ အဲဒီေတာ႔မွ သူ႔လွ်ာအစစ္ကို ျပန္ရသြားသလိုပဲ။ ငရုတ္သီးေတာင္ ရခိုင္ငရုတ္ကမွ ပိုစပ္သတဲ႔။ (အဲဒါေတာ႔ ကိုယ္ေတြ႔) ကိုယ္႔မ်ဳိးႏြယ္၊ ဘာသာ၊ စာေပ ယဥ္ေက်းမႈကို ေစာင္႔ေရွာက္တယ္ဆိုတာ ကမာၻႀကီးျပန္ျပားသြားတဲ႔ ဒီကေန႔ေခတ္ႀကီးမွာ ဘယ္ေလာက္ အဖိုးတန္လိုက္သလဲ။
          စီးပြားေရးတို႔ ဖြံၿဖဳိးတိုးတက္မႈတို႔နဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ႔ သူ႔ေနာက္မွာ ခ်င္းျပည္နယ္တစ္ခုသာ က်န္ေတာ႔သတဲ႔။ ဟုတ္ခ်င္လည္း ဟုတ္ေပမေပါ႔။ ပင္လယ္ျပင္က်ယ္ႀကီးကမွ မသြားဘူးဆိုရင္ သြားေရးလာေရးက ခက္ခဲေပသကိုး။ ျပတ္ေတာင္းျပတ္ေတာင္း ကားလမ္းကေလးေတြ တို႔ထိတို႔ထိပဲ ရွိတယ္။ ရန္ကုန္ စစ္ေတြ ကားလမ္းမႀကီးဆိုတာေတာင္ ေပၚတာ ဘာမွ မၾကာေသးဘူး။ ျပည္မႀကီးနဲ႔ဆက္ခ်င္ရင္ အမ္းေတာင္ၾကားလမ္းရယ္၊ ပန္းေတာင္း ေတာင္ကုတ္လမ္းရယ္၊ ဂြ ငါးသိုင္းေခ်ာင္းလမ္းရယ္ပဲ ရွိတယ္။ ဟိုးအရင္ကဆို ၾကယ္ငါးပြင္႔ သေဘၤာႀကီးေတြ တေမ႔တေမာစီးမွ ေရာက္တယ္တဲ႔။ စစ္ေတြ သံတြဲကေတာ႔ ေလယာဥ္ဆင္းတာေပါ႔။ အခုဆို ေက်ာက္ျဖဴ နဲ႔ အမ္း ေတာင္ ေလဆိပ္ကိုယ္စီနဲ႔ဆိုေတာ႔ အိုမေ၀းဘု ေရာက္လုပါၿပီေနာ႔။ ဒါေပမယ္႔ အဲဒါ ရန္ကုန္နဲ႔သာ မေ၀းတာေလ။ ဂြကေန စစ္ေတြကိုသြားခ်င္ အနီးဆုံးခရီးက ရန္ကုန္ထိ ေလယာဥ္စီး၊ ၿပီးမွ ရန္ကုန္စစ္ေတြျပန္စီး။ သူ႔ျပည္နယ္ထဲမွာေတာ႔ တစ္ေနရာက တစ္ေနရာ တစ္ညဆိုလည္းဟုတ္၊ ႏွစ္ညဆိုလည္းဟုတ္၊ လမ္းစားရိတ္ကလည္း မသက္သာလိုက္တာမ်ား။ မူဆယ္သြားခ်င္ ရႊတ္ကနဲ၊ ရန္ကုန္ျပန္ခ်င္ဘြတ္ကနဲ၊ ဟိုနားဒီနားဆိုရင္သာ အျမင္နီးသေလာက္ ခရီးေ၀းသည့္ေတာင္ ဆိုတာမ်ဳိး။ ငါး၊ ပုဇြန္၊ ဂဏန္းေတြက လူထက္မ်ား ဘုန္းႀကီးေနေရာ႔သလား မဆိုႏိုင္။
          သို႔ေသာ္လည္း ရခိုင္သားေတြဟာ အေနဆင္းရဲခ်င္သာ ဆင္းရဲမယ္။ အစားကေတာ႔ ဆင္းရဲစရာမရွိပါဘူး။ ပင္လယ္ႀကီးက ၀ေအာင္ေကၽြးထားႏိုင္သပ။ ရိုးမေတာင္ႀကီးေပၚကလည္း အမဲဟင္းလ်ာတင္မကဘူး။ သစ္ေတာထြက္ရိကၡာေတြ ဖူလုံေအာင္ ရတာပဲ။ ဆန္ေရစပါးက်ျပန္ေတာ႔ ေျမပုံ၊ ေျမာက္ဦး၊ ေက်ာက္ေတာ္၊ ပုဏၰားကၽြန္းက ထြက္သတဲ႔။ မိုးလာမွ ပ်ဳိးသာတဲ႔အရပ္မဟုတ္ပဲ မိုးေကာင္းလြႏ္းလို႔ တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး ေရတြင္းေရကန္လွ်ံေနေအာင္ ရြာတာမ်ဳိးမို႔ အေလ႔က်ေပါက္ပင္မ်ားေတာင္ ခုတ္သိမ္းမႏိုင္ေအာင္ အၿမဲစိမ္းေနတဲ႔ ေတာႀကီးေတြျဖစ္ေနတာေပါ႔။ ဆင္းရဲတယ္ဆိုတာကို မျငင္းႏိုင္ေသာ္ျငား ရွားပါးခ်ဳိ႔ငဲ႔႔တဲ႔အထဲေတာ႔ မပါေလဘူး။ ဆရာ၀န္လစာနဲ႔ မိသားစုလိုက္ ထမင္း၀ေအာင္စားလို႔ရတာ အမ္းမွာပဲ ရွိမလား မေျပာတတ္။ စစ္ေတြမွာဆို ၿမဳိ႔ဟိုဘက္ထိပ္ ဒီဘက္ထိပ္ ဆိုက္ကားပတ္စီး သုံးရာေလာက္ပဲ ကုန္မယ္။ ေခါက္ဆြဲကဘား ငါးရာဖိုးေလာက္ဆို တစ္နပ္စာ၀တယ္။ မုန္႔တီဆို ႏွစ္ရာပဲ ကုန္မွာ။ ရန္ကုန္မွာ မုန္႔ဟင္းခါးတစ္ခါစား တစ္ေထာင္။ မီးမရွိ၊ ေရမလာ၊ အင္တာနက္မရတာေတြ ဖယ္လိုက္ရင္ ဘာမွ လိုေလေသး မရွိသလိုပဲေနာ္။ ဒါေၾကာင္႔မို႔လည္း ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးမကင္းေသာအရပ္ကလူေတြ ၀င္လာမစဲတသဲသဲ ျဖစ္ေနတာေနမွာ။
          သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ သာယာပုံေတြကေတာ႔ ကိုယ္တိုင္လာၾကည့္မွသာ ျပည့္စုံေပလိမ္႔မယ္။ ဘဂၤလားဆည္းဆာဟာ စစ္ေတြကၾကည့္ေတာ႔ တစ္မ်ဳိး၊ ေက်ာက္ျဖဴကၾကည့္ရင္တစ္ဖုံ၊ ေခ်ာင္းသာကျမင္ေတာ႔ တစ္နည္း၊ မတူျပန္ဘူး။ ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္းမွာလည္း အဆင္ကြဲေသးတာပဲ။ မအီကေန ေက်ာက္ျဖဴကိုသြားတဲ႔ ကားလမ္းေဟာင္းကေလးဆို အဂၤလိပ္ေတြကိုက နံမည္ေပးထားတာ အိပ္မက္လမ္းတဲ႔။ ပင္လယ္ကမ္းေျခနဲ႔အၿပဳိင္ ကတၱရာလမ္းကေလးဟာ တစ္ဘက္မွာ ေတာင္နံရံေတြ ရွိတဲ႔အခါရွိမယ္။ လယ္ကြင္းစိမ္းကေလးေတြ ေတြ႔တဲ႔အခါေတြ႔မယ္။ အုန္းေတာညိဳ့ညိဳ့ကေလးေတြ ျမင္တဲ႔အခါ ျမင္ရမယ္။ ဇင္ေခ်ာင္းဆိုတဲ႔ ရြာကေလး ေရာက္ရင္ေတာ႔ ကားလမ္းကို မ်က္ႏွာျပဳထားတဲ႔ တံငါတဲကေလးေတြအေနာက္မွာ ပင္လယ္ျပင္က်ယ္ႀကီးကို ရင္သပ္ရႈေမာ ေတြ႔ရမယ္။ တစ္ခါကတစ္ဘ၀ ရုပ္ရွင္ထဲက စကၠနဲ႔လုလု တို႔ေနတဲ႔ အိမ္ကေလးေတြ အတိုင္းပဲ။ ပင္လယ္ႀကီးကို အိမ္ေနာက္ေဖးက စမ္းေခ်ာင္းကေလး အမွတ္နဲ႔ ေက်ာေပးထားေလေရာ႔သလား။ ေလွကေလးေတြျပန္လာတာကို မိန္းမနဲ႔ကေလးေတြက အေျပးေလးႀကိဳလို႔။ ေျမပုံထဲမွာ တသီးတျခားေတြ႔ရတဲ႔ ရမ္းၿဗဲကၽြန္းႀကီးဟာ အျပင္မွာေတာ႔ ကားလမ္းတစ္ဆက္တည္းနဲ႔ ေရာက္သြားမွာ။ လတာျပင္ ဒီေရေတာႀကီးေပၚမွာ ဟႏုမာန္ေက်ာက္စီတဲ႔နည္းနဲ႔ လမ္းေဖာက္ထားပါသတဲ႔။ အဲဒီကၽြန္းေပၚမွာမွ ေက်ာက္ျဖဴကတစ္ၿမဳိ႔၊ ရမ္းၿဗဲကတစ္ၿမဳိ႔။ ရမ္းၿဗဲက ေတာင္ကုန္းေတာင္ျမင္႔ ျမစ္ေခ်ာင္းကေလးနဲ႔ ပိုလွပါတယ္။ ကိုယ္ရံေတာင္ေပၚမွာဆို အိမ္အႀကီးႀကီးတစ္လုံးစာမကတဲ႔ ေညာင္မုတ္ဆိပ္ပင္ႀကီးေတြရွိတယ္။ ေက်ာက္ျဖဴမွာေတာ႔ ေက်ာက္တစ္လုံးဘုရားရယ္ ကံေကာ္ေတာဘုရားရယ္ ရွိတယ္။ မာန္ေအာင္ကေတာ႔ သူ႔ဟိုဘက္ စက္ေလွနဲ႔သြားမွ ေရာက္သတဲ႔။
ဗာတဲလို႔ေခၚတဲ႔ ျပင္သစ္စားေတာ္ကဲႀကီးဟာ လူ၀ီ၁၄ ကို ထမင္းစားပြဲနဲ႔ ဧည့္ခံရေတာ႔ ေရနတ္သမီးရဲ႔ဟင္းလ်ာမ်ားနဲ႔ တည္ခင္းဧည့္ခံပါသတဲ႔။ သူမွာထားတဲ႔ ပင္လယ္စာ ငါးပုဇြန္မ်ားဟာ မုန္တိုင္းမိလို႔ တစ္ရက္ေနာက္က်ၿပီးမွ ေလွေတြ၀င္လာတာေၾကာင္႔ ေရခဲရိုက္ေတြနဲ႔ ခ်က္ျပဳတ္တည္ခင္းလိုက္ရသတဲ႔။ မင္းပရိသတ္အလုံးစုံတို႔က အံခ်ီးမကုန္ ေထာပနာ ခ်ီးမြမ္းၾကေသာ္ျငား မလတ္ဆတ္တဲ႔ ငါးပုဇြန္ေတြနဲ႔ ခ်က္ျပဳတ္တည္ခင္းရတာ သူလိုခ်င္တဲ႔အရသာ မေပၚေလျခင္းဆိုၿပီး သူ႔ကိုယ္သူ သတ္ေသသြားရွာသတဲ႔။ `အဲသေလာက္ အကဲပါတာျဖင္႔ ေသတာေတာင္နည္းေသး´ လို႔ထင္ရင္ ေက်ာက္ျဖဴေရာက္တဲ႔အခါ ေက်ာက္ပုဇြန္ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္၊ ပင္လယ္ငါးမုတ္ လတ္လတ္ဆတ္ကေလးေတြ ျမည္းၾကည့္လိုက္ၾကပါဦးေလ။ ကိုယ္ခ်င္းစာႏိုင္သြားပါလိမ္႔မယ္။ မတူတာေတာ႔ အမွန္ဗ်။ အမ္းၿမဳိ႔က နံမည္ေက်ာ္ ၀ါးတုတ္လို႔ေခၚတဲ႔ မွ်စ္ဟာ ေၾကြဇြန္းကေလးနဲ႔ ဖဲ႔လိုက္ရင္ေတာင္ ဆတ္ကနဲက်ဳိးသြားေအာင္ နုပါတယ္။ မႈိရာသီဆိုရင္လည္း ေလးေလးပင္ပင္ ခ်ဳိတဲ႔မႈိကေလးေတြ စားရျပန္တာပဲ။ ဘာမဆို ရန္ကုန္မွာ အကုန္လုံး ၀ယ္လို႔ရႏိုင္ေပမယ္႔ လတ္ဆတ္မႈက ပါမလာေတာ႔ဘူး။ ေမာင္မင္းႀကီးသား က်ဳပ္တို႔ဆီမွာ လူလာျဖစ္ခဲ႔ရင္ျဖင္႔ အခါခါ ေသလို႔ကို ဆုံးမွာ မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။
          `စစ္ေတြနဲ႔ ေျမာက္ဦးကေရာ မလွလို႔လား´ ဆိုရင္ျဖင္႔ ကို၀င္းဦးလက္ရာ `တိမ္လႊာမို႔မို႔လြင္´ ကို ျပန္ၾကည့္ဖို႔ ညႊန္းပါမယ္။ စစ္ေတြၿမဳိ႔ကို အဂၤလိပ္ေတြက အကိရတ္ လို႔ေခၚၿပီး တည္ခဲ႔တဲ႔အခါ ၿမဳိ႔ကြက္၊ အိမ္ေျခ၊ လမ္းပန္းကစလို႔ သူတို႔စိတ္ႀကဳိက္ ခင္းက်င္းသြားခဲ႔တာမုိ႔ ကိုလိုနီေခတ္အရိပ္အေငြ႔ လက္ရာကေလးေတြ ျမင္ႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။ စစ္ေတြရဲစခန္းက နာရီစင္အေဟာင္းႀကီးဆို သီေပါမင္းလက္ထက္ေတာ္ကတည္းက ရွိခဲ႔ပါသတဲ႔။ ခင္ေလးေဆြ နဲ႔ ျမင္႔ျမင္႔ခင္ႀကီး ကို၀င္းဦးအေလာင္းကို သြားပစ္ၾကတဲ႔ အုန္းေတာကေလးလည္း ရွိေသးတယ္။ သူတို႔တည္းတဲ႔ စစ္ေတြကအိမ္ႀကီးလည္း အရင္အတိုင္းပဲ။ အပါ႔ဆီက ယုန္ကေလးထြက္ေျပးတဲ႔ ပြိဳင္႔ကလည္း ေရွးမူမပ်က္။ ေရတပ္၀တ္စုံအျဖဴဆြတ္ဆြတ္နဲ႔ လူေခ်ာလူလွ ကို၀င္းဦးႀကီးရိုက္ျပခဲ႔တဲ႔ စစ္ေတြၿမဳိ႔ႀကီးဟာ ကိုကိုေနတိုးတို႔ ေခတ္မွာလည္း အရင္အတိုင္း လွေနဆဲပါပဲ။ ရခိုင္ျပည္ႀကီးရဲ႕ အလွအပနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို အေကာင္းတကာ႔အေကာင္းေတြကိုသာ ႀကိဳက္တတ္တဲ႔ ကို၀င္းဦးက မ်က္စိမလွ်မ္းခဲ႔ပါဘူး။ မိန္းမလွအမုန္း ၀တၳဳထဲမွာလည္း ေျမာက္ဦးကို ရာဇ၀င္မက်န္ေအာင္ လွန္ထားခဲ႔တယ္။ ေျမာက္ဦးကဘုရားေတြကို ရုပ္ရွင္ထဲမွာ လွလွပပရိုက္ျပတာ သူအရင္ဆုံး ျဖစ္ေပလိမ္႔မယ္။ အင္း၀ေခတ္ေလာက္ကမွ ျဖစ္ေပလိမ္႔မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းၾကေပမယ္႔ ပုဂံေခတ္က လက္ရာမ်ားနဲ႔ေတာင္ တမူျခားနားပါတယ္။ ေက်ာက္စိုင္ေက်ာက္သား အခိုင္အမာနဲ႔ ခံတပ္ႀကီးေတြလို ထင္ရတယ္။ ျမန္မာေတြမွာ ပုဂံသာသနာ ထြန္းကားခဲ႔သလိုမ်ုိး၊ မြန္ေတြမွာ ပဲခူးသာသနာ စည္ပင္ခဲ႔သလိုမ်ဳိး၊ ရခိုင္ေတြမွာလည္း ဓည၀တီသာသနာေတာ္ႀကီး ဖြံ႔ၿဖဳိးခဲ႔တာ အေထာက္အထား ခိုင္မာပါတယ္။ ဒီေနရာမွာလည္း ရခိုင္သားတို႔က ရွင္ေတာ္ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ သူတို႔ဆီၾကြလာၿပီး ကိုယ္စားေတာ္ ကိုယ္ပြားေတာ္ ထားခဲ႔ေလတယ္ရယ္လို႔ ေမာ္ၾကြားၾကျပန္တာပါပဲ။ ဒဂုံဆံေတာ္ရွင္လို မဇၨိမက ပင္႔ေဆာင္လာရတာမဟုတ္ဘူးေလ။ သားေတာ္အိမ္ေရွ႔မင္း ပင္႔ေဆာင္သြားတဲ႔ မဟာမုနိရုပ္ရွင္ေတာ္ျမတ္ႀကီးေတာင္ `အဲဒါ အတုႀကီးေပးလိုက္တာ။ အစစ္က ေရထဲမွာ ၀ွက္ထားလိုက္တယ္´ ဆိုတာမ်ဳိး ပုံျပင္ကေလးေတြနဲ႔ ကေလးေတြကို ေျဖသိမ္႔ၾကပါတယ္။ သံခင္းတမန္ခင္းအားနည္းလို႔ ထီးနန္းစြန္႔ရတဲ႔ ရခိုင္ဘုရင္ မဟာသမၼတမင္းအေၾကာင္းကလည္း သိဖြယ္မွတ္ဖြယ္ပါပဲ။ ခါတိုင္းလို သမီးကညာဆက္လို႔ စစ္ေျပၿငိမ္းစကားဆိုတဲ႔အခါမွာ ရာဇ၀င္အဆက္ဆက္ ျမန္မာမင္းတို႔ကသာ ရခိုင္မင္းတို႔ထံ ကညာဆက္ရရိုးရွိသတဲ႔။ သူတို႔ဘက္က နႏၵဘုရင္လက္ထက္မွာ ဘုရင္႔ေနာင္ရဲ႕သမီး ကို ရထားဖူးတာကိုး။ သူ႔လက္ထက္က်မွ ရခိုင္က ကညာဆက္ရရင္ ရာဇ၀င္ရိုင္းလိမ္႔မတဲ႔။ `သင္းတို႔ ငရို႔ေျမကို ဖဲ႔ယူသယ္ေဆာင္၍မရ။ အခ်ိန္တန္က ျပန္ရမည္သာ။´ လို႔ဆိုၿပီး သံတြဲဘက္ကို တိမ္းေရွာင္ပါသတဲ႔။ စစ္ရႈံးဖို႔ျမင္တဲ႔အခါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေလသံပစ္ရတယ္လို႔ သေဘာမေပါက္ရွာဘူးေနာ္။
         ရခိုင္သမေခ်ေလးေတြမွာေတာ႔ စစ္ေတြသူေတြက ညိဳျပာညက္ကေလးေတြမ်ားၿပီး မာန္ေအာင္ ေက်ာက္ျဖဴသူကေလးေတြကမွ ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြး ေရေဆးငါးလို လွႏိုင္ရွာသူေလးေတြပါတဲ႔။ ရွမ္းမကေလးေတြ ေဖာ္ေရြခင္မင္တတ္ပုံနဲ႔ မတူေပမယ္႔ ရခိုင္သူကေလးေတြကလည္း အျပဳံးမပ်က္ သည္းညည္းခံ စိတ္ရွည္တတ္ၾကပါတယ္။ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ဟန္ရွိေပမယ္႔ သတၱိကေတာ႔ မေခေပါင္။ တခ်ဳိ႔အရပ္ေတြမွာ လင္သည္လုပ္သူကို ရြာလယ္ေခါင္ ညီကေလး ရန္ျဖစ္ေနေလရဲ႕ လို႔ သူမ်ားက လာေခၚလို႔ ထြက္သြားတာျမင္ရင္ ေနာက္ကေန အေျပးကေလး လိုက္ေခၚတတ္တာ။ `သူမ်ားတကာ ရန္ျဖစ္ပါတယ္ဆိုမွ လက္ခ်ည့္ပလာ မသြားနဲ႔ေလ။ ဓါးေလးဘာေလးယူသြား´ ဆို လိုက္ေပးတယ္ဆိုပဲ။ စိတ္ေတြဆိုးလို႔ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ဓါးနဲ႔အလိုက္ခံရေတာ႔မယ္။ အလကား စတာေနာ္။ အင္း၀က ရွင္မဟာရဌသာရႀကီးေတာင္ `သွ်င္သာရခိုင္တန္ေဆာင္ေလာ´ လို႔ စာဖြဲ႔ယူရတဲ႔ ဣေျႏၵရွင္ကေလးေတြပါ။ လတ္လ်ားလတ္လ်ား လမ္းသလားေလ႔မရွိဘူး။ ကိုယ္႔အိမ္ထဲမွာတင္ ဆံပင္ေတြ မီးပူတိုက္၊ အေရာင္ဆိုး၊ ေျခသည္းလက္သည္း ေဆးခ်ယ္ၿပီး ၀ါးလုံးေခါင္းထဲ လသာတတ္တဲ႔အမ်ဳိး။ ႏို႔မို႔ ဆုန္သင္းပါရ္တို႔ သက္မြန္ျမင္႔တို႔ေလာက္ေတာ႔ ေက်ာ္ဦးမွာ။
          ရခိုင္သားကေလးေတြကေတာ႔ ႏႈတ္ဖ်ားမွာ ေတးသံ၊ လက္ဆံမွာ ကႀကိဳး၊ ပုဆိုးၾကားကဟာ ပုလင္း လို႔ ေျပာရမလားမသိဘူး။ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ညတုန္းက စစ္ေတြသားေတြ ကလိုက္ခုန္လိုက္ၾကတာ အုန္းအုန္းကိုဆန္လို႔။ တက္တူးေလးေတြ နားေဋာင္းကေလးေတြ ကိုယ္စီနဲ႔ အမဲေျခာက္ကေလးေတြ မီးျပထားသလိုပဲ လူးလူးလြန္႔လြန္႔ ကတတ္လိုက္ပုံမ်ား။ ရန္ကုန္သၾကၤန္ေတာင္ အရႈံးေပးရမယ္။ ရခိုင္မွာလည္း ဟစ္ပ္ေဟာ႔ပ္ေတြ ရက္ပ္ေတြ ရွိတာကလား။ ျမန္မာလိုဆိုတာေတာင္ နားမလည္လိုက္တာေတြ ရခိုင္လို ၾကားရေတာ႔ မႊတ္ကေရာ။ အိမ္ေရွ႔မွာ ေဆာင္းေဘာက္ႀကီးေတြခ်၊ လက္ေတာ႔ပ္ကေလးေတြနဲ႔ ရြက္ပုန္းသီး ဒီေဂ်ဆရာေလးေတြ အမ်ားႀကီး ေတြ႔ခဲ႔တယ္။ ပိုင္အိုးနီးယားေလာက္ေတာ႔ အခ်ဥ္ပဲ။ ကားေတြနဲ႔လည္ၿပီး ကၾကတာလည္း ေရမပက္တဲ႔သၾကၤန္ပါပဲေလ။
          အခါႀကီးရက္ႀကီးမို႔ဆိုရင္ ဘုရားေက်ာင္းကန္ေတြမွာလည္း ၾကိတ္ၾကိတ္တိုးစည္ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ ရခိုင္ရဟန္းပ်ဳိမ်ားဟာ ဘာသာေရးပြဲေတာ္ေတြမွာ ေတာ္ေတာ္ တက္တက္ၾကြၾကြ ဦးေဆာင္ၾကပါလိမ္႔မယ္။ ပခုကၠဴ၊ မႏၱေလး ၿပီးရင္ ရခိုင္သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕အားဟာလည္း ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီးအတြက္ ေတာ္ေတာ္အေထာက္အကူျဖစ္ပုံပါ။ ရခိုင္သက္ႀကီး၀ါႀကီးမ်ားကလည္း ဘုရားေက်ာင္းကန္ ေန႔တိုင္းေရာက္ၾကတာကိုး။ အလွဴအတန္းလည္း ေမြ႔ေလ်ာ္ၾကပါေပတယ္။ သည္လိုဆိုေတာ႔လည္း ဘယ္မွာ ဆင္းရဲလို႔တုန္းေနာ္။ ေရွ႔စကားေနာက္စကား မညီလိုက္တာေလ။ ဟိုးတခါ ရြာေတြဆင္း ေဆးကုျဖစ္တုန္းက ခ်ီေဂြဗားရားပဲ လုပ္ေတာ႔မလို ေရးခဲ႔ၿပီး။ ဒါနဲ႔ ဘာေတြဘယ္လိုျဖစ္ကုန္တာပါလိမ္႔လို႔ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္တဲ႔အခါ တိုင္နဲ႔ေခါင္းနဲ႔သာ ေျပးေျပးေဆာင္႔ခ်င္မိေတာ႔တယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဆင္းရဲတယ္။ မြဲတယ္။ မတိုးတက္ဖူး။ ဒါေပမယ္႔ ငတ္ေတာ႔ မငတ္ဘူး။ တစ္၀မ္းတစ္ခါးေက်ာင္းရတာ သိပ္မပင္ပန္းလွပါဘူး။ တစ္ခုပဲ။ နာေရးဖ်ားေရး ရွိလာတဲ႔အခါမွာေတာ႔ တုန္းလုန္းစာက တယ္စားရိတ္ေထာင္းလွသကိုး။ ဆရာ၀န္ရွိတဲ႔အရပ္ကို ေရာက္ေအာင္သြားရင္းနဲ႔တင္ စုေဆာင္းထားတာေလးေတြ ျပဳတ္ျပဳတ္ျပဳန္းလို႔ ေဆးဖိုး အႏိုင္ႏိုင္၊ အဲဒီက ထပ္လႊဲလို႔ကေတာ႔ အိမ္ျပဳတ္ယာျပဳတ္ျဖစ္ေတာ႔မယ္။ အၿပီးသတ္ေတာ႔ ရန္ကုန္ေရာက္လည္း `ဆရာ၀န္က လက္ေလွ်ာ႔လိုက္ၿပီ။ ျပန္ေတာ႔´ လို႔ဆိုရင္ လူနာတင္ေသတာမဟုတ္ဘူး။ က်န္ခဲ႔တဲ႔သူေတြလည္း ေသလုေမ်ာပါး ဒုကၡေရာက္က်န္ရစ္ခဲ႔တာ။ တကယ္လို႔မ်ား ထိုက္သင္႔တဲ႔အတတ္ပညာရွင္ ဆရာ၀န္ကေလးေတြ လက္လွမ္းမီရာမွာ ရွိေနရင္ သူတို႔ဘ၀က အဲေလာက္ဆိုးစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူးေနာ္။ ကဲ.. ျမင္ၿပီမဟုတ္လား။ သူမ်ားကို အျပစ္တင္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ အျပစ္တင္ရမွာ။ ဆရာ၀န္ေတြက ရန္ကုန္ မႏၱေလးက အျပင္ကို ပို႔ရင္ ထြက္စာအရင္တင္ၾကတာေလ။ သူတို႔စိတ္ထဲမွာရွိတာ ဘြဲ႔ေတြတသီႀကီး ရေအာင္ႀကိဳးစားမယ္။ နိုင္ငံျခားမွာ ပညာသြားသင္မယ္။ အထူးကုေဆးခန္းအႀကီးႀကီးေတြမွာ နံမည္အႀကီးဆုံး ဆရာ၀န္ႀကီးျဖစ္ေအာင္ ႀကဳိးစားမယ္။ အဲဒါ အကုန္ပဲ။ `မင္းဘာသာ ေသတဲ႔အထိ ကိုယ္႔ဘာသာ အဲဒီမွာပဲ ေနေပါ႔ကြာ´ လို႔ မေျပာရင္ ဇက္လာျဖတ္လွည့္။ ေညာင္ျမစ္တူးမိတာ ပုတ္သင္ဥေတြေတာ႔ ေပၚကုန္ပါၿပီ။ တကယ္ေတာ႔ အမ္းကလြဲရင္ က်န္တဲ႔ ရခိုင္ၿမဳိ႔ေတြမွာ စီးပြားေရး ဒီေလာက္ အဆိုးႀကီးမဟုတ္ပါဘူးတဲ႔။ အမ္းကေတာ႔ အိမ္ေဖာ္ေခၚလို႔ေတာင္ မလိုက္ႏိုင္ဘူး ျငင္းတဲ႔ၿမဳိ႔။ တခါက ေတာင္ကုတ္ကေခၚလာတဲ႔ ကေလးထိန္းေလးကို `အမ္းကလား´ လို႔ေမးမိလို႔ ဆတ္ဆတ္ခါ နာတယ္ဗ်ား။ ဆရာ၀န္ေတြ မလာတာ ဘာမွ မဆန္းဘူး။
           ဘယ္သူလာလာ မလာလာ၊ ကိုယ္ကေတာ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ေက်းဇူးနဲ႔ ကိုးကန္႔မိတ္ေဆြေတြ၊ ဘူတန္သူငယ္ခ်င္းေတြတင္ မကဘူး။ ဒီတခါေတာ႔ ရခိုင္အသိအကၽြမ္းေတြပါ ရလိုက္လို႔ ၀မ္းသာပါသေလ။ ဘတ္စကားေတြဟာ ရန္ကုန္မွာပဲ ဂိတ္စဂိတ္ဆုံးခ်င္ ဆုံးပါေစ။ ဘ၀ဆိုတာႀကီးဟာ ရန္ကုန္မွာတင္ ဂိတ္စဂိတ္ဆုံးမယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ ပ်င္းစရာေကာင္းလိုက္မလဲ။ ဘယ္မွ မေရာက္လို႔ ဘာမွ မသိရင္ ဒီလိုေပါက္တတ္ကရစာေတြ ဘယ္သူမွ ဖတ္ရမွာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ဒီ႔ထက္ဆန္းက်ယ္တဲ႔ အဂၤလန္သြားေတာလားတို႔၊ ျပင္သစ္ျပည္မွာ ခဏတာတို႔၊ ဂ်ပန္ျပည္မွာ ခုနစ္ရက္တို႔ ဖတ္ခ်င္ရင္ေတာ႔ ဒီစာေတြကို `ဖိုးလနတ္သား တိမ္ၾကားက ဖတ္ေစသားလို႔ ဆုေတာင္းရမလား သတိထား ေတာ္ေတာ္က်ယ္…´ လို႔သာ ဟစ္လိုက္ၾကပါစို႔။ ဆရာႀကီးလူထုဦးလွလို ေထာင္ႏွင္႔လူသား မေရးရရင္ ေတာ္လွေပါ႔။ ဟုတ္ဘူးလား။ ကဲ.. မုဒ္၀င္ေနတုန္း အရွိန္ကေလးနဲ႔ ဆက္လိုက္ၾကရေအာင္ေလ။

`ေမာင္ရယ္ … ႏွစ္ေယာက္တည္းဆိုရင္ေမာင္ရယ္.. ဧ၀ရက္ေတာင္ထိပ္… ေနခ်င္ရင္ ခုသြား..။ ေရ … ရွားတဲ႔ သဲကႏၱာရ ဆာဟာရ မေရွာင္တယ္။ ေန .. မျမင္ .. ေရျပင္ခဲတဲ႔ ေျမာက္၀င္ရိုးစြန္းကိုပဲ ေခၚေခၚ ေပ်ာ္ပါမယ္။ သည္းသည္းမည္းမည္း ဇြဲနဲ႔ .. ႏွစ္ေယာက္တည္း ေန ခ်င္…. တယ္။´
(အသူနန္႔ လားဖို႔ဗ်ာယ္ လို႔ေတာ႔ မေမးနဲ႔။ ဇြဲနဲ႔လို႔ပါဆို။ ဇြတ္ … )
ကို စိုးမင္းSoe Min (facebook)ထံမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More