Wednesday, January 25, 2012

“အံ႔ဖြယ္သုတ အိႏၵိယ”

  ျမန္မာစာကို ျမန္မာလို အဓိပၸါယ္ေပါက္ေအာင္ေရးရတာ တခါတခါ ေတာ္ေတာ္ လက္ေပါက္အကပ္သားပါေလ။ ကိုယ္ေျပာခ်င္တာက တျခား သူမ်ားေတြ နားလည္ကုန္တာကတျခား၊ “လြဲကုန္ပဟ လြဲကုန္ပဟ” နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးႀကီး ေသသင္႔ပါတယ္ ျဖစ္ရတာ အခါခါ။ ေရးရင္းေရးရင္း တခ်ဳိ႔ဟာေတြက ဒဲ႔ေျပာလို႔မရေတာ႔ ေပါက္ေလာက္ရုံကေလး တို႔ကာပင္႔ကာ ဆိတ္ရတာလည္းပဲ “အဲဒါ ဘာေျပာတာကုန္း ဟင္” ဆို ေသျပန္ေရာ။ တခ်ဳိ႔ေထာင္႔ကေလးေတြက်ေတာ႔ ကိုယ္႔ဘာသာ ဆက္ေတြးေခ်ေတာ႔လို႔ လႊတ္ထားေပးတဲ႔အခါ ဆက္မသြားပဲ ရပ္ေနၾကျပန္ေတာ႔ ဆယ္တန္းတုန္းက ဆရာဦးထြန္းႏြယ္ စာေမးသလို “ဘာဂလိပ္တို႔က ဘာမာျပည္ကို ဘယ္ႏွစ္ေထာင္ရွစ္ရာရွစ္ဆယ္႔ငါးခုက ဘာတိယအဂၤလိပ္ျမန္မာစစ္ပြဲနဲ႔ သိမ္းခဲ႔ပါသလဲကြယ္” လို႔သာ ေမးလိုက္ခ်င္ေတာ႔တယ္။ “ဟိုေပါ႔ေနာ္ ဘယ္လိုေျပာရမလဲေပါ႔ေနာ္။ အင္း ဟုတ္တယ္။ အဲဒီအတိုင္းပဲ“ လို႔ ရွင္းျပရေတာ႔မလို။ တခ်ဳ႔ိစကားလုံးေတြက်ေတာ႔ ကိုယ္ကိုယ္က လွ်ာရွည္ၿပီး အခ်င္းအခ်င္း သိေနက်ဒိုင္ကေလးေတြနဲ႔ လႊတ္ေပးလိုက္လို႔ အျပင္လူေတြ မဓါတ္တာကေတာ႔ သူတို႔ထူတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္က ပိန္းသြားတာ။ “မႈတ္လိုက္ၾကစို႔ သူငယ္ခ်င္း”တုန္းက “ဆရာႀကီး၀န္ႀကီးရယ္.. သားသားလည္း အဲလိုညိဳး ေက်ာတတ္ခ်င္လိုက္တာ။ တစ္ႏွစ္တန္သည္ ႏွစ္ႏွစ္တန္သည္ေလာက္ အဂၤလန္ကို ပို႔ေပးပါလား ဟင္..” လို႔ေရးၿပီးမွ ေတာ္ေတာ္ၾကာ အက္ထားမိတဲ႔ မာမီေဘာ္ေဘာ္တို႔က “သားေရ လာခဲ႔ မာမီ အဂၤလန္ပို႔ေပးမယ္” ဆိုတဲ႔အသံႀကီး ၾကားေယာင္ၿပီး ၾကက္သီးေတြထလာတာနဲ႔ “မာမီတို႔ ပို႔မယ္႔ အဂၤလန္ေတာ႔ ဒီတစ္သက္မသြားဘူး။ စိတ္သာခ်” လို႔ ကိုယ္ခ်င္းကိုယ္ခ်င္း သိတဲ႔အလုံးနဲ႔ ျပန္ကာရတယ္။ သိတဲ႔သူေတြက ခိခိ ခိခိနဲ႔ ရယ္ၾကေပမယ္႔ မသိတဲ႔သူေတြက ကြက္ရွင္မတ္အႀကီးႀကီးထြက္လာၿပီး ေတြးမိသလို ကြန္မန္႔ေတြေပးၾကေတာ႔ ကိုယ္႔ဘာသာ ရယ္လိုက္ရတာ အူကိုနာေရာ။ ဘာတုန္း ဟင္ လို႔ မေမးနဲ႔ မေျပာျပဘူး။ သတ္ရင္သတ္။ ကိုယ္႔ဘာသာ ေမးၾကည့္ၾက။ ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပးစာေရးရတာ အဲဒါအရသာရွိတယ္။ စာအုပ္ထုပ္သလို တစ္လမ္းသြားမဟုတ္ဘူး။ အၾကာႀကီးလည္း မေစာင္႔ရဘူး။ အခုေကာက္တင္လိုက္ အခုမွတ္ခ်က္ျပန္လာတယ္။ တစ္ခုပဲ ႏွစ္ရက္ေလာက္ေနရင္ ဘယ္သူမွ မဖတ္ၾကေတာ႔ဘူး။ ေန႔တိုင္း ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ အသစ္ကေလးလုပ္ေနႏိုင္မွ ေတာ္ကာက်တယ္။ ႏို႔မို႔ ရိုးသြားမွာေပါ႔ ဟုတ္ဘူးလား။
           အဲသေလာက္မ်ား အားယားေနလို႔ကေတာ႔ေလ ကာတီးယားစိန္တိုက္က စိန္ေတြခိုးၿပီး လက္ေတာ႔ပ္ႀကီးကို စိန္စီပလိုက္မယ္။ “သူ႔အရြယ္ႀကီးနဲ႔ ေပါရဲလိုက္တာေအ” လို႔ မမွတ္နဲ႔ ငယ္ငယ္ကတည္းက ျပာေလာင္နဲ႔ ေပါသြပ္ဖတ္ၿပီး ႀကီးလာခဲ႔တာ ဂေလာက္ေတာ႔ခ်ိမေပါ႔။ အခုဟာက ေရးရင္း ေရးရင္း တခ်ဳိ႔စာဖတ္သူေတြ အျမင္မွာ ဘင္လာဒင္ႀကီးလို အစြန္းေရာက္မ်ဳိးခ်စ္ႀကီး ကိုယ္႔အမ်ဳိးမဟုတ္ရင္ သူမ်ားတကာကို ႏွစ္ျပားမတန္ေအာင္ ခ်ဳိးခ်ဳိးဖဲ႔ဖဲ႔ ေရးတတ္သူႀကီးျဖစ္လာလို႔ “အို ဘုရားသခင္၊ ထိုသေဘာမ်ဳိး မရွိရိုးအမွန္ပါ။ အာမင္” လို႔ အာပတ္ေျဖရမလား။ “ပိႆႏိုးနတ္မင္းႀကီး ကယ္ပါ” တိုင္တည္ရမလား မသိ။ ေတာ္ေတာ္ၾကာ မ်က္ေစာင္းတစ္သိန္းစာမိၿပီး အလႅာအရွင္ျမတ္ အမိန္႔ေတာ္ခံယူသြားမွျဖင္႔ အခက္။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အမုန္းမပြားပါဘူးဗ်ာ။ အားလုံးကို ႏွစ္သက္သေဘာက်ပါတယ္။ မီးစတစ္ဘက္ ေရမႈတ္တစ္ဘက္ လုပ္ၾကရေအာင္ေလ။ ဒီတစ္ခါေတာ႔ အိႏၵိယကို အလည္သြားၾကည့္ၾကရေအာင္လား။
          အီႏၵိယအေၾကာင္းကို ေရးမယ္လို႔ စဥ္းစားလိုက္တဲ႔အခါ နံမည္က ထူးထူးေထြေထြကို စဥ္းစားစရာမလိုဘူး။ အဲဒါ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚတက္ကတည္းက လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးပုံစံက ႏိုင္ငံေတာ္ တံဆိပ္ေအာက္မွာ ေရးထားတာ။ “The Incredible India” တဲ႔။ အံဖြယ္သုတ အိႏၵိယလို႔ မျပန္ရင္ ေသာက္က်ဳိးနည္း အိႏၵိယ၊ ဟိုက္ရွားဘား အိႏၵိယ လို႔ ဘာသာျပန္ရမလား ေျပာ။ တကယ္လည္း အိႏၵိယမွာ ထူးေထြသည့္အံ႔ရာေသာ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ကမာၻအရပ္ရပ္ကကို တအံတၾသ လာၾကည့္ရတဲ႔ လွ်ဳိ႔၀ွက္နက္နဲမႈေတြလည္းရွိတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ အရင္တုန္းက ေပးထားတဲ႔ “Colourful India”  ေဆးေရာင္စုံ အိႏၵိယ ဆိုတာထက္စာရင္ အခုနံမည္ကေလးကို ပို သေဘာက်ပါတယ္။ ေတာ္ပါေသးရဲ႔ “Smelly India” ဂႏၶာရုံ အိႏၵိယတို႔၊ “Crowdy India” ၾကက္ပ်ံမက် အိႏၵိယတို႔ေတာ႔ ဘယ္သူမွ ေပးမသြားလို႔။ မ်က္စိထဲကြင္းကနဲျမင္ေအာင္ ေရးျပတာပါ။ တကယ္ေတာ႔ အိႏၵိယရဲ႔ ခ်စ္စရာေကာင္းပုံေလးေတြထဲမွာ အဲဒီ အေရာင္၊ အဆင္း၊ အနံ႔၊ အရသာ အားလုံးပါတယ္။ ဘယ္မွာမွ ထပ္တူမရွိတဲ႔၊ ပေ၀သဏီကတည္းက မေျပာင္းမလဲရွိတဲ႔ “Unique and eternal property” ဂုဏ္ရည္ထူးျခား မွတ္သားေလာက္စရာေတြေပါ႔။ ဒီတစ္ေခါက္ အားႀကီး ဘိုလို မႈတ္ေနပါလားလို႔ မေအာင္႔ေမ႔နဲ႔ ။ လွ်ာတစ္ေခ်ာင္းတည္းနဲ႔ စကားေျပာရင္ ေခ်ာ္ေတာေငါ႔သြားမွာစိုးလို႔ လွ်ာႏွစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ေမႊေနတာ။ ဒီတစ္ခါထပ္လြဲရင္ ရွင္းလို႔ရမွာ မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။
          ရာဇ၀င္သမိုင္းေၾကာင္းနဲ႔ခ်ီလိုက္ရင္ အာရွတိုက္မွာေရာ၊ တစ္ကမာၻလုံးမွာပါ သူတို႔ေလာက္ ေရွးက်တဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ မရွိခဲ႔ဖူးဘူး။ ဂရိတို႔၊ ေရာမတို႔ဆိုတာ အုတ္ပုံပဲ က်န္တာ၊ လူေတြဆီမွာ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မက်န္ဘူး။ အိႏၵိယသားေတြဆိုတာ ဘုရားရွင္ မပြင္႔မီတုန္းက မဇၹိမတိုင္းသားေတြ ဆင္ျမန္းခဲ႔တဲ႔ ဒိုတီ၊ ဆာရီ၊ ေဘာင္း နားေဋာင္းမ်ဳိးေတြကို ဒီကေန႔အထိ ဆက္၀တ္ေနၾကတုန္း။ ပန္ခ်ာပီမွန္ရင္ ထိပ္ကေခါင္းေပါင္းႀကီး ဘယ္ေတာ႔မွ မကၽြတ္သလိုေပါ႔။ စူဇကာ ပုဏၰားႀကီးကို အာေသာကမင္းႀကီး ေက်ာက္သားေပၚထြင္းခဲ႔တဲ႔ အရုပ္ေပၚမွာ ၾကည့္ၾကည့္၊ ဒီကေန႔ လမ္းမေပၚမွာ ေဗဒင္ေဟာေနတဲ႔ ပုဏၰားေလးေတြမွာပဲ ၾကည့္ၾကည့္ အတူတူပဲ။ မူႀကိဳမွာ ကေလးေတြကတဲ႔ “ပုဏၰားတို႔ဘာသာ ဟာ ဟာ ဟာ။ ေျမညီညီ ဖက္ကိုခင္း ကုလားပဲဟင္းနဲ႔ ပဲြေတာ္တည္၊ က်ာနားပါးနာ က်နားပါးနာ ေဂ် ေဂ် ေဂ်” ဆိုတာ အခုထက္ထိလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ ေဗဒင္ ေ၀ဒ နကၡတၱအတတ္ေတြဆိုတာလည္း အီႏၵိယကလာတာ ဟုတ္ဘူးလား။ ဘုရားရွင္မပြင္႔ခင္ကတည္းက ဆာဒူးႀကီးေတြ၊ ေယာဂီႀကီးေတြဆိုတာလည္း ခုထက္ထိလည္း ရွိတုန္းပဲ။ မျပဳိမပ်က္လို႔ က်န္တာေလးေတြ ဧည့္သည္ျပစားလို႔ရေအာင္ ထိန္းသိမ္းထားတာမဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ကကို ေလးေလးစားစား ထိန္းသိမ္းခဲ႔ၾကတာ။ ေခတ္ေနာက္မွာလည္း ဘယ္တုန္းကမွ မက်န္ခဲ႔ဘူး။ ရိုးရာေတြလည္း ဘယ္ဟာမွ ေပ်ာက္ပ်က္မသြားဘူး။ ေလးစားပါတယ္ ဘာဘူႀကီးေတြရယ္။ အံပါရဲ႔ အံပါရဲ႔။
          ပထ၀ီအေနအထားနဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုပဲ အယူ၀ါဒေတြကြဲလို႔ ႏိုင္ငံေလးေတြ ပဲ႔ထြက္သြားေပမယ္႔ အာရွတိုက္ႀကီးကို ၀ါေဖ်ာ႔ေဖ်ာ႔ လူေတြနဲ႔အတူတူ တစ္ျခမ္းစီပိုင္ခဲ႔ၾကတာ။ ေျမာက္ဘက္အရပ္က လူျဖဴႀကီးေတြကေတာ႔ တသီးတသန္႔ဆန္လြန္းလို႔ သူတို႔အေၾကာင္းသိပ္မသိပါဘူး။ အဲ႔ဒီမွာ ပညာသင္ေနတဲ႔လူေတြ အမ်ားႀကီးရွိတာပဲဟာ။ ေရးၾကမွ်ၾကပါဦး။ သိရၾကားရတာေပါ႔။ တိုင္းရင္းသားေတြကို ညီအကိုလို သေဘာထားတယ္ဆိုရင္ သူတို႔ကိုလည္း အာရွသားအခ်င္းခ်င္းလို႔ ျမင္လို႔ရမွာေပါ႔။ အတူတကြ ေနထိုင္လာခဲ႔ၾကတာ ကာလမွ မနည္းတာ။ (တယ္လည္း တတ္ႏိုင္တဲ႔ငါ။ ကိုယ္႔ဘာသာေတာင္ အညင္ကပ္တယ္) တကယ္ေတာ႔ နယ္နိမိတ္ေျမပုံဆိုတာ စာရြက္ေပၚမွာသာ ျမင္ရတာ မဟုတ္လား။ ေရကိုျခားျခား ေလကိုျခားျခား အၾကားမထင္တဲ႔ကိစၥ ေျမကိုျခားထားတာေလးေတြ တခါတခါေတာ႔ ေမ႔ပစ္လိုက္ၾကည့္ရေအာင္။ အျမဲသာမေမ႔လိုက္နဲ႔ ဖြတ္ဖြတ္ညက္ညက္ေက်သြားမယ္။ ဘာမွတ္လဲ။
          ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ဆီးသီးတစ္စလယ္စကားေတြနဲ႔ အိႏၵိယအေၾကာင္း ေျမပုံႀကီးနဲ႔ ရာဇ၀င္ခ်ီေနရေအာင္ သူက ဘယ္ထိေရာက္ဖူးလို႔တုန္းဆို ခက္ၿပီ။ ဘယ္မွ ေရာက္ဖူးပါဘူးဗ်ာ။ မ်ကိစိထဲျမင္သမွ်ေလး ေျပာမွာပါ။ ကာလကတၱားက လူေနအသိပ္သည္းဆုံးထဲမွာ ပါတယ္ဆိုေတာ႔ ကိုယ္႔ဆီက ဘုရားပြဲေတာ္နဲ႔မျခား လမ္းမေပၚလူေတြ ကားေတြ ရုတ္ရုတ္သည္းသည္း ျမင္ရတာေပမယ္႔ ေတာရြာကေလးေတြဘက္မွာေတာ႔ ျမန္မာျပည္ကနဲ႔ သိပ္မျခားလွပါဘူး။ လည္ပင္းရွည္ ဒန္ေရတေကာင္းႀကီးေတြ ကိုယ္စီရြက္လို႔ ကုလားမေလးေတြ ေရခပ္ၾကတာ စစ္ေတြဘက္နားက ကုလားရြာေလးေတြနဲ႔ တစ္ျဖတ္တည္းပဲ။ ကေလးေတြေပါတာျခင္းလည္း တူတယ္။ ဘူတန္မွာတုန္းက ကာလကတၱားက ျပန္ရင္ အာသံျပည္နယ္ရဲ႔ ၿမဳိ႔ေတာ္ ဂြာတီအထိ ေလယာဥ္စီးၿပီး အဲဒီကမွ ကားနဲ႔ နယ္စပ္ကို ကူးတယ္ေလ။ ခရီးစားရိတ္ ထက္၀က္ေလာက္ သက္သာတဲ႔အျပင္ လမ္းမွာၾကာခ်ိန္ကလည္း ထက္၀က္သက္သာတယ္။ လံုျခဳံေရးေတာ႔ သိပ္စိတ္မခ်ရဘူး။ နယ္စပ္ေတာရြာဆိုေတာ႔ အဂၤလိပ္လို ေျပာတတ္တဲ႔သူလည္း မရွိသေလာက္၊ သူပုန္သူကန္၊ ျပန္ေပး ဓါးျပမ်ားလည္း ရွိသတဲ႔။ သူတို႔ဘူတန္ကားေတြေတာင္မွ လုံျခဳံေရးယာဥ္တန္းနဲ႔ အတူတူပဲ သြားၾကလာၾကတယ္။ သူငယ္ခ်င္း  ျမန္မာဆရာ၀န္မိသားစု နယ္စပ္လမ္းက ကားနဲ႔အျပန္ ညႀကီးအခ်ိန္မေတာ္ ကားပ်က္လို႔ ရြာကလူေတြ ၀ိုင္းဆြဲၾကတာ ေဆးရုံကားႀကီး ဖုန္းဆက္ေခၚၿပီး မနည္းရွင္းယူရတယ္။ တခါတခါ ( တခါတခါေတာင္ မဟုတ္ဘူး မၾကာခဏ) အာသံနယ္မွာ ဆႏၵျပပြဲေတြရွိရင္ ဘူတန္နယ္စပ္က ဂြာတီကို သြားတဲ႔လမ္းေတြ ပိတ္ကုန္ေရာ။ အငွားကားေတာင္ မလိုက္ရဲဘူး။ ခဲနဲ႔အေပါက္ခံရတတ္လို႔။ ေကာင္းတဲ႔သူေတြ ကူညီမယ္႔သူေတြ မရွိဘူးလားဆိုရင္ ရွိတာေပါ႔။ ကိုယ္သြားတုန္းက သပိတ္ေမွာက္လို႔ လမ္းကပိတ္ေန။ ေလယာဥ္လက္မွတ္က ၀ယ္ထားၿပီးသား။ ဟိုကိုလည္း အခ်ိန္မီ ေရာက္မွ ျဖစ္မွာ။ မတတ္သာတဲ႔အဆုံး ရြာထဲလမ္းေလွ်ာက္ၿပီး ဆိုင္ကယ္ျမင္တဲ႔အိမ္ေရွ႔ လိုက္ပို႔ေပးမလား ေမးေမးၾကည့္တယ္။ အဂၤလိပ္လို နည္းနည္းပါးပါး ေျပာတတ္တဲ႔ ရဲသားႀကီးတစ္ေယာက္က လမ္းပိတ္တဲ႔ ရြာကို လြန္ေအာင္ လိုက္ပို႔ေပးတယ္။ ဟိုဘက္အေရာက္ တကၠစီေပၚေတာင္ တင္ေပးလိုက္ေသး။ ဓါတ္ဆီပဲ ထည့္ေပးခိုင္းတယ္။ ပိုက္ဆံမယူဘူး။ အဲဒါေၾကာင္႔ ေျပာတာေပါ႔ လူဆိုတာ အဆိုးခ်ည့္ပဲလည္း မရွိဘူး။ အေကာင္းခ်ည့္လည္းပဲ မရွိပါဘူး လို႔။ လူေကာင္းသူေကာင္းနဲ႔ ေတြ႔ရတဲ႔အခါ စိတ္မခ်မ္းသာရပါလား။ အဲသလိုပဲ ကိုယ္နဲ႔ေတြ႔တဲ႔သူေတြကိုလည္း အဆင္ေျပ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ကူညီတာ မေကာင္းဘူးလား။ “အဆင္မေျပေအာင္လုပ္ထားမွ လူေတြက ငါ႔ကို ပသမွာေပါ႔” ဆိုတဲ႔စိတ္ေတြ မမႏွဲမွာေတာင္ မရွိဘူး။ ခ်စ္လို႔ ဖင္ဆိတ္ခ်င္သာ ဆိတ္မယ္တဲ႔။
          နဂိုကမွ စပ္စပ္စုစုႏိုင္တဲ႔သူဆိုေတာ႔ ဆိုင္ကယ္ကေလးေနာက္ကထိုင္ၿပီး ရြာစဥ္လည္ရတာ စိတ္၀င္စားစရာေတာ႔ အေကာင္းသား။ အဲဒီခရီးကို ႏွစ္ေခါက္သုံးေခါက္ သြားျဖစ္ ျပန္ျဖစ္ေတာ႔ အစကေလာက္ မစိမ္းေတာ႔ဘူး။ ကိုယ္႔ျမန္မာျပည္က ရြာငယ္ကေလးေတြနဲ႔ ဘာမွ မထူးဘူး။ ကုလားေတြ ေနေနၾကတာပဲ ကြာတယ္။ (သူမို႔ေျပာတတ္ပေလတယ္) ေျပာခ်င္တာက သူတို႔နဲ႔ကိုယ္နဲ႔ အတူတူပဲလို႔ ဆိုခ်င္တာေလ။ “ဟေရး အာကို။ ကုလားမွာလည္း အသည္းနဲ႔ပါ” လို႔ အေျပာခံရေတာ႔မယ္။ အဘိုးတို႔အဘြားတို႔ေခတ္ကုန္းက အဂၤလိပ္အစိုးရက ျမန္မာျပည္ကို က်ဘန္းလုပ္ကိုင္စားေသာက္ရေအာင္ ေခၚလာတဲ႔ အိႏၵိယတိုင္းရင္းသားေတြဟာ အဲဒီ ကာလကတၱားကပါတဲ႔။ ဂ်ာဒူး၀ါလား၊ လန္ျခား၀ါလားကစလို႔ ပါနီ၀ါလား ပိုက္ဆပ္၀ါလားမ်ားအထိ ကိုလိုနီေခတ္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႔ႀကီးမွာ သူတို႔ေခၽြးေတြ အမ်ားႀကီး ပါခဲ႔တယ္။ “ရန္နမာပူ ကပ္ကူယံေျခာက္ ေဘေလဆပ္ ေဘေလဆပ္” ဆိုတာလည္း သူတို႔စကားပဲ။ ဘယာေက်ာ္၊ ဂ်ာနဂ်ဳိ၊ ဖာလူဒါ၊ ပါပလာ ဆိုတာလည္း သူတို႔အစားအစာပဲ။ အရင္က က်န္းမာေရး၀န္ႀကီးဌာန ရုံးႀကီးနားမွာေတာင္ ဘဂၤါလီစု လို႔ေခၚတဲ႔ သူတို႔ရပ္ကြက္ရွိတယ္။ အဲဒီရုံးႀကီးေတာင္ အစက သူတို႔ သင္းခ်ဳိင္း အေဟာင္းႀကီးပါတဲ႔။ အဲေလာက္ ကာလၾကာရွည္ အတူေနလာတာေတာင္မွပဲ ကိုယ္ေတြက သူတို႔ကို ဘယ္တုန္းကမွ အတူတူလို သေဘာမထားခဲ႔ၾကပဲေလ။ သပ္သပ္စီႀကီးပဲ ေနျဖစ္သလားလို႔။ (ခြဲျခားတယ္လို႔ ဆိုလိုတာမဟုတ္ဘူးေနာ္) ခုေတာ႔ သူတို႔ရြာကေလးေတြကလည္း တို႔နဲ႔ဘာမွ မျခားပါလားလို႔ ေတြ႔လိုက္မိတဲ႔အခါ သူတို႔လည္း တို႔နဲ႔ ဘာျခားလို႔လဲလို႔ ေတြးလိုက္မိလို႔ပါ။
          အာသံနယ္က လက္ဘက္ အႀကီးအက်ယ္ ထြက္တဲ႔နယ္မို႔ လက္ဘက္ခင္းစိမ္းစိမ္းပုပုေလးေတြ လက္ညွဳိးထိုးမလြဲေအာင္ ေတြ႔ခဲ႔ပါတယ္။ ကိုယ္႔ဆီမွာလို ပါးအို႔နီနဲ႔ ပေလာင္မေလးေတြ၊ ရွမ္းမေလးေတြ လက္ဘက္မခူးပဲ ကုလားမႀကီးေတြ လက္ဘက္ညြန္႔ဆိတ္ေနတာေတြ႔ရေတာ႔ တညဳိးႀကီးပါလားေနာ္ လို႔ ေအာင္႔ေမ႔မိေသး။ ကေဖးအရိုးမားမွာ ေကာ္ဖီအမယ္ေတြ အျပားျပားကြဲသလိုပဲ၊ အာသံမွာလည္း လက္ဘက္ေျခာက္ ဘယ္ႏွစ္မ်ဳိးရွိသနည္း သင္သိသမွ်ေျဖဆိုပါဆိုရင္ အမွတ္ႏွစ္ဆယ္တန္ ေမးခြန္းရွည္ျဖစ္မယ္။ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဘာေတြျခားလို႔ အဲေလာက္ေတာင္ မ်ားေနမွန္းေတာင္မသိ။ ကိုယ္သိခဲ႔တာေတာ႔ ဂ်င္းနဲ႔၊ သစ္ဂ်ပိုးနဲ႔၊ ေထာပတ္နဲ႔၊ ဆိုတဲ႔ လက္ဘက္ရည္ေတြ ေသာက္ခဲ႔ဖူးတယ္။ ေနာက္ဆို ငရုတ္သီးစိမ္းနဲ႔မ်ား ေဖ်ာ္ၾကဦးမလားပဲ။ ႏြားႏို႔ကေတာ႔ ပင္တိုင္ပါတယ္။ စက္ရုံေတြမွာ အလုပ္ဆင္းအလုပ္တက္ ဥၾသဆြဲသလိုပဲ သူတို႔လက္ဘက္ခင္းေတြမွာလည္း ဥၾသဆြဲလို႔ အလုပ္သိမ္းရင္ အခင္းၾကားထဲက ထြက္ထြက္လာတဲ႔လူေတြ ဘယ္နည္းလိမ္႔မလဲ။ ျမန္မာေတြထက္စာရင္ လက္ေၾကာေရာ ေျခသလုံးေၾကာပါ ပိုတင္းၾကတယ္။ သူသူကိုယ္ကိုယ္ စက္ဘီးပဲ စီးၾကတယ္။ ဆိုင္ကယ္ေတာင္ သိပ္မရွိ။ အခုတည္းတဲ႔ ေဟာ္တယ္က မန္ေနဂ်ာကေလးေတာင္ ညဘက္အလုပ္ကျပန္ရင္ တစ္နာရီခြဲေလာက္နင္းရတဲ႔အရပ္ကို စက္ဘီးနဲ႔ ျပန္သတဲ႔။ ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီး။ ဘတ္စကားခက ဘယ္ေလာက္မွ ေပးရတာလည္း မဟုတ္ပဲနဲ႔။ စက္ရုံအႀကီးစားႀကီးေတြ ယာဥ္ယႏၱယားအႀကီးႀကီးေတြလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႔ခဲ႔တယ္။ ဘာေတြမွန္းသာ မသိတာ။ ကိုယ္႔ဆီကရြာေတြနဲ႔ အဓိကကြာတာ အဲဒီေနရာပဲ။ ေရရွည္ဖြံ႔ၿဖဳိးမႈအတြက္ plan တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုေတာ႔ သူတို႔မွာ ရွိတယ္။
          ကာလကတၱားကေတာ႔ အေနာက္ဘဂၤါလီျပည္နယ္ရဲ႔ ၿမဳိ႔ေတာ္တဲ႔။ ေျမပုံေပၚမွာၾကည္႔ရင္ စစ္ေတြနဲ႔ ဘာမွ မေ၀းလွဘူး။ အခ်င္းမိုင္အနီးဆုံးမွာရွိတဲ႔ အႀကီးဆုံးၿမဳိ႔ဆိုရင္ သူပဲ ရွိမလားပဲ။ အဲဒါေၾကာင္႔ ေရွးေရွးက ရခိုင္ေၾကးေရတတ္ သားသမီးေတြက ကာလကတၱားမွာ ေက်ာင္းသြားတက္ၾကတာေနမွာ။ သေဘၤာ ပုံမွန္ရွိခဲ႔တယ္ ဆိုပဲ။ ကာလကတၱားၿမဳိ႔လယ္က ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဆို အဲဒီကတည္းက လွဴထားၾကတာတဲ႔။ ဦးသိန္းေဖျမင္႔ တရားေဟာေလ႔က်င္႔ခဲ႔တဲ႔ ကိုယ္လုံးေပၚမွန္ႀကီးဆိုတာ ဆရာေတာ္႔အခန္းထဲမွာ အခုထိ ရွိေသးတယ္။ ၿမဳိ႔လုံးပတ္လည္ လမ္းအသစ္ႀကီးေတြေဖာက္ေနတာ။ မိုးပ်ံတံတားႀကီးေတြ ေဆာက္ေနတာ၊ ေျမေအာက္ရထားလမ္းအသစ္ တူးေနတာ မြစာကိုက်ဲလို႔။ ေရြးေကာက္ပြဲနီးၿပီလားလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ႔ အေ၀းႀကီးလိုေသးတယ္တဲ႔။ ေလးစားပါတယ္။ ဘာဘူႀကီးေတြရယ္။ အံ႔ပါရဲ႔ အံ႔ပါရဲ႔။
          လူဦးေရအမ်ားဆုံးရွိတဲ႔ ကာလကတၱားမွာ အားလုံးကို ကိုယ္႔အထြာနဲ႔ကိုယ္ ၀မ္း၀ေအာင္ ေကၽြးႏိုင္တာကလည္း အံဖြယ္သုတပါပဲ။ မနက္လင္းရင္ လမ္းထိပ္တိုင္းမွာ အိုးပုတ္ကေလးေတြနဲ႔ ေရာင္းတဲ႔ လက္ဘက္ရည္ရွိတယ္။ ေသာက္ၿပီး ခြက္လႊင္႔မပစ္ခ်င္ အိမ္ယူသြား။ တစ္ခြက္မွ ျမန္မာေငြ တစ္ရာေလာက္ပဲက်တယ္။ စိတ္တိုင္းက် ေလာက္ေတာ႔ ဆိုင္တိုင္းေဖ်ာ္တတ္ပ။ အဲဒီမွာ ဖက္ရြက္ေျခာက္ကေလးေတြကို သြားၾကားထိုးတံနဲ႔ ခြက္လုပ္ၿပီး ပူပူပြပြ ပူရီနဲ႔စားစား၊ ခ်ာပါတီ၊ တိုရွည္၊ နံျပားနဲ႔စားစား အာလူးဟင္းကေလးက ေမႊးလို႔၊ သူလည္းတစ္ရာ၊ ႏွစ္ရာဆို ၀ေရာ။ အဲဒါမ်ဳိးပဲ ေစ်းႀကီးတဲ႔ဆိုင္မွာ စားလည္း ရတယ္။ ေဟာ႔ဂ်္မားကက္ေဘး လမ္းကေလးထဲက တိုရွည္ဆိုင္မွာ တစ္ေထာင္ေလာက္က်လိမ္႔မယ္။ ေထာပတ္မဆလာတိုရွည္တဲ႔။ တစ္ခါသုံး ေဖာ႔ခြက္ကေလးနဲ႔ ဇြန္းနဲ႔စားရတာ။ ရန္ကုန္ကဟာေတြနဲ႔ မတူဘူး။ ေကာင္းမွေကာင္း။ ဂ်င္းလက္ဘက္ရည္လည္းပါတယ္။ အာလူးနဲ႔ ဒန္႔ဒလြန္သီးကုလားဟင္းရည္လည္းပါတယ္။ ျဖဴျဖဴအရည္မွာ မည္းမည္းအေစ႔ေလးေတြပါတဲ႔ ဘာမွန္းမသိ စားလို႔ေတာ႔ေကာင္းသားဆိုတဲ႔ဟာလည္းပါတယ္။ အမယ္ တိုရွည္ေတာင္ ဆယ္႔ႏွစ္မ်ဳိးေလာက္ရွိတာဗ်ား။ သူတို႔ေခၚတာကေတာ႔ ဒိုဆာတဲ႔။ ဒန္ေပါက္ဆိုလည္း ၃၅ ရူပီးကေန တစ္ရာတန္၊ ႏွစ္ရာတန္၊ သုံးရာတန္အထိရွိတယ္။ (ဒါေတြေတာ႔ ၂၀ နဲ႔ ေျမွာက္ၾကည့္ေတာ႔) ထမင္း၀ါ၀ါေပၚ ၾကက္သားတစ္တုံး အာလူးတစ္လုံး ပုံထားတာခ်င္းကေတာ႔ အတူတူပဲ။ အရသာလည္း သိပ္မကြာဘူး။ ဘာကြာသြားသလဲဆိုရင္ သန္႔ရွင္းမႈ။ ဆိုင္အျပင္အဆင္နဲ႔ စားပြဲထိုးကေလးေတြ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ တည္ခင္းးတာခ်င္းပဲ ကြာတယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ။ အရသာခ်င္းအတူတူေပမယ္႔ ေခၽြးသံတရႊဲရႊဲ အေမႊးအမွင္ထူထူ အသားမည္းမည္း ကုလားႀကီးက လက္မေဆးပဲ ေကာက္ႏႈိက္ၿပီး ထမင္းေပၚပုံေပးလိုက္တာကို ျမင္ရင္ ၊ စားပြဲထိုး ေပတလူးေလးက ဖန္ခြက္အလြတ္ႀကိးကို ေရဘုံဘိုင္ေအာက္ ထိုးခံၿပီး ေသာက္ေရလာခ်ေပးတာျမင္ရင္ ျပန္အန္ထြက္ခ်င္လာဦးမယ္။ မ်က္စိမွိတ္သာ စားလိုက္ပါေလ။ မေကာင္းမရွိပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး ကာလကတၱားမွာ တစ္ခါမွ ၀မ္းမေလွ်ာခဲ႔ဖူးဘူး။ အျမင္သာ ညစ္ပတ္တာ ပိုးေသၿပီးသားလို႔ ယူဆရမလို ျဖစ္ေနၿပီ။ အဲဒါေၾကာင္႔ ကာလကတၱားမွာ နံမည္ႀကီးၿပီး ေစ်းႀကီးတဲ႔ဆိုင္ ေလွ်ာက္မရွာနဲ႔။ သူတို႔လူမ်ဳိးေတြ တရုန္းရုန္း မတ္တတ္ကေလး စားေနၾကတဲ႔ဆိုင္ေလးေတြမွာ သူမ်ားစားေနတာ လက္ညွဳိးထိုးၿပီး “အဲဒါမ်ဳိးေပး” လို႔သာ မွာစား။ ေကာင္းလည္းေကာင္း တန္လည္းတန္တယ္။
          ဘိုစာေတြၾကဳိက္ရင္ေတာ႔ ပီဇာဆိုင္ေတြ ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းတယ္ဗ်ား။ KFC ၾကက္ေၾကာ္ဆိုင္လည္းရွိတယ္။ အခု စာေတြလာလာတင္တဲ႔ Raj's Spanish Café ဆိုရင္ WIFI ႏွစ္နာရီေလာက္သုံးၿပီး ကပူခ်ီႏိုေသာက္ ပတ္စတာစားတာေတာင္ ျမန္မာေငြ သုံးေလးေထာင္ေလာက္ပဲ က်တယ္။ ေရာင္းတဲ႔သူေတြကလြဲရင္ ဆိုင္မွာ အျဖဴေတြခ်ည့္ပဲ။ ေကာင္တာက ကေလးေတြဆို စပိန္လို ထမင္းစားေရေသာက္ ေျပာႏိုင္တယ္။ တို႔ေလဆိပ္က ဆိုင္ေတြကို ျပၿပီး “ငါမင္းကို သတ္ခ်င္တယ္ သတ္ခ်င္တယ္” လုပ္မိေတာ႔မယ္။ ဒါေပမယ္႔ေလ အိႏၵိယေရာက္မွေတာ႔ အိႏၵိယအစားအစာေလာက္ စားဖို႔ေကာင္းတာ ရွိပါ႔မလား။ အခုဆို ေရာက္တာ ႏွစ္ပတ္ျပည့္ေတာ႔မယ္။ ေန႔တိုင္းၾကက္သားကလြဲလို႔ ဘာမွ မစားျဖစ္ဖူး။ အိႏၵိယမွာ ၾကက္ျဖစ္ရတဲ႔ဘ၀ဟာ တရုတ္ျပည္မွာ ၀က္ျဖစ္ရတဲ႔ဘ၀လိုပဲ။ သူကလြဲလို႔ ဘာမွ မစားဘူး။ သူ႔ေလာက္ဘာမွ စားလို႔မေကာင္းဘူး ျဖစ္လိမ္႔မယ္။ ရန္ကုန္မွာလို ၾကက္ရင္႔ရင္႔ႀကီးေတြ တစ္တုံးမွ မကိုက္မိဖူးဘူး။ ေလာက္ကိုင္မွာလို စီပီၾကက္ဆူဆူ ေပါ႔ရႊတ္ရႊတ္ႀကီးေတြ တစ္ဖတ္မွ မျမင္ရဘူး။ ခဘတ္ဆိုၿပီးမွာစားရင္ေတာင္ ဆိုင္က ခဘတ္မီႏူးသပ္သပ္ ျပဦးမွာ။ အမယ္ေတြကိုစုံလို႔။ အကုန္ စားလို႔ေကာင္းတယ္။ (ဟီဟိ၊ ရသစာေပဆုေတြ လာေပးေနဦးမယ္။ သြားရည္ေတြ သိမ္းလိုက္ၾကစို႔)
          အ၀တ္အထည္ဆိုင္ေတြကလည္း ေပါလြန္လြန္းလို႔။ ဘယ္လို၀ယ္ရမွန္းေတာင္ မသိဘူး။ ဘန္ေကာက္ စကၤာပူမွာလို ေစ်းအႀကီးဆုံးနံမည္ေတြကိုပဲ လူတိုင္း၀တ္ေနၾကတာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒါေတြကို ဒီမွာ မရွာနဲ႔။ ဒီမွာ သူ႔နံမည္နဲ႔သူ ေစ်းႀကီးတာေတြရွိတယ္။ ေစ်းႀကီးတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေစ်းေပါတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္က ဘယ္ေလာက္တန္ေလာက္ ၀ယ္မယ္မွန္းသလဲပဲ စဥ္းစား၊ လွတာခ်င္းအတူတူခ်ည့္ပဲ။ လက္ရာခ်င္း ေသသပ္ပုံခ်င္း မသိမသာကြာတယ္။ ၀တ္ရင္း၀တ္ရင္း သိသိသာသာ ကြာလာမယ္။ တကယ္ေတာ႔ MK က၀ယ္တဲ႔ အ၀တ္ေတြလည္းပဲ ေဟာင္းလာေတာ႔ စုတ္တာခ်င္း အတူတူပါပဲဗ်ာ။ တံဆိပ္ႀကီးကို ေစ်းႀကီးေပး၀ယ္ေနရတာပါ။ ဘန္ေကာက္မွာလို စကၤာပူမွာလို ႏိုင္ငံျခားက၀င္တဲ႔ အေကာင္းစား နံမည္ေက်ာ္အထည္ေတြမဟုတ္ပဲ ျပည္တြင္းျဖစ္ ႏိုင္ငံျခားစံခ်ိန္မီ ေစ်းအစားစားနဲ႔ အ၀တ္အထည္ေတြကို အလႊာစုံ လူစုံေအာင္ ဆင္ႏိုင္တာလည္းပဲ ဘာဘူႀကီးမ်ားကို ေလးစားပါတယ္ဗ်ာ။ အံ႔ပါရဲ႔ အံ႔ပါရဲ႔။
          ေနထိုင္မေကာင္း က်န္းမာေၾကာင္းအတြက္ေရာ ဘယ္လိုမ်ားစီစဥ္ၾကပါလိမ္႔လို႔ မသိခ်င္ဘူးလား။ က်ဳပ္လည္းသိခ်င္တာေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ သိခဲ႔ပါဘူး။ ျမင္ခဲ႔မိသေလာက္ ေဆးရုံေတြ ေဆးရုံေတြ ဆိုင္းဘုတ္လိုက္လိုက္ ဖတ္မိတာကေတာ႔ ကာလကတၱားမွာ ေဆးရုံေပါင္း ရာခ်ီၿပီး ရွိမလားပဲ။ ခ်တ္တရန္ဂ်န္ေဆးရုံဆိုတဲ႔လိပ္စာ လမ္းနံပါတ္ အိမ္နံပါတ္ အတိအက်နဲ႔ကိုပဲ ကားသမားကို လိုက္ပို႔ခိုင္းတာ ရြာလည္သြားတယ္။ ဘယ္ရပ္ကြက္က ခ်တ္တရန္ဂ်န္ကို ေျပာတာလဲ။ အဲဒီအနားမွာ ထင္ရွားတာ ဘာရွိသလဲ သိမွ ေရာက္တယ္။ နံမည္တူေဆးရုံေတြ မႈိလိုေပါက္ေနတာ။ ကင္ဆာကုတဲ႔ ခ်တ္တရန္ဂ်န္လား။ မိခင္နဲ႔ကေလးေဆးရုံလား။ ေဆးတကၠသိုလ္လား။ သုေတသနဌာနလား။ အဲဒါေတြ ပတ္ရွာရင္း လမ္းေတြ႔သမွ် ေဆးရုံနံမည္ေတြ လိုက္ဖတ္တာ အက်ဳိးနည္း။ တယ္မ်ားသကိုးကြယ္။ ကာလကတၱားမွာ လမ္းေပ်ာက္ရင္ သိပ္ရယ္ရတာပဲ။ လမ္းမွာေတြ႔တဲ႔ ယူနီေဖာင္းနဲ႔ သားသားနားနား တစ္ေယာက္ကို ေကာက္ေမးလိုက္၊ ဖတ္တတ္တတ္ မတတ္တတ္၊ စာရြက္ႀကီးကို ဟန္ပါပါနဲ႔ လွမ္းယူ၊ မ်က္မွန္ႀကီး ေကာက္တတ္ၿပီး အၿမီးျပန္ေခါင္းျပန္ဖတ္လိမ္႔မယ္။ ၿပီးမွ အနားက တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ကုလားလို ေအာ္ေမးေရာ။ ေနာက္လူက ခုနလို အစကျပန္ဖတ္၊ လူကုန္ေအာင္ဖတ္ၿပီးမွ အားလုံးက အေျဖတစ္ခုထုတ္ေပးမွာ “မသိဘူး” လို႔။ မသိပဲနဲ႔မ်ားေအ ဆို ဆက္ေလွ်ာက္ ေနာက္တစ္ေနရာေရာက္၊ တစ္ကျပန္စ၊ ေပ်ာ္စရာႀကီး။ ထူးျခားတာက ေဆးရုံတိုင္းလိုလိုမွာ သုေတသနဌာနသပ္သပ္ရွိၿပီး ဘယ္အခ်ိန္က်မွ ဘာေတြကို ရွာေဖြေလေတြ႔ရွိေလလုပ္ၿပီး ဘြားကနဲေပၚလာမလဲမသိဘူး။ ဒါလည္း အနာဂတ္အတြက္ ရင္းႏွီးျမွဳတ္ႏွံတာေနမွာ။ တေလာကေတာ႔ သူတို႔ဆီေဆးရုံတက္ရင္ ေက်ာက္ကပ္တစ္ဘက္ ေပ်ာက္တတ္တယ္တို႔ ဘာတို႔ ေကာလာဟလ ၾကားဖူးတာပဲ။ တို႔ဆီက အလွဴအိမ္ေတြမွာ ဘိနပ္ေပ်ာက္တာက်လို႔။ ငါ႔ႏွယ္ အံ႔ပါရဲ႔ အံ႔ပါရဲ႔။
         ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ မင္တက္မိခဲ႔တဲ႔ ၿမဳိ႔လယ္ေကာင္ လမ္းမေပၚက အျဖစ္အပ်က္လည္း ေျပာရဦးမယ္။ လမ္းေဘးမွာ ေခ်းအထပ္ထပ္နဲ႔ စုတ္ျပတ္ေနတဲ႔လူႏွစ္ေယာက္ဟာ ေတာ္ေတာ္ႀကိး ေဟာင္းေနတဲ႔ ပလပ္စတစ္ေဆးထိုးအပ္ကေလးနဲ႔႔ ပန္းကန္လုံးထဲက ပန္းေရာင္အရည္ေတြကို စုပ္ၿပီး တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ထိုးေပးေနၾကတယ္။ ဘိန္းစားႏိုင္ေလာက္တဲ႔ အဆင္႔မ်ဳိးလည္း မဟုတ္၊ ေနမေကာင္းလို႔ပဲ ေဆးကုေလသလား။ အဲဒါလည္း ေၾကာက္စရာႀကီး။ ပုံစံက ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ လမ္းလယ္ေခါင္မွာ ေဆးမင္ရည္စုပ္ထိုးသေလာက္ရွိတယ္။ တအံတၾသ ရပ္ၾကည့္မိလို႔ ၀ူး၀ူး၀ါး၀ါး လွမ္းေအာ္တာနဲ႔ လစ္ေျပးရတယ္။ မေတာ္ ကိုယ္႔လိုက္ထိုးေနမွ ဒုကၡ၊ က်န္းမာေရး အသိပညာ ရွိပုံမေပၚဘူး။ စကားေရာေဖာေရာလာလုပ္ၿပိး သူ႔မိန္းမအတြက္ အၾကံဥာဏ္ေတာင္းတဲ႔ ကားဆရာေလးကို သားဆက္ျခားတဲ႔အေၾကာင္း ေမးၾကည့္မိေတာ႔ သူတို႔သိပုံမရ။ ကေလးဆိုတာ ဘာလို႔တားရမွာလဲလို႔ ေတြးၾကတယ္ထင္ရဲ႔။ သူတို႔ဆီမွာ ေမြးရုံပဲေမြးလိုက္၊ လမ္းေလွ်ာက္ႏိုင္ေတာ႔ သူ႔ဘာသာ ေတာင္းရမ္းစားလိမ္႔မယ္ဆိုတာေတြလည္း ရွိေတာ႔ အဲဒီလမ္းေပၚက လူတန္းစားေတြကို ဘယ္သူကမွ ဂရုတစိုက္ သားဆက္ျခားဖို႔၊ ကာကြယ္ေဆးထိုးဖို႔၊ နားလည္ေအာင္ လာေျပာေပးမွာလဲ။ ဟင္လုံအိမ္သာေနေနသာသာ ပိုက္ဆံေပးရလို႔ ေစ်းအိမ္သာေတာင္ တက္တာမဟုတ္ဘူး။ လမ္းမေပၚ အခင္းႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ ဒိလိုပဲ ကိစၥၿပီးပလိုက္ၾကတာ။ အဲဒီလူေတြၾကားထဲ ၀မ္းေရာဂါမျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုကာကြယ္ထားသလဲ သိခ်င္လွတယ္။ အဲေလာက္လူဦးေရနဲ႔ ထင္တိုင္းစား ၾကဳံရာသြား အပုံလိုက္ၿမဳိ႔ႀကိးမွာ ဘယ္ေနရာမွ ယင္တေလာင္းေလာင္း မေတြ႔ခဲ႔တာလည္း အံ႔ၾသမိတယ္။ ၿမဳိ႔လည္ေခါင္ အိမ္ရႈပ္ရႈပ္ လမ္းၾကားေလးထဲက ေဟာ္တယ္မွာလည္း ျခင္လုံဆန္ကာ၊ ျခင္ေထာင္ အရိပ္အေယာင္ေတာင္ မျမင္ရပဲ ျခင္တစ္ေကာင္မွ အကိုက္မခံရတာကိုလည္း အံ႔ၾသမိတာပဲ။ ဒီလူေတြ ကုန္ေအာင္မကိုက္ႏိုင္တာနဲ႔ ျခင္ေတြမ်ား မ်ဳိးတုန္းသြားသလားမသိ။
          အဲဒီလမ္းေပၚကလူေတြကို ဂရုစိုက္တဲ႔သူႏွစ္ေယာက္ေတာ႔ ေတြ႔ဖူးခဲ႔ပါတယ္။ တစ္ေယာက္က ကာလကတၱားၿမဳိ႔နယ္ရဲ႔ကိုယ္စားလွယ္၊ မီးရထားဌာနရဲ႔၀န္ႀကီး အမ်ဳိးသမီး၊ သူတို႔ဂ်ာနယ္ေတြက နံမယ္ေျပာင္ေပးထားတာ ေလဒီဒါဒါတဲ႔။ လမ္းေထာင္႔တိုင္းမွာ သူ႔ပုံေတြ ေတြ႔ရမယ္။ ဆာရီအျဖဴႏြမ္းႏြမ္းေလးနဲ႔၊ ရာဘာဘိနပ္ကေလးစီးလို႔၊ လမ္းေပၚမွာ ေတြ႔ရတဲ႔ အိႏၵိယအမ်ဳိးသမီးေတြနဲ႔ တသားတည္းပဲ။ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္တာကေလးပဲ ကြာတယ္။ သစ္လြင္ေတာက္ေျပာင္မေနဘူး။ လက္ပတ္နာရီတစ္လုံးကလြဲလို႔ ဘာအပို အဆင္တန္ဆာမွလည္း မရွိဘူး။ ပညာတတ္ရုပ္ေတာ႔ ထြက္တယ္။ တို႔ဆီက စံရွားတင္ႀကီးေတြနဲ႔ေတာ႔ ဆီနဲ႔ေရပဲ။ (ကိုယ္ေတြက ခန္႔သန္႔၀င္႔ထယ္ေနတယ္လို႔ ေျပာတာပါေနာ္။ တမ်ဳိးမထင္ပါနဲ႔) ဂရုမစိုက္လို႔ မရဘူးေလ။ ဒီလမ္းမေပၚကလူေတြရဲ႔ ဆႏၵမဲအင္အားက နည္းနည္းေနာေနာ မွ မဟုတ္ပဲ။ ေနာက္ၿပီး သူတို႔ဆီက ရိုးေမာ္ဒယ္ေတြက မဟတၱမဂႏၵီတို႔၊ မာသာထရီဆာတို႔ဆိုေတာ႔၊ အင္ဒီယာဂႏၵီႀကီးေတာင္ ေတာ္ေတာ္ ထယ္လွၿပီ။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ႔ ဘယ္သူဘယ္၀ါမွန္းေတာင္ မသိပါဘူး။ အသက္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ပဲ ရွိဦးမယ္႔ ဘိုမကေလး။ တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း အာဟာရထမင္းေက်ြးတဲ႔ ၀က္စလီယန္ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းေရွ႔ လမ္းေဘးက ေပစုပ္စုပ္ကေလးေတြကို ကိုယ္တိုင္က်က်နန အတူတူထိုင္၊ ေရမိုးခ်ဳိး၊ လက္သည္းေျခသည္းေတြ ညွပ္ေပးေနတာ ေတြ႔ခဲ႔တယ္။ ဘယ္သူမွလည္း ၾကည့္မေနဘူး။ ကေလးေတြနဲ႔လည္း သိပ္စိမ္းပုံမရဘူး။ အိႏၵိယက အေရြးခံမွာ မဟုတ္တာကေတာ႔ ေသခ်ာတယ္ေလ။ သီလရွင္၀တ္ရုံႀကီးနဲ႔လည္း မဟုတ္ျပန္ဘူး။ စိတ္၀င္စားမိေပမယ္႔ ကိုယ္ၾကည့္ေနရင္ အလုပ္ပ်က္သြားမွာစိုးလို႔ စိတ္ထဲကပဲ သာဓုေခၚလိုက္မိပါတယ္။
         တကယ္ေတာ႔ ဘာသာလူမ်ဳိး မခြဲျခားပဲ အတူတူဆက္ဆံတယ္ဆိုတာ အဲဒီလို စိတ္ဓါတ္မ်ဳိးထားႏိုင္မွ ျဖစ္မွာပါ။ မထားသင္႔တဲ႔ေနရာေတြမွာ သြားထားမိရင္ေတာ႔ လူ႔ေအာက္မက်ဳိ႔ရပဲ လူနင္းခံရလို႔ေသမွာ။ လူမ်ဳိးျခားမုန္းတီးေရးစိတ္ဓါတ္နဲ႔ ကိုယ္႔အမ်ဳိးကိုယ္ ကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္တဲ႔စိတ္ဓါတ္ဟာ တူမေယာင္နဲ႔ တစ္ျခားစိပါလို႔ ေရးခဲ႔ဖူးပါတယ္။ စိတ္ထဲမပါပဲ အာဖ်ံကြီးလုပ္တယ္ထင္လို႔လား စကားလုံးေတြ လွ်ံၿပီး ေက်ာ္ဖတ္မိၾကသလားေတာ႔ မေျပာတတ္။ အခုထပ္ေျပာျပပါဦးမယ္။ ေစာေစာကေျပာတဲ႔ အဂၤလိပ္ေခတ္ကတည္းက ျမန္မာအလွဴရွင္ ေက်ာင္းဒကာႀကီးမ်ားရဲ႔ ေကာင္းမႈ “ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ဘုရားေက်ာင္း” ဆိုတဲ႔ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးဟာ ဘာသာျခားမ်ားရဲ႔ အလယ္မွာ သီတင္းသုံးရတာမို႔ ဆြမ္းေရးကြမ္းေရး အဆင္ေျပေအာင္ ေစတနာထားတဲ႔သူမ်ားလက္ထက္က ေက်ာင္းေအာက္ပတ္လည္ သုံးထပ္သားေလးကာၿပီး အခန္းကေလး ငွားေပးလိုက္ပါတယ္။ “ဒါဆို ဆရာေတာ္လည္း မေၾကာင္႔က်ရေတာ႔ဘူး။ ေက်ာင္းေလွကားရင္းမွာလည္း ကုလားလက္ဘက္ရည္ဆိုင္ကေလးတစ္ဆိုင္ ပစၥည္းေတြထားရင္း ေပးေရာင္းထားလိုက္ပါေလ။ ေက်ာင္းအတြက္ အေစာင္႔ရတာေပါ႔။”ဆိုတဲ႔ အေမွ်ာ္အျမင္ဟာ ဒီကေန႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေပၚ ငါးဖယ္တိုးတိုးၿပီးတက္ရတဲ႔အျဖစ္ကို ေရာက္လာပါတယ္။ ၀ိတိုရိယလုရင္မႀကီးလက္ထက္က အိမ္လခေျခာက္ပဲကို ခုထက္ထိ တိုးမေပးပဲ “ဘုန္းႀကီးမယူခ်င္ တရားရုံးကသြားထုတ္၊ တို႔ကေတာ႔ လတိုင္းတစ္ခါမွ မျပတ္ေပးထားတာ ေျခာက္ျပား” ဟာ မ်ဳိးဆက္ေတာင္ သုံးဆက္ေလာက္ေျပာင္းသြားပါၿပီ။ ဗုဒၶဂါယာက ျမန္မာအလွဴရွင္ႀကီးမ်ားရဲ႔ ၀တၱကေျမကိစၥေရာ ၾကားဖူးၾကရဲ႔လား။ နယ္စဥ္းမျခား တစ္သားတည္း ညီအကိုဆိုတာ ကုလားအုပ္နဲ႔ေတာ႔ ေတာ္ဖို႔မေကာင္းဘူး မဟုတ္လား။ ခင္တာခင္တာတျခား၊ ခ်စ္တာခ်စ္တာတျခား၊ အာဘြားသာ ေပးခ်င္ေပးလိုက္မယ္၊ တို႔ဘိုးဘြားအေမြစစ္မို႔ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပဆိုတာေတြေတာ႔ အုတ္အေရာေရာ ေက်ာက္အေရာေရာ ေႏွာလို႔ျဖစ္ပါ႔မလားဗ်ာ။ ေျပာျပန္ရင္လည္း ေအာင္မင္းလြန္ရာက်မယ္ေနာ္။ အဟုတ္ေျပာတာပါ။ တရုတ္ႀကီးေတြကိုလည္းခ်စ္တယ္။ ကုလားႀကီးေတြကိုလည္းခ်စ္တယ္။ အာဘြား အာဘြား။ ဒါဆို လုံေလာက္ၿပီ။ လည္လိုက္စမ္းပါ။ ေလ႔လာစမ္းပါ၊ ျမည္းစမ္းၾကည့္ခဲ႔ပါ။ သူ႔ဓေလ႔ သူ႔ရိုးရာ။ အကုန္သူ႔ဟာနဲ႔သူ ခ်စ္စရာေကာင္းပါတယ္။ ကိုယ္႔ဟာေတြသာ ေဖ်ာက္မပစ္နဲ႔။ တယ္ခက္တာပဲကြယ္။ Racist အေျပာခံရဦးေတာ႔မယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက ေမြးသဖခင္အဆဲခံရတဲ႔အခါ “ငါ႔အိမ္က မေအေပးကို သင္ရတာ သူမ်ားအိမ္က မေအေပးေတြခ်ည့္ပဲ တတ္ကုန္တယ္။ ဒီအေကာင္ကေတာ႔ ဒုံရင္း” ဆိုသလိုပဲ။ ကိုယ္႔အိမ္က မေအေပးေတြ တတ္မလားလို႔ သင္ၾကည့္တာ သူမ်ားအိမ္က မေအေပးေတြက ေသာက္ညင္ကပ္လြန္းလို႔ လာသတ္လိမ္႔မယ္။ ေတာ္ၿပီ။ ေတာ္ၿပီ။
 ကို စိုးမင္းSoe Min (facebook)ထံမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More