Wednesday, January 25, 2012

“လိေမၼာ္ေရာင္ စာမ်က္ႏွာမ်ား”

by Soe Min on Friday, January 20, 2012 at 10:13am
          အလုပ္၀င္ကာစတုန္းက ခြဲစိတ္ေဆာင္မွာ ပထမလက္ေထာက္ဆရာ၀န္လုပ္တဲ႔ ဆရာၾကည္က မွာထားတဲ႔ စကားတစ္ခြန္းရွိပါတယ္။ သားသုံးသားကို သတိထားဆက္ဆံပါတဲ႔။ ေက်ာင္းသား၊ စစ္သား နဲ႔ ဘုရားသားကိုေျပာတာပါ။ ဟုတ္တာေပါ႔။ အဲဒီသားသုံးသားဆိုတာ တစ္ဦးခ်င္း၊ တစ္ေယာက္ခ်င္း၊ တစ္ပါးခ်င္း ျဖစ္ဦးေတာ႔ ေနာက္မွာ သူတို႔ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းႀကီးေတြနဲ႔ အေထာက္အပံ႔အင္အားေတြက နည္းတာမွ မဟုတ္ပဲနဲ႔။ တစ္ႏြယ္ငင္လိုက္လို႔ တစ္စင္ပါလာခဲ႔ရင္ မိုးမီးေလာင္တာ ငေရႊၾကဴ႕ ေခါက္ဆြဲဖိုက ဆိုတာမ်ဳိး ေျပာစမွတ္ျဖစ္မယ္။ အရမ္းကာေရာ သတိလက္လြတ္ သိမ္းက်ဳံးေျပာမိလို႔ကေတာ႔ ရွင္းလို႔ ရလိမ္႔မယ္ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ေျပာမွား ဆိုမ်ား ျပစ္မွားရွိျပန္ေတာ႔ ကိုယ္ကပဲ ငရဲႀကီးရ အကုသိုလ္တက္ရဦးမွာ။ ဒါေၾကာင္႔ ေတာ္ရုံတန္ရုံ ကိစၥမ်ားဆို ၀င္မေညွာ္ပဲ လြတ္ေအာင္ေနဖို႔ ႀကိဳးစားပါတယ္။ ဆင္႔ကဲေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ႀကီးထဲမွာ သားသုံးသားစလုံး မလႊဲမေရွာင္သာ စီးေမ်ာပါ၀င္လာရတဲ႔အခါ ေရွးေရွးယခင္က အေတြးအေခၚမ်ဳိးေတြကို စြန္႔မပစ္ေသာ္ျငား အေတြးသစ္ အျမင္သစ္ အေမွ်ာ္အျမင္သစ္ေတြနဲ႔မွ ေခတ္နဲ႔အညီ မလိုက္ႏိုင္ရင္ မ်ဳိးတုန္းေပ်ာက္ကြယ္သြားမယ္႔ အႏၱရာယ္ကလည္း ရွိလာတာကိုး။ အခုဆို က်ားက်ား မမ၊ မမတမ မက်ားတက်ားေတြပါမက်န္ ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပၚေရာက္ကုန္ၾကတဲ႔အခါ ကိုယ္ေတာ္၊ ဦးဇင္း၊ အရွင္ဘုရား၊ ဆရာေတာ္တို႔လည္း friend list ထဲကို ေရာက္ကုန္ပါေလေရာ။ အဲဒီလို add တုန္းက add ထားၿပီးမွ စိတ္ကူးေပါက္ရာေတြ ေလွ်ာက္ေရးတဲ႔အခါ ဘုန္းႀကီးစာခ် မိေက်ာင္းမင္းေရခင္းျပက ခဏခဏျဖစ္ရတာေပါ႔။ အမယ္ ကေန႔နက္ျဖန္ပဲ
ဘုန္းႀကီး၀တ္ေတာ႔မလိုေလသံနဲ႔ ၾကာနီကန္ တရားသိမ္းကလည္း လုပ္ခ်င္ေသးေတာ႔ ဘုန္းဘုန္းတို႔ခမ်ာ မေျပာလို႔သာ ေနရတယ္။ “လူေစာ္နံတယ္ ျပန္လိုက္ဦး” လို႔ေတာ႔ ေတြးမိမွာပဲ။ ဘုန္းႀကီး၀တ္တယ္ဆိုတာ လြယ္တယ္မွတ္လို႔။ ဒုလႅဘေတာင္ ဒင္းက ဘယ္ႏွစ္ရက္ၾကာေအာင္ ေနဖူးတာက်လို႔ မသိရင္ခက္မယ္ေနာ္။ ဟုတ္ကဲ႔။ မလြယ္ပါဘူးခမ်ာ။ ဘယ္ေလာက္မလြယ္သလဲဆိုတာ အခုေျပာျပမလို႔ပါ။
        ဘုန္းႀကီး၀တ္နဲ႔ေနဖို႔ ခက္တဲ႔အထဲမွာ ဒီကေန႔အခါကေတာ႔ ပိုလို႔ခက္တာေပါ႔။ လူငယ္လူရြယ္မွန္သမွ် အတတ္ပညာရေအာင္ရွာလို႔ ေရျခားေျမျခားထြက္ ၀မ္းေက်ာင္းၿပီး တက္လမ္းရွာရတဲ႔ေခတ္မွာ ကိုယ္ေတာ္မ်ားလည္း အရင္ကလို ေက်ာင္းထိုင္စာက်က္ၿပီး ၀ိသာခါ အနာတပိဏ္ ဆြမ္းအုပ္လာအပို႔ ေစာင္႔လို႔ မရေတာ႔ဘူး။ သမုဒၵရာ ၀မ္းတစ္ထြာလိုပဲ သပိတ္ေစာက္ကလည္း နက္နက္လိုက္လာတယ္။ အထူးသျဖင္႔ေတာ႔ ၿမဳိ႔ႀကီးျပႀကီးေတြမွာေပါ႔။ ရမ္းတုတ္တိမိတ္တံ ခပ္၀ါး၀ါးလိုက္ရြတ္ဖို႔ ပင္႔ဆြမ္းမ်ားဟာလည္း အရင္ကလို မမွန္ေတာ႔ျပန္ဘူး။ တကာရင္း တကာမရင္းမ်ား ဆင္ေျခဖုံးေရြ႔သြားရတဲ႔အခါ ပိုဆိုးတယ္ေလ။ ဒီအခါ ကိုယ္ရင္ေလးေတြလည္း အရင္ကလို မဂၤလသုတ္၊ ေမတၱာသုတ္ေလာက္နဲ႔ တင္းတိမ္လို႔မရေတာ႔ပဲ ပထမေက်ာ္ျဖစ္ဖို႔ ကိုယ္ေတာ္က်ဳိးစားမည္တို႔၊ ဓမၼကထိကျဖစ္ဖို႔ ကိုရင္က်ဳိးစားမည္တို႔၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးႀကီးထားၿပီး ရုန္းကန္ၾကရပါတယ္။ လြယ္လြယ္နဲ႔ရတယ္ အေနအစားေခ်ာင္တယ္လို႔ ထင္မွာစိုးလို႔ ရွင္းျပတာေနာ္။ တို႔ဘုန္းႀကီးမ်ား ဆြမ္းကြမ္းရွားသြားၿပီလို႔ မဆိုလိုဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ သံဃာ႔ေလာကမွာလည္း လူရိုေသရွင္ရိုေသျဖစ္ေအာင္ အတန္းကေလးေအာင္ထားမွ၊ ေဟာေရးေျပာေရးေလး ေပါက္မွဆိုတာေတြကေနစလိုက္တာ အခုဆို ႏိုင္ငံျခားက ေဒါက္တာဘြဲ႔ေတြအထိ ပါလာေလသတည္း။ ကမာၻေအးက သံဃာ႔တကၠသိုလ္ေလာက္နဲ႔ေတာင္ သိပ္မလုံေလာက္ခ်င္ေတာ႔ဘူး။ ပကာသနေတာ႔ ပကာသနေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ ပကာသနပါပဲ။ ရာဇၿဂဳိလ္ျပည္က နာလႏၵာတကၠသိုလ္တို႔၊ ဗုဒၶဂယာက မာဂဓတကၠသိုလ္၊ ဗာရာဏသီက သသၤကရိုက္တကၠသိုလ္၊ ေဒလီ၊ မြန္ဘိုင္း၊ ပူနား၊ ပန္ဂ်ပ္၊ ခ်ႏိုင္းတို႔မွာ သံဃာ႔တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ အိနၵိယမွာ ျမန္မာသံဃာသုံးရာေလာက္ရွိၿပီး သီရိလကၤာမွာလည္း သုံးရာေလာက္ ရွိပါသတဲ႔။
          သိတဲ႔အတိုင္းေပါ႔ကြယ္။ ျမန္မာနဲ႔ကမာၻ ေတြ႔လို႔ ရိုက္ခတ္မႈေတြရွိသလို ျမန္မာသံဃာေတြ ကမာၻပတ္ရေတာ႔လည္း ဘုန္းဘုန္းတို႔ခမ်ာ ကမာၻနာ ဖိစီးရတာေပါ႔။ “ကိုယ္ေတာ္ ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပၚကိုခ်ည့္တက္မေနနဲ႔။ စာလည္းက်က္ဦး”တို႔၊ “ကမာၻႀကီးကို ေျပာင္းလဲေစေသာ ပန္းသီးသုံးလုံး” တို႔ ဘာတို႔နဲ႔ လိေမၼာ္ေရာင္ စေတးတပ္စ္ကေလးေတြ မၾကာခဏေတြ႔ရျပန္ေရာ။ အားလုံးသိၾကတဲ႔အတိုင္း ေဖ႔စ္ဘုတ္ဆိုတာ ေလရူးလိုေတာင္မဟုတ္ ေလေပြလိုပဲ။ ေတာ္ေနၾကာ ဟိုေထာင္႔က ဟိုဆရာေတာ္ကိစၥ ဘယ္႔ႏွယ္ဘယ္ခ်မ္းသာ၊ ဒီေထာင္႔က ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး၊ ဟိုလူေတြက ခ်တ္တင္ခန္းထဲက က်ဴကိုယ္ေတာ္ဆို ဖြလိုဖြ၊ ၀င္ေျပာရအခက္ မေျပာရျပန္လည္းအခက္။ ဆရာ၀န္ေတြလို စြာစိစိန္လုပ္ေပး ေရွ႔ေနလိုက္ေပးမယ္႔သူကလည္း မရွိ။ ခက္လိုက္တာေနာ္။ မေျပာခ်င္လို႔ ၾကည့္ေနတာ ဆရာ၀င္၀င္လုပ္တဲ႔ လိေမၼာ္ေရာင္တီရွပ္နဲ႔ အေကာင္ကလည္းတစ္မ်ဳိး။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ျမန္မာ႔လူမႈအတိုင္းအ၀ိုင္းကြန္ယက္ႀကီးရဲ႔ သုံးပုံတစ္ပုံဟာလည္း သံဃာ႔ကိစၥမ်ား၊ သာသနာအေရးမ်ားနဲ႔ ႏွီးႏြယ္ပတ္သက္မလာဘူးလားဗ်ာ။ ဒါေၾကာင္႔ဒီတခါမွာေတာ႔ ဘုန္းဘုန္းတို႔ကိုယ္စား “ဒကာေလး …. က်ဳပ္ကိုငါးဆယ္ေပးပါ ကေလးရယ္” ဆိုၿပီး သီခ်င္း၀င္ဆိုေပးလိုက္တယ္ဗ်ား။ (သူတို႔ကမွ ဆိုလို႔မရပဲနဲ႔)
        ၿမဳိ႔ျပလူမႈဘ၀မွာေတာင္ ပစၥည္းေလးပါး အရင္ပုံစံနဲ႔ မမွ်ႏိုုင္ေတာ႔တဲ႔ဘ၀မွာ သာသနာပအရပ္သြားလို႔ သီတင္းသုံးရတဲ႔ ကိုယ္ေတာ္ေတြဆို စဥ္းစားသာၾကည့္ပါေတာ႔။ အာေသာကမင္းႀကီးလက္ထက္က အသွ်င္ေသာနတို႔ အသွ်င္ဥတၱရတို႔ကို သာသနာျပဳလႊတ္သလို ေရာက္ရာအရပ္မွာ သလုံးျမင္းေခါင္းကို အေျချပဳလို႔ရပ္တည္ဖို႔ကလည္း ကာလ တကာ၊ တကာမရဲ႕ သဒၵါတရားက အရင္လို မဟုတ္ေတာ႔ပါဘူး ဆိုေနမွ။ ေရွးက အရည၀ါသီ ေတာမွီရဟန္းႀကီးမ်ားဆိုတာ ေတာစာ ေတာအာဟာရဖူလုံတယ္။ ခ်ဥ္ဆားကို အလိုရွိမွ ၿမဳိ႔တက္ဖို႔လိုတာ၊ အခုေတာ႔ ေတာစကားမေျပာပဲ ေတာေတြေပ်ာက္ကုန္လို႔ မက္ထရိုပိုလီတန္ ၿမဳိ႔ႀကီးစံရဟန္းမ်ားဟာ ေရေတာင္ ၀ယ္ေသာက္မွရတဲ႔အရပ္မွာ ၀တၳဳေငြေၾကး မရွိပဲ အသက္ရွင္ရပ္တည္ဖို႔ရာ ေတြးၾကည့္ပါေလ။ မရွိဘူးလို႔ေတာ႔ မထင္နဲ႔ေနာ္။ တခါတုန္းက ျပင္သစ္မွာ သီတင္းသုံးမယ္႔ ေတာင္ႀကီး က ဆရာေတာ္ကေလးတစ္ပါးကို ျပင္သစ္စာ ျပင္သစ္စကားသင္ေပးဖူးတယ္။ အဲဒီကိုယ္ေတာ္ေလးဟာ ပိုက္ဆံလုံး၀ ကိုင္မသံုးဘူး။ ျပင္သစ္ကို ၀တၳဳေငြ တစ္ျပားမွ မပါပဲသြားတာ။ (အေတာ္ပါပဲ။ ဟိုကလူေတြကလည္း အဲဒါမ်ဳိး လိုခ်င္တာ) အဲဒီမွာ သီတင္းသုံးတဲ႔ ဗီယက္နမ္ကိုယ္ေတာ္ကေလးေတြဆို တိုဖူးက်ဳိ၊ ေခါက္ဆြဲျပင္ၿပီး အိမ္ေတြလိုက္ပို႔ၾကရတာပါတဲ႔။ ေခတ္ကိုက ဘုန္းႀကီးက အိမ္ကို ဆြမ္းပို႔ေနရတာ။ ဒီလိုေနရာမ်ဳိးမွာ ငါးပါးသီလကမွ တပါတ္ငါးရက္လုံေအာင္ မေစာင္႔ႏိုင္တဲ႔သူေတြက ၀ိနည္းေပတံႀကီးတကားကား ထုတ္ထုတ္တိုင္း၊ (တကယ္ေတာ႔ ညီေအာင္ထိန္းၾကတာခ်ည့္ပါ။ သံဃာရဲ႕ အသက္ဟာ ၀ိနည္းလို႔ဆိုမွပဲ) ေဂါပကအဖြဲ႔ဆိုၿပီး ဘုန္းႀကီးအထက္ကေန စီမံခန္႔ခြဲ ၾသဇာေပးရတာ ေၾကာက္စရာ မေကာင္းပါလားကြယ္ရို႔။
         အိႏၵိယမွာေတာ႔ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ ဟိုဟိုဒီဒီ အနည္းအပါးရွိတယ္။ ကာလကတၱားမွာ ႏွစ္ေက်ာင္း။ ဗုဒၶဂယာပတ္၀န္းက်င္ေတြမွာ ရွစ္ေက်ာင္းေလာက္ရွိသတဲ႔။ ဒါေၾကာင္႔ အိႏၵိယ၀ါဆို ကိုယ္ေတာ္မ်ားဟာ ဆြမ္းကိစၥ ကြမ္းကိစၥ အခက္ခဲလွႀကီး မဟုတ္ပါဘူး။ အရပ္ထဲလည္ ဆြမ္းခံစရာမလိုဘူး။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း ျမန္မာျပည္မွာလို တကာ၊ တကာမ စီမံခ်က္ျပဳတ္ ဆက္ကပ္သမွ် “ဣိမံ ပိဏၰပါတံ” နဲ႔ သာဓုေလးေခၚ ဘုဥ္းေပးလို႔မရဘူး။ ဘုရားဖူးလာတဲ႔ ရန္ကုန္သူေတြ စားေရးေသာက္ေရး အလ်င္မီေအာင္ ကပၸိယ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား ကြပ္ကဲလို႔ သူကျပန္မကပ္ရုံတမယ္ စီစဥ္ရတယ္။ ၀ယ္ေရးျခမ္းေရး ခ်က္ေရးျပဳတ္ေရးအတြက္ ဂယာေရႊေၾကးစည္ေတြက ဘုရားဖူးတစ္ေယာက္ ဘယ္ေလာက္ႏႈန္းထား ဆိုတာေတြနဲ႔ လွဴၾကတန္းၾကတယ္။ တကယ္ေတာ႔ ဘုန္းႀကီးက ထမင္းဆိုင္ တည္းေက်ာင္းဖြင္႔စားတဲ႔သေဘာ မပါပါဘူး။ တရပ္တေက်းက ဘုရားဖူးဧည့္သည္ေတြ စားေရးေသာက္ေရး ေနေရးထိုင္ေရး အဆင္ေျပေအာင္ ဧည့္ခံေပးရင္းကေန စီးပြားေရးသမားေတြေၾကာင္႔ ေစ်းကြက္ဆန္သြားတာ။ ျမန္မာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပဲ။ လာလာသမွ် ရွိတာခ်ေကၽြးတာ ထုံးစံ။ ဧည့္သည္က တစ္ရာႏွစ္ရာက်လာေတာ႔ ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ စီစဥ္မထားႏိုင္ရင္ ဒုကၡေရာက္ကုန္မွာကိုး။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ဘုန္းဘုန္းခမ်ာ အာစိႏၷကံေတြ မမွန္ႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ ဘုရားရွိခိုးရင္း ေလယာဥ္ဆို္က္ေတာ႔မလား ေတြးမိမယ္။ တရားမထိုင္ႏိုင္ပဲ ေလာက္ငွေအာင္ စီမံရတယ္။ ဟုတ္ေသးရဲ႔လား တရားနာပရိသတ္ရယ္။ အဲေလ ဘုရားဖူးပရိသတ္ရယ္။ သတ္သတ္စီျဖစ္ေအာင္ စီစဥ္ေပးႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းမလားလို႔ ေတြးၾကည့္မိတာပါ။ ဘုရားဖူးလာပါတယ္ဆိုမွေတာ႔ ဦးခ်၀တ္ျပဳစရာ ဆရာေတာ္ဘုရားရွိမွ ဒါနမ်ဳိးေစ႔ေတြကလည္း အေညွာင္႔အပင္ထြက္မွာေပါ႔။ အႏုတၱရံ ပုညခတၱံ ေလာကသာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္တို႔ စိုက္ပ်ဳိးရာ လယ္ယာေျမေကာင္းသဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဆိုတဲ႔ သံဃာ႔ဂုဏ္ေတာ္ေလ။ (ဘုန္းဘုန္းတို႔ ေယာင္ၿပီး သာဓုမေခၚနဲ႔ေနာ္) အဲဒါနဲ႔ ဟိုေရႊေၾကးစည္စီမံခန္႔ခြဲေရးေတြ ခြဲလိုက္ၾကပါကြယ္။
           ေနာက္တစ္ခုဖုတာကေတာ႔ က်ဳပ္တို႔ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားရဲ႔ အလွဴေရစက္ လက္နဲ႔မကြာ ထက္သန္လွတဲ႔ သဒၵါတရားမ်ားပါပဲ။ အၿမဲသာဓုေခၚလွ်က္ပါ။ ကိုယ္မလွဴႏိုင္လည္း လွဴႏိုင္တဲ႔သူ လွဴသေလာက္ကို ဒိုင္ဗင္ပစ္ၿပီးကို ၀င္သာဓုေခၚတယ္။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း စဥ္းစားေမွ်ာ္ျမင္ဥာဏ္နဲ႔ယွဥ္တဲ႔ အလွဴဒါနေလးမ်ားဆို ပိုၿပီး အက်ဳိးေပးသန္မလားလို႔။ အေဟာသိကံ မျဖစ္ေတာ႔ဘူး မဟုတ္လား။ “လာလာ သားသား။ ဘုန္းဘုန္းဦးေတာ္လုပ္၊ ဒါေလးကပ္လိုက္” ဆိုၿပီး လွဴသခိုက္ကေလးမွာ ၿပီးမသြားပဲ အလွဴရဲ႔ အက်ဳိးဆက္ေတြ ပြင္႔ေ၀သန္ထြားလာဖို႔ ေတြးေတြးဆဆေလးလွဴရင္ ပိုမေကာင္းဘူးလား။ ဘိုးေတာ္မင္းႀကီး၊ မင္းတုန္းမင္းႀကီးတို႔ကတည္းက နိဗၺာန္ေရႊျပည္ ဆုပန္သည္ဆိုၿပီး သံေ၀ဇနိယေလးဌာနမွာ အႀကီးအၾကပ္ ၀န္မ်ားေစလႊတ္လို႔ ၀တၱကေျမမ်ား အလုပ္အေကၽြးမ်ားလွဴခဲ႔တန္းခဲ႔တာ အခု အဲဒါေတြအားလုံး ဘယ္သူ႔ဆီေရာက္ကုန္သလဲ လို႔ မဖြပါရေစနဲ႔။ ကုသိုလ္မရ ငရဲရ။ ပုဂံေခတ္က ေက်ာက္စာေတြထဲမွာလို “အရိေမတၱးယ ဘုရားရွင္အား အဖူးရေစ” လို႔ က်ိန္စာတိုက္ရေအာင္လည္း “စိတ္ခ် စိတ္ခ် ဘယ္သူမွ ဖူးပါဘူး” ဆိုတဲ႔သူေတြ။ သူမ်ားရပ္ရြာမွာ ကာလ ပေ၀သဏီၾကာလာတဲ႔အခါ ဧည့္သည္ျပစားလို႔ရတဲ႔ဟာေတြသာ မေပ်ာက္မပ်က္ ထိန္းသိမ္းထားၾကမွာ။ ေရႊဥအုမေပးတဲ႔ ငန္းမွန္သမွ် ဟင္းအိုးထဲခ်ည့္ ေရာက္ေတာ႔တယ္။
            ရဟန္းသံဃာဆိုတာမ်ဳိးက အိမ္ယာထူေထာင္ လူတို႔ေဘာင္လို ငါမရွိျငား ငါ႔အားဆက္ခံဆိုၿပီး စီမံလို႔ မရဘူး။ ႏိုင္ငံရပ္ျခား စကားမေပါက္တဲ႔ အရပ္ဆိုရင္ လက္ရွိတစ္ပါးပါးေတာင္ ျပန္မေျပးေအာင္ မနည္းထိန္းထားရတာ။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ လြန္ရင္ ရဟန္းဆက္က ျပတ္ျပတ္သြားတယ္။ ဒီလိုအခါဆိုရင္ ေက်ာင္းေ၀ယ်ာ၀စၥလုပ္ရင္း အနီးေန အတူေန ရြာခံလူမ်ားက ဘုန္းႀကီးရဲ႔ အေမြစားအေမြခံပါဆိုၿပိး ေနာက္လာမယ္႔ကိုယ္ေတာ္နဲ႔ တရားတေဘာင္မ်ားခင္းလို႔ ေက်ာင္းကို အိမ္ဇာတ္ျပန္သြင္းၾကတယ္။ ဘယ္သူႏိုင္မလဲ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ႔။ ဒီလိုနဲ႔ လုမၺိနီလမ္းက ေနာင္ခါးမွာတစ္ေက်ာင္း၊ ဘာလန္ပူမွာတစ္ေက်ာင္း ဆုံးရသတဲ႔။ သာ၀တၱိက ေဒၚေဒြးဇရပ္ဆိုတဲ႔ သီလရွင္ေက်ာင္းဟာလည္း ျမန္မာနံမည္ႀကီးတပ္လ်က္နဲ႔ကို သီရိလကၤာေက်ာင္းျဖစ္သြားရွာသေလ။ သေဗၺ သခၤါရာ အနိစၥာ ဆိုပါေတာ႔။ ေရာ္ .. ငါ႔ႏွယ္။ လွဴတဲ႔သူေတြက နတ္ျပည္မွာ ကုသိုလ္ေတြနဲ႔ ေနတုန္း အလကားေနရင္း အကုသိုလ္စိတ္ေတြပြားမိတယ္။ ျမန္မာေတြ ေတြးေတြးဆဆ လွဴၾကစမ္းေစခ်င္တယ္။ နတ္အိုးေရႊခ် ျပန္မရ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ ဘာသာ သာသနာအတြက္ လိုအပ္တာေတြက အမ်ားႀကီး မဟုတ္လား။ (လွဴတာပါဆိုမွ ျပန္ရစရာလား ေနာ႔)
         တကယ္ေတာ႔ ဘုန္းဘုန္းတို႔မွာလည္း တစ္သက္တာအခ်ိန္ေတြ အကုန္လုံး မေလာက္ႏိုင္ေအာင္ကိုပဲ ရဟန္းကိစၥ၊ ရဟန္းတာ၀န္၊ ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြရွိပါတယ္။ လူေတြလို အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း မျပဳတာပဲ ရွိတယ္။ ရပ္တည္ရွင္သန္ေရးအတြက္ ဘာမွမလုပ္ပဲ ငုတ္တုတ္ထိုင္ ျဖတ္သန္းေနတာေတာ႔ မဟုတ္ဘူး။ ပစ္တိုင္းေထာင္ရုပ္ ႀကိဳးမရႈပ္ခ်င္လို႔ ေျခေရာလက္ေရာ မထည့္ထားပါဘူးဆိုမွ ၾကဳံပေလ ဘုံေပြနဲ႔ တကာ၊ တကာမ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးရ၊ ရပ္က်ဳိးရြာက်ဳိးသည္ပိုးရကေန တိုင္းက်ဳိးျပည္က်ဳိးအထိ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ၀င္ပါေနရတာ သိပ္ကို အားနာဖို႔ေကာင္းေနၿပီ ထင္ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္ဆိုတာ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ဖို႔မွ မဟုတ္တာ။ “အေရွ႔အရပ္၌ရွိေသာ..” ကလည္း မင္းတရားႀကီး နန္းခ်ဖို႔ မရည္ရြယ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ဆရာေတာ္ဦး၀ိစာရ အသက္စြန္႔သြားတာ လြတ္လပ္ေရးကို ေတာင္းဆိုတာလား၊ ဘာသာ သာသနာကို မေလးမစားလုပ္တဲ႔ အဂၤလိပ္ကို ဆန္႔က်င္တာလား ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ပါဦးေလ။ စည္းတစ္ခုက နဂိုကတည္းက ရွိၿပီးသားပါ။ ဇေ၀ဇ၀ါ နဲ႔ ဗူးလုံးနားမထြင္းျဖစ္ေနလို႔ သတိမထားမိၾကတာ။ ေတာင္ငူကလည္းေတာင္ငူ ေမာင္းေထာင္ကလည္းေမာင္းေထာင္ဆိုတဲ႔ အျဖစ္အပ်က္ကေလးကို ျပန္သတိရမိရင္ ႏွစ္ဘက္စလုံးက ဆင္ျခင္ႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္း ငရဲမႀကီးခ်င္ဘူး။ ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း ငရဲမရေစခ်င္ဘူး။ ေျမြရင္လည္းေသမွ ၊ တုတ္ရင္လည္းက်ဳိးမွဆိုတဲ႔ အေျခအေနမ်ဳိးမွ မဟုတ္တာ။ ကိုယ္ခ်င္းကိုယ္ခ်င္းေတြပဲ နည္းနည္းေလာက္စီေလွ်ာ႔လိုက္ၾကရင္ မေကာင္းဘူးလား။ သံသရာကို လည္ေစတတ္ေသာ ပပဥၥတရားဆိုတာေတြကိုေတာ႔ တပည့္ေတာ္ထက္ အရွင္ဘုရားတို႔က ပိုသိပါလိမ္႔မယ္ ဘုရား။ ေအးေစလိုလို႔ တရားနာ ပူဇာမပါေၾကးဘုရာ႔။ ေနာက္ႏွစ္ခါ တန္ေဆာင္မုန္းက် ဆြမ္းဆံစိမ္းေလာင္းေတာ႔ သပိတ္ပိုက္လိုက္ရမလား၊ ေတာင္းရြက္လိုက္ရမလား ေျပာ။ အို တကာေတာ္ ေရေျမ႔ရွင္တို႔ .. သည္းခံေတာ္မူၾကပါဦး။ ဆရာတကာဆိုတာ ေစတနာနဲ႔ ဆုံးမသြန္သင္တဲ႔အခါလည္း ရွိမွာေပါ႔။ အရင္ကဆို ရိုက္ႏွက္ေတာင္ ဆုံးမတတ္ေသး။ မယုံ မင္းတုန္းမင္းႀကီး ေမးၾကည့္ပါလား။ အိမ္ေတာ္ရာဘုရားေစ်း သီခ်င္းထဲမွာေတာင္ ပါတယ္ေလ။ “ဘုန္းဘုန္းကို ေလွ်ာက္လိုက္ရင္ အေျခာက္တိုက္ပင္ အရိုက္ခံမွာျမင္သည္..” တဲ႔။
(ဤစာကို ရြာသာႀကီးေရာက္သြားေသာ ဆရာ၀န္တစ္ဦးမွ ေရးသည္ဆိုပါက လြန္စြာမွပင္ ယုတၱိတန္ေပစြ)
ကို စိုးမင္းSoe Min (facebook)ထံမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More