Wednesday, January 25, 2012

“တခ်စ္တည္းခ်စ္ / ၀င္းဦး၊ တင္တင္ျမ”

by Soe Min on Wednesday, January 4, 2012 at 10:57am
        ဒီသီခ်င္းကေလးက ဆရာၿမဳိ႕မၿငိမ္းေရးခဲ႔ၿပိး ေလပါတီမျမရင္ ဆိုခဲ႔တဲ႔ သီခ်င္းကေလးပါ။ အင္မတန္လိုက္ဖက္တဲ႔ ေတးေရး နဲ႔ ေတးဆို မို႔ အႏွစ္တစ္ရာတိုင္ေအာင္ မပစ္ပယ္နိုင္တဲ႔ သီခ်င္းကေလးေတြအမ်ားႀကီးထဲက တစ္ပုဒ္ေပါ႔။ လူငယ္ေတြထဲက ဘယ္သူမွေတာ႔ ၾကားဖူးလိမ္႔မယ္ မထင္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ကိုယ္လို ေခတ္ေဆြးဂီတ ၀ါသနာရွင္မ်ားကေတာ႔ ႏွစ္သက္ၾကေပလိမ္႔မယ္။ `အခ်ဳိ႔အဆင္းလွ အခ်ဳိ႔အဆင္းမလွ´ နံမည္နဲ႔ ၀တၳဳရွိခဲ႔သလို ဆရာႀကီးဦးသံစစ္ေရးတဲ႔  ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို `ေက်းဇူးတင္စရာ ေကာင္းသည္၊ အျပစ္တင္စရာ ေကာင္းသည္´ လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ခဲ႔ပုံေထာက္ရင္ သူလည္းပဲ ဒီသီခ်င္းကို ႀကိဳက္ခဲ႔ပုံေပၚပါတယ္။ တစ္ခါေလာက္ နားေထာင္ၿပီး `နားလည္းမစြဲပဲနဲ႔ ဘယ္မွာေကာင္းလို႔လဲ´ လို႔ အေျပာမေစာပါနဲ႔ေလ။ ဆယ္ခါေလာက္ နားေထာင္ၿပီးရင္ ေနာက္အဲဒီသံစဥ္ကေလးေတြ နားထဲကေဖ်ာက္မရေတာ႔ သိလိမ္႔မယ္။ ကို၀င္းဦးႀကီး ရွာရွာေဖြေဖြ ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ထားတယ္ဆိုကတည္းက ေတာ္ရိေလ်ာ္ရိသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေတာ႔ မဟုတ္ေလာက္ဘူး လို႔ သိသာပါတယ္။ ဟိုးအရင္က ေရးခဲ႔တဲ႔ `တႀကိဳက္တည္းႀကိဳက္´ ဆိုတဲ႔ ၿမဳိ႕မေတးကေလးဟာလည္း ဒီတခ်စ္တည္းခ်စ္ဆိုတာေနာက္ကို လိုက္ထားတယ္ထင္ပါတယ္။ အေၾကာင္းအရာကေတာ႔ အခ်စ္သီခ်င္း ရိုးရုိးေလးတစ္ပုဒ္ေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ `တႀကိဳက္တည္းႀကိဳက္´ ထဲကအတိုင္း ေျပာရရင္ `ရုိးေပမယ္႔ ကေလးႀကိဳက္၊ မင္းႀကိဳက္စိုးႀကိဳက္၊ ဘုန္းႀကီးလည္းႀကိဳက္၊ လူမ်ဳိးတစ္ရာ႔တစ္ပါး ကုလားတရုတ္ ပန္ခ်ာပီလည္းႀကိဳက္၊ မာရ၀ါရီလည္းႀကိဳက္´ လို႔ ဆိုရေလာက္ေအာင္ အႀကိဳက္ခ်င္းညီပါလိမ္႔မယ္။
          ဦးလွထြတ္ေရးခဲ႔ဖူးတဲ႔ `အခ်စ္ဘယ္ကစ´ ဆိုတဲ႔ သီခ်င္းကေလးနဲ႔လည္း အေၾကာင္းအရာတူတူပါပဲ။ သူကေတာ႔ ဘိုဆန္ဆန္အသံကေလးနဲ႔ `ေကာင္းကင္ျပာကို ဘယ္သူမ်ား ေဆးေရာင္ျခယ္´ လို႔ စတယ္။ ေနာက္က်ေတာ႔မွ `ျမန္မာလို အယူအဆကေတာ႔ျဖင္႔ကြယ္ ျဗဟၼာေတြ ကမၻာဦးကတည္းကရယ္ ဒါေပမယ္႔ နားမရွင္းပါကြယ္´ လို႔ ပြင္႔ပြင္႔လင္းလင္း ၀န္ခံသြားတယ္။ ဒီေနရာမွာ သမၻာခ်င္းက စကားေျပာလာၿပီကိုး။ ဟိုက အိုးဆားဗစ္ အိုးဆားဗစ္ စစ္စစ္ႀကီး။ တစ္ဦးတည္းေသာခ်စ္ဇနီးနဲ႔ ကေလးခ်ည့္ပဲ ရွစ္ေယာက္ေမြးေအာင္ တခ်စ္တည္းခ်စ္လာခဲ႔တာကိုး။ ဒါေတာင္ အေၾကြေစာသြားလို႔။ သူကေတာ႔ အခ်စ္ဘယ္ကစသလဲဆိုတာ တစ္ခြန္းတည္းနဲ႔ လိုရင္းေရာက္ေအာင္ ေျဖသြားပါတယ္။ ျဗဟၼာႀကီးေတြဟာ ကျမင္းၿပိးေတာ႔ စတာတဲ႔ခင္ဗ်။ မွတ္ကေရာ။ ခုေနမ်ား ရွိမ်ားရွိရင္ အကယ္ဒမီေပးပြဲက မင္းသမီးကေလးေတြ အာဗြားရွလူးသလို ဂုဏ္ျပဳအနမ္းေတြ တရစပ္ ေပးလိုက္ခ်င္ပါရဲ႔။ မဟုတ္ဘူးလားဗ်ာ။ ဘယ္ဘာသာစကားထဲမွာမွ ဒီ႔ထက္ပို ကြက္တိအဓိပၸါယ္ေပါက္တဲ႔ စကားလုံးမ်ဳိး ယိုးစြဲရွိမွာပါလိမ္႔။ ျဗဟၼာႀကီးေတြကလည္း တကတည္းမွပဲေနာ္။
          ေပါက္ေသးဘူးလား။ ကဲ သီခ်င္းအဓ္ပၸါယ္ကေလး ျမန္မာလိုျပန္ေပးမယ္။ က်ဳပ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူငယ္မ်ားဟာေလ `ထာ၀ရဘုရားသခင္က ကမာၻႀကီးကို ခုနစ္ရက္နဲ႔ ဖန္ဆင္းလိုက္တယ္´ ဆိုတာလည္း သိတာပဲ။ ေျမမႈန္႔ကဖန္ဆင္းထားတဲ႔ အာဒံကေလးကို သနားလို႔ သူ႔နံရုိးတစ္ေခ်ာင္းယူၿပီး မဧ၀ ကို ဖန္ဆင္းလိုက္တာလည္း သိတာပဲ။ မာရ္နတ္ရဲ႔ ေသြးေဆာင္မႈေၾကာင္႔ တားျမစ္ထားတဲ႔ ပန္းသီးကိုစားမိၿပီး ဧဒင္ဥယ်ာဥ္ထဲက ႏွင္ထုတ္ခံလိုက္ရတယ္ဆိုတာလည္း ခေရေစ႔တြင္းက် ျပန္ေျပာတတ္ပါလိမ္႔မယ္။ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းကို ကိုးကားရမလား။ ဓမၼသစ္က်မ္းက ၾကားနာခ်င္သလား။ ဆရာေတာ္ေလးတို႔ ေဟာရင္ ေမာေနဦးမယ္။ သားသား မီးမီးတို႔က အကုန္လုံး ေနာေက်ၿပီးသား။ မင္းတို႔ ဗုဒၶဘာသာမွာေရာ အခ်စ္ဘယ္က စသလဲ ဆိုရင္ ေစာေစာက ဦးလွထြတ္ႀကီးေတာင္ `ဒါေပမယ္႔ နားမရွင္းပါကြယ္´ လို႔ ေလွ်ာခ်သြားရတာ။
          ကမာၻအသစ္ႀကီးတည္လို႔ လူသားမ်ဳိးႏြယ္ရယ္လို႔ မစခင္မွာ ျဗဟၼာ႔ဘုံက ျဗဟၼာႀကီးေတြဟာ စ်ာန္အဟုန္နဲ႔ ဆင္းလာၿပီး ဟိုဒီေလွ်ာက္သြား လမ္းသလားၾကပါသတဲ႔။ အဲဒီအခါမွာ ေပၚဦးသစ္စ ကမာၻေျမႀကီးရဲ႔ ေျမဆီေျမသားကေလးေတြက ႏူးညံ႔အိစက္လို႔ေနတာေၾကာင္႔ လက္နဲ႔ကိုင္ၾကည္႔ ေျခနဲ႔နင္းၾကည့္ရုံနဲ႔ အားမရေတာ႔ပဲ ပါးစပ္ထဲကိုထည့္လို႔ မ်ဳိၾကည့္ပါသတဲ႔။ ကမၻာေျမရဲ႔ ပထ၀ီဓါတ္ရုပ္ဟာ ျဗဟၼာေတြအတြက္ဆိုရင္ ၾကမ္းတမ္းလွတာမို႔ သူတို႔ရဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ေတြကလည္း ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းလာၿပီး ၀င္သြားတဲ႔ပမာဏကိုလိုက္လို႔ အခ်ဳိ႔ကအဆင္းလွ အခ်ဳိ႔က အဆင္းမလွ ျဖစ္ကုန္သတဲ႔။ ဒီအခါ အဆင္းလွတဲ႔သူေတြက မလွတဲ႔သူေတြကို ပ်က္ရယ္ျပဳၿပီး မာနစိတ္ေတြေပၚလာတာမို႔ နဂိုက စ်ာန္အဟုန္နဲ႔ ေနၾကတဲ႔ ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္၀ါေတြ ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္ၿပီး ပထ၀ီေျမဆီရသမ်ားလည္း ကြယ္ေပ်ာက္သြားသတဲ႔။ စ်ာန္ေလွ်ာသြားၿပီမို႔ ျဗဟၼာ႔ဘုံကိုလည္း ျပန္လို႔မရေတာ႔ပဲ အိုဗာစေတးျဖစ္ကုန္တာေပါ႔။ ဒီလိုနဲ႔ ရျဖဴဂ်ီလုပ္ေနခိုက္မွာ အဖူုးအခိုင္အခက္အလက္ေတြနဲ႔ ေတာင္ပုိ႔သ႑ာန္ ေျမစိုင္ခဲေတြကို ဆက္အားေပးၾကျပန္တယ္။ ဒီမွာလည္း အခ်င္းခ်င္း စားခြက္လုၿပီး ရန္လိုစိတ္ေတြ ေပၚလာလို႔ ကြယ္ျပန္တာပဲ။ ပဋာလတာလို႔ေခၚတဲ႔ ႏြယ္ခ်ဳိပင္ေပါက္ေတြကို ေျပာင္းစားၾကတာေပါ႔။ ဘာခက္တာလိုက္လို႔။ တေျဖးေျဖးနဲ႔ တက္ေစ်းရေအာင္ ၀ယ္ေလွာင္ခ်င္တဲ႔ စိတ္ေတြ ေပါက္လာလို႔ သူလည္းကြယ္ျပန္ေရာ။ ေနာက္ဆုံးေတာ႔ အခြံအေမွးဖြဲ မကပ္တဲ႔ သေလးဆန္ကို က်ဳိခ်က္စားရတဲ႔ဘ၀ေရာက္လာတယ္။ အဲဒီလို ပါးစပ္ႀကိးထဲ ဟိုတာေတြ ေလွ်ာက္ထည့္၊ ဒီဟာေတြ ေလွ်ာက္ထည့္နဲ႔ဆိုေတာ႔ ထုတ္ကုန္ေလးလည္း ရွိမွျဖစ္ရမွာေပါ႔ဆိုၿပီး က်င္ႀကီးစြန္႔ရာ က်င္ငယ္စြန္႔ရာ အဂၤါဇာတ္ေတြ ဖြံ႔ၿဖဳိးလာလို႔ ေယာကၤ်ား နဲ႔ မိန္းမ ဆိုတာလည္း ေပၚလာရျပန္သတဲ႔ကြယ္။ အခုေတာ႔ ဗုဒၶဟူးဇာတ္၊ ၾကာသပေတးဇာတ္ေတြ ဆက္ဖြံၿဖဳိးလာလို႔ မိန္းမရွာ ေယာက်ၤားရွာေတြ ဆက္ေပၚလာသလား မဆိုႏိုင္ဘူး။ နဂိုကတည္းက ကျမင္းတတ္တဲ႔ ျဗဟၼာႀကီးေတြက ဆင္းသက္လာတာဆိုေတာ႔ ဒီေယာက်ၤားနဲ႔ မိန္းမေတြကလည္း ဘာသားနဲ႔ ထုထားတာလိုက္လို႔ကြယ္။ ဆက္ဆက္ၿပီး ကျမင္းလာလိုက္ၾကတာမို႔ ဒီကေန႔ထိ ရင္နဲ႔ေမာင္နဲ႔လည္း တခ်စ္တည္းခ်စ္ ေနၾကတာ မဟုတ္ဘူးလား တဲ႔။ ကိုယ္႔ဘာသာ ေက်းဇူးတင္ခ်င္လည္းတင္ အျပစ္တင္ခ်င္လည္းတင္။ သေဘာ တဲ႔။ ကဲ ဒါမွ မေပါက္ေသးရင္ေတာ႔ တစ္ဦးခ်င္းစီ သီးသန္႔က်ဴရွင္ေပးရုံပဲ က်န္ေတာ႔တယ္။
          ပဂိုးဒါး ပဂုိးဒါး။ ဒီအခ်စ္သီခ်င္းႀကီးကလည္း မၾကား၀ံ႔မနာသာ ရွိလိုက္ေလ လို႔ေတာ႔ မဆိုႏိုင္ေပါင္။ အခ်စ္ဆိုတဲ႔ သေဘာဟာ သူ႔ဘာသာ ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းရုိး မရွိဘူးဗ်။ လူပုံအလယ္မွာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုျပဳမူတဲ႔အခါမွာသာ ယဥ္တယ္ ရိုင္းတယ္။ ကလက္တယ္။ အျမင္မေတာ္ဘူး။ ရွက္စရာေကာင္းတယ္ လို႔ အမ်ားက သတ္မွတ္ၾကတာ။ သိသာသိေစ မျမင္ေစနဲ႔ ဆိုတဲ႔သေဘာရွိတယ္။ ခုေတာ႔ ေနပေစ လူေတြသိေလ ပိုေကာင္းေလဆိုတဲ႔ အေခြေတြပလူပ်ံလာလို႔ `အခ်စ္မွာ ေရွာ႔ခ္ရွိတယ္´ လို႔ သတိေပးခ်င္ပါတယ္။ `ဘာေရွာ႔ခ္လဲ´ ဆိုရင္ `cultural shock´ ေပါ႔။ ကမာၻနဲ႔ျမန္မာ တိုက္ရိုက္အေတြ႔မွာ သူတို႔ယဥ္ေက်းမႈေတြက လႈိင္းလုံးႀကီးမ်ားလို တလိမ္႔လိမ္႔တက္လာတဲ႔အခါ ကိုယ္႔ဘက္က သဲေသာင္ျပင္ကေလးလို အလြယ္တကူ လက္ခံႏိုင္ရင္ေတာ႔ ဘာမွ တုန္လႈပ္စရာမရွိဘူးေပါ႔။ ဗယ္လင္တိုင္းေဒးေရာက္ရင္ ခ်စ္သူကို ေခ်ာကလက္၀ယ္ေပးရမယ္။ အရုပ္၀ယ္ေပးရမယ္ ဆိုတာ နထို႔ပလို႔က တခ်ဳိ႔တခ်ဳိ႔ ေတြလည္း ဓါတ္ၿပီးသား။ တို႔ရြာသားေတြ အားလုံး ဓူ၀ံအင္ဗာတာသာ မသုံးရင္ေနမယ္။ စကၤာပူ မေလးရွားမွာေတာ႔ ပုံလို႔။ ဂေလာက္ေတာ႔ ေခတ္မီပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္က အုံနဲ႔က်င္းနဲ႔ ေဆာက္တည္လာခဲ႔တဲ႔ ေက်ာက္သားေက်ာက္ေဆာင္လို အမာခံ အစြဲေတြနဲ႔က်ေတာ႔ ရိုက္ခတ္မႈက ျပင္းထန္တယ္။
          ဥပမာ ေရႏွဴးရရင္ေတာ႔ ဟိုးတခါျဖစ္ခဲ႔တဲ႔ ႏိုင္ငံေက်ာ္မင္းသမီးကေလးနဲ႔ သတင္းေထာက္မကေလးအမႈကို အစျပန္ေဖာ္ၾကတာေပါ႔။ ဘယ္လိုပဲ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းေမးေမး သူေမးတဲ႔ေမးခြန္းက ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လူပုံအလယ္မွာ မေမးအပ္တဲ႔ေမးခြန္း၊ လင္ေၾကာင္းသားေၾကာင္းဆိုတာ မိန္းမခ်င္းေျပာရင္ေတာင္ သူမ်ားေတြၾကားမွာစိုးလို႔ ႏွစ္ကိုယ္ၾကားေျပာရတာ။ (နႏၵာလႈိင္နဲ႔ ေအးေအးခိုင္လိုေပါ႔။ ေျပာလို႔၀မွ လိုင္းေပၚတင္လိုက္တာ) သူ႔ဟာက လူလယ္ေခါင္မွာလည္းေမးတယ္။ ပိတ္သတ္ႀကီးက ေျပာကုန္ၿပီ ဆိုတာလည္းပါတယ္။ ၿပီး အဲဒါႀကီးကို သူကဒီလိုေျပာသေတာ႔ ဆို ဂ်ာနယ္ထဲထည့္ဦးမွာ။ `ငါသာ သူ႔ေနရာမွာဆိုရင္ လူလယ္ေခါင္ အဲသလို အေမးခံရရင္ ဘယ္လိုခံစားရမွာပါလိမ္႔´ ဆိုတဲ႔ ေမးခြန္းကို သူ႔ဘာသူ အရင္ေျဖၾကည့္သင္႔တာ။ ဟိုဘက္ကိုၾကည့္ျပန္ေတာ႔ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါမွာ သူ႔ကိုမီတဲ႔ စန္းမ်ဳိးမရွိခဲ႔ဘူး။ ဘာလုပ္ျပလုပ္ျပ အကုန္လုံးက ခ်စ္တယ္။ ေငြေၾကးအားျဖင္႔ေရာ ေအာင္ျမင္မႈအားျဖင္႔ေရာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဂရုစိုက္စရာမလိုဘူး။ အဲသလိုလူမ်ဳိးေတာင္မွ မႊန္ထူၿပီး လူလည္ေခါင္ ထမီခါးေထာင္းက်ဳိက္မိေအာင္ သူ႔အားနည္းခ်က္အတြက္ အရွက္ရေနတာ သိသာတယ္။ မင္းသမီးပဲ လင္ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ယူယူ၊ ဘယ္သူ႔အပူမွမပါဘူး။ သူ႔မတိုင္ခင္ကလည္း ဒီလိုပဲ ယူခဲ႔ၾကတဲ႔သူေတြ ရွိတာပဲ။ ခက္တာက ဖုံးဖုံးဖိဖိ၊ လူမသိသင္႔တာကို ခနခန ေၾကာ္ျငာထိုးထားမိေတာ႔ လူလယ္ေခါင္ ဖေနာင္႔နင္းခံရေရာ။ အယ္လစ္ဇဘက္ေတလာေလာက္လည္း အေရမထူပဲနဲ႔။
            စိုင္းထီးဆိုင္ဆိုသလို `အခ်စ္ဆိုတာ လွ်ဳိ႔၀ွက္ခ်က္တစ္ခုပါ´ လို႔ မဆိုႏိုင္ေပမယ္႔ တခ်ဳိ႔ကိစၥေတြကို လူသိရွင္ၾကား မျဖစ္ေစအပ္ဘူး။ အခုေတာ႔ အဲဒီလူၾကားမေကာင္း သူၾကားမေကာင္း အခ်စ္အလြမ္း စြန္႔စားခန္းေတြက အရုပ္ဖိုင္အသံဖိုင္ေတြနဲ႔ အင္တာနက္ေပၚေရာက္။ ဘလူးတုသ္နဲ႔ပို႔ ပလူကိုပ်ံေရာ။ ရင္နဲ႔ေမာင္နဲ႔ တခ်စ္တည္းခ်စ္တာ ရင္တို႔ႏွစ္ဦးၾကားမွာပဲ ထားရမွာေပါ႔။ ေပတရာဆီေလွ်ာက္ပါလို႔ ျမင္သေလာက္ ျပလိုက္ခ်င္ပါသည္လို႔ေတာ႔ မသင္႔ေတာ္ဘူး မဟုတ္လား။ `ေအာင္မယ္။ အခုမွ လာ အသံေကာင္းဟစ္ေနျပန္ပါၿပီ။ အီးေမးက ေဖာ္၀ဒ္လုပ္လိုက္တုန္းက သူေရာ မၾကည့္ပဲ ေနလို႔လား။´ ဆိုရင္ `ဟုတ္ကဲ႔။ ၾကည့္ပါတယ္။´ ဒါမ်ဳိးဆိုတာ ႀကိဳတ္တတ္ရင္ တစ္ေယာက္တည္း ၾကည့္ရတာပါ။ (ႏွစ္ေယာက္ၾကည့္တဲ႔အထဲေတာ႔ မပါေသးဘူး) ဘယ္သူက လမ္းထိပ္က လက္ဘက္ရည္ဆိုင္မွာ ပရုိဳဂ်က္တာနဲ႔ထိုးၾကည့္လို႔လဲ။ လူျမင္ရင္ ရွက္စရာေကာင္းတယ္ မဟုတ္ဘူးလားဗ်။ ခုေခတ္လူငယ္ေျခတက္မ်ားကေတာ႔ လက္လန္ပါတယ္။ ၿမဳိ႔လယ္ေခါင္ မီးထိန္ထိန္နဲ႔ အင္တာနက္ဆိုင္ထဲမွာ ခုံခ်င္းကပ္လ်က္ လူေတြရွိေနပါလား လို႔ လုံး၀ဂရုမစိုက္ပဲ ျပဳခ်င္တိုင္းအမႈတို႔ကို ထင္တိုင္းက်ဲလို႔ ထထေျပးရပါတယ္။
           ျမန္မာမ်က္စိ ျမန္မာနားနဲ႔ အျမင္မေတာ္ အၾကားမေတာ္ဘူးလို႔ ရွိခဲ႔တဲ႔ အေနအထိုင္၊ အေျပာအဆို၊ အျပဳအမူေတြဟာ ဒီဘက္ေခတ္မွာေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ေလး မ်က္စိယဥ္ နားယဥ္လို႔ လာပါၿပီ။ တစတစနဲ႔ တိုက္စားယိုင္ရြဲ႔ ခ်ိနဲ႔သြားတာကေတာ႔ `အိုေအာင္မင္းေအာင္ေပါင္းရေစသား´ ဆိုတဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရးေရစက္ႀကီးပါပဲ။ အတူတူ ေပါင္းဖက္ၾကဖို႔အတြက္ အိမ္ေထာင္ျပဳစရာ မလိုေတာ႔တဲ႔ေခတ္၊ ပိုက္ဆံရွိ၊ ဂုဏ္ရွိရင္ လင္သက္ေစ႔ မယားသက္ေစ႔ယူလို႔ တင္႔တယ္တဲ႔ေခတ္၊ အိမ္ေထာင္တည္ၿမဲေရးအတြက္ စိတ္ဆင္းရဲ႔ခံၿပီး ဘာကိုမွ ငံ႔ညွာစရာမလိုေတာ႔တဲ႔ေခတ္ ကို ေရာက္ေနပါၿပီ။ ဒီအတိုင္း ေရွ႔ဆက္သြားရင္ ဘာေတြ ျဖစ္လာမလဲ ေတြးၾကည့္ဖူးသလား။ ေတြးၾကည့္ရေအာင္ေလ။ အလြယ္တကူ အိမ္ေထာင္ျပဳလို႔ရ၊ ေကာက္ကာငင္ကာ အိမ္ေထာင္ကြဲလို႔လြယ္၊ အဆင္ေျပသလို အိမ္ေထာင္ထပ္ျပဳလို႔ လူမကဲ႔ရဲ႕ဘူးဆိုရင္ အိမ္ေထာင္ျပဳတယ္ဆိုတာ ခရီးတူသေလာက္ လမ္းၾကဳံလိုက္တဲ႔သေဘာပဲ ျဖစ္မွာေပါ႔။ တသားတည္း ေပါင္းစည္းဖို႔ဆိုတာ ဘယ္လြယ္ပါ႔မလဲ။ လင္ရယ္ မယားရယ္ဆိုတာ ျဖဳတ္လို႔တပ္လို႔ရတဲ႔ ကပ္ခြာသေဘာမ်ဳိးလား။ ရုပ္ရွိလို႔ ေရလွ်ံလို႔ စန္းေကာင္းလို႔ (တခ်ဳိ႔ကေတာ႔ ဘာမွမရွိလည္း ၀ါသနာအရ ေနကိုမေနႏိုင္လို႔) မယားေတြ အမ်ားႀကီးယူထားတဲ႔သူေတြ ေတြ႔ဖူးေပါင္း မ်ားလွပါၿပီ။ မယားေျခာက္ေယာက္ယူလို႔ ေယာကၡမသာ တစ္ဒါဇင္ျပည့္မယ္။ ဘယ္အိမ္မွာမွ တည္းမရ ေနမရပဲ တည္းခိုခန္း၀င္အိပ္ရတယ္။ (၀ါသနာပါလို႔ ရမယ္ရွာသလားေတာ႔မသိ) ေသရင္ ဘယ္အိမ္က သပိတ္သြပ္ရမွန္းမသိ။ စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးကို ဘယ္သားသမီးက အေဖရယ္လို႔ ခ်စ္သလဲ။ အေသေတာင္သတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားလို႔ မေအက ၀င္ျဖန္ေျဖတဲ႔အခါ `လင္ခ်စ္မႀကီ။ ကာဆီးကာဆီး တက္မလာနဲ႔။ ခမ်ားႀကီးပါ ေသခ်င္လို႔လား´ လို႔ ႀကိမ္းသတဲ႔။ ရာေက်ာ္ေအာင္ေမြးထားတဲ႔ သားေတြမွာ ေလးဆယ္ေက်ာ္က အခ်င္းခ်င္းသတ္လို႔ ေသရတယ္။ ကိုယ္႔ဘာသာ သတ္လိုက္ရတာေတြလည္းရွိတယ္။ ကိုယ္႔သတ္ခ်င္တဲ႔သူေတြက ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ရွိမွန္းမသိ။ ဒီလိုအိမ္ေထာင္မ်ဳိးေတြမွာ သားသမီးကို မ်ဳိးေစ႔ကလြဲလို႔ ဘာေတြ လက္ဆင္႔ကမ္းႏိုင္မွာပါလိမ္႔။ Liza Minelli ရဲ႕ ကမၻာေက်ာ္ Cabaret ဆိုတဲ႔ ရုပ္ရွင္ ၾကည့္ဖူးတယ္။ အဲဒီထဲမွာ သူ႔ခ်စ္သူနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္မွန္းသိလို႔ ကိုယ္၀န္ဖ်က္ခ်ၿပိးတဲ႔အခါ ႏွစ္ေယာက္သား စကားမ်ားၾကေတာ႔ မင္းသမီးက `ဘာေတြမ်ား ဒီေလာက္ ႏွေျမာေနသလဲ။ ရာသီေပၚတုန္းက ေၾကြသြားတဲ႔ မ်ဳိးဥကေလးတစ္ဥ မဟုတ္ဘူးလား´ တဲ႔။ အဲဒါ တစ္လင္တစ္မယားစံနစ္ကို တန္ဖိုးမထားရင္ ေရာက္သြားမယ္႔ဘူတာေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ ေျပာခဲ႔ၿပီးသလို လင္မ်ားတဲ႔ မိန္းမ၊ ဇယားရႈပ္တဲ႔ ေယာကၤ်ားေတြဟာ ဘာေတြနဲ႔ ဘယ္လိုဖုံးကြယ္ဖုံးကြယ္။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ကိုက မသိစိတ္မွာ အရွက္ရၿပီးသား။ မ်က္နွာငယ္ၿပီးသားအျပင္မွာ သူတို႔ေၾကာင္႔ ေမြးလာတဲ႔ သားသမီးေတြမွာလည္း မ်က္ႏွာမလွ သိကၡာက်တဲ႔ အေမြကို ဆက္ခံရပါတယ္။ ျမန္မာေတြ အျမင္မွာေတာ႔ ဒါကို အားနည္းခ်က္လို႔ပဲ ျမင္တယ္။ ပက္ပုန္းတို႔၊ ေခါက္စံတို႔မွာ အလုပ္သြားေလွ်ာက္ရင္ေတာ႔ အားသာခ်က္ဆို ဦးစားေပးခ်င္ ေပးမွာေပါ႔။
          တခ်စ္တည္းခ်စ္တယ္ဆိုတာ အိမ္ေထာင္သည္ေတြမွ မဟုတ္ပါဘူး။ အပ်ဳိလူပ်ဳိေတြမွာလည္း `လူမွန္ရင္ အခ်စ္နဲ႔ မကင္းေပ´ဆိုေတာ႔ ဒီဂယက္မွာ သူတို႔လည္း တ၀ဲလည္လည္ ေျမာၾကပါတယ္။ ကိုယ္ေမြးထားတဲ႔ သမီးေတာင္ သိပ္မၾကာခင္ အဲဒီအရြယ္ေရာက္ေတာ႔မွာဆိုေတာ႔ သူတို႔ကို ရည္ရြယ္ၿပီးေတာ႔လည္း သတိေပးစရာေတြ ရွိပါတယ္။ အရြယ္ေရာက္လာ တို႔ေက်ာင္းမွာ ပညာသင္ၾကားၾက ဆိုတာ ပညာသာ မတတ္ရင္ ရွိရမယ္။ ရည္းစားသနာ ထားစရာဆိုတာကေတာ႔ ဘယ္သူမွ သင္စရာမလို၊ အလိုလို တတ္သေလ။ ျဗဟၼာႀကီးေတြက ဆင္းသက္လာပါတယ္လို႔ ဆိုေနမွ။ သို႔ေသာ္လည္း ေခတ္ကာလ သမီးရည္းစားမ်ားက ေရွးေရွးက လင္စုံမယားဘက္ေတြကို သနားဦးမွာ။ အပ်ဳိစင္ေလးေတြဆိုတာ တရုတ္ျပည္မွာပဲ ေစ်းကြက္ရွိေတာ႔သတဲ႔။ အေနာက္တိုင္းက လူေတြအတြက္ ဟာသစစ္စစ္ႀကီး။ အဲဒါရွက္စရာေကာင္းတဲ႔ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ႀကီးတစ္ခုလို႔ေတာင္ သူတို႔စိတ္ထဲမွတ္ၾကတယ္။ ဒီက သမီးတစ္ေကာင္ ႏြားတစ္ေထာင္ဆိုတဲ႔ မိဘေတြဆို လူငယ္အခြင္႔အေရးခ်ဳိးေဖာက္မႈ။ တားဆီးပိတ္ပင္မႈေတြနဲ႔ တရားမ်ားစြဲၾကမလား မဆိုႏိုင္။ ၁၈ႏွစ္ေက်ာ္ရင္ အိမ္ေပၚကဆင္း၊ ခ်စ္ခ်င္ရာနဲ႔ ခ်စ္လို႔ရၿပီတဲ႔။ ငယ္ရြယ္တဲ႔ မိန္းမပ်ဳိကေလးအေနနဲ႔ မယဥ္ပါးသင္႔တာေတြကို အေစာႀကီး ယဥ္ပါးသြားခဲ႔ရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ သူတို႔လည္း ပုဇြန္ဆိတ္ကေလး ဘယ္လိုငယ္ ပင္လယ္ကူးတတ္တယ္ ဆိုၿပီး အင္တာနက္ေပၚ အေစာႀကီး ေရာက္ကုန္ပါေလေရာ။ ဘယ္လိုေနထိုင္သြားလာရင္ျဖင္႔ မတင္႔တယ္ဘူးလို႔ စိုးရြံ႔မႈ လုံး၀မရွိေတာ႔တဲ႔ေခတ္မွာ သမီးမိန္းကေလး အိမ္ျပန္မအိပ္တာ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ခရီးယာယီ ခနခနသြားတာ စိတ္ပူစရာ မဟုတ္ေတာ႔ဘူးတဲ႔။ သမီးက သူ႔ကိုယ္သူ ထိန္းတတ္ရုံတင္မဟုတ္ဘူး။ သူ႔ေကာင္ေလးေတြကိုလည္း ထိန္းထားႏိုင္မွေတာ႔ ပူစရာရွိ ဟိုသူငယ္ေလးေတြက ပူရမွာ မဟုတ္ပါလား။ ဒီေခတ္ၾကီးမွာ သမီးရည္းစားနဲ႔ လင္မယားၾကားမွာ စည္းတစ္ခုခ်န္ထားသင္႔တယ္ ဆိုတာ ရယ္စရာအေကာင္းဆုံး ျပက္လုံးတစ္ခုလို႔ ဘယ္သူ႔ေမးေမး အဲဒီအတိုင္းေျပာၾကလိမ္႔မယ္။
           ေတာ္ပါေသးရဲ႔။ ငါ႔မွာ သားေယာကၤ်ားေလးေတြခ်ည့္ပဲ လို႔လည္း စိတ္ေအးမေနနဲ႔ဥိး။ ခုေခတ္မွာ သားေယာကၤ်ားေလးေတြဟာလည္း ဆြဲစားခံရတတ္တဲ႔အထဲ ပါသြားၿပီ။ ခ်စ္တတ္တဲ႔ အသည္းႏွလုံးနဲ႔ မမေတြ ပုံလို႔။ စပြန္ဆာဆိုတာ မင္းသမီးေတြမွာပဲ ရွိတယ္ မွတ္လို႔လား။ ဂုိးသြင္းႏိုင္တိုင္း အရႈံးမရွိဘူးလို႔မွတ္ရင္ ေတာ္ေတာ္ ေခတ္ေနာက္က်က်န္ခဲ႔ၿပီဗ်။ အဲဒီစရုိက္တစ္ခု ပ်က္သြားရင္ တစ္သက္လုံး အဖတ္ဆည္ဖို႔ လြယ္တာမွတ္လို႔။ အဲဒါေၾကာင္႔ စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုင္စြမ္းအားနည္းတဲ႔ မရင္႔က်က္ေသးခင္မွာ မယဥ္ပါးသင္႔တာေတြကို ယဥ္ပါးေအာင္ မေနတာက ေကာင္းသလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ေနာင္က်မွ အရိုင္းသက္သက္ျဖစ္ေနရင္ ထိန္းမႏို္င္သိမ္းမရျဖစ္မွာစိုးလို႔ ဒါေတြဟာ မထူးဆန္းဘူးလို႔ ရင္းႏွီးသြားေအာင္ ေလ႔က်င္႔ေပးမလားဆိုတာ ကိုယ္႔ဘာသာပဲ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ အေကာင္းဆုံးကေတာ႔ သူတို႔ဘာသာ စဥ္းစားတတ္တဲ႔ ဦးေႏွာက္ကို အရင္ ထည့္ေပးတာပါပဲ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ အေနာက္တိုင္းဆန္တယ္ေျပာေျပာ ေခတ္ဆန္တယ္ေျပာေျပာ၊ မိဘအိမ္ ရည္းစားေခၚအိပ္တာ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေပးဖို႔ကေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ ခက္လိမ္႔မယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ေဒးဗစ္ဘက္ခမ္းလည္း သူ႔ဂိုးေတာ႔ သူ အေသကာတာပဲဥစၥာ။ တကယ္ေတာ႔ အပ်ဳိစင္ကေလး၊ လူပ်ဳိစင္ကေလးဆိုတာ သူမ်ားနဲ႔ အိပ္ဖူးတာ မအိပ္ဖူးတာထက္ သူ႔ခႏၶာကိုယ္၊ သူ႔အခ်စ္အေပၚမွာ သူကိုယ္တိုင္ ဘယ္ေလာက္ တန္ဖိုးထား ေစာင္႔ထိန္းႏိုင္သလဲဆိုတဲ႔အေပၚမွာပဲ တည္ပါတယ္။ `ၾကည္ျဖဴပါ ၾကည္ျဖဴပါ ေမရယ္။ ဒီညလည္း ကိုယ္ေလ အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္´ ဆိုရုံနဲ႔ `ဒါေလးမ်ား ဒါေလးမ်ား။ လာၿပီး ေျပာေနရတယ္ အခ်စ္ရယ္´ ဆိုတဲ႔ အပ်ဳိလူပ်ဳိ သမီးရည္းစားမ်ားကို အလြန္ပဲ ေလးစားမိပါရဲ႕။
           လူငယ္ေတြက ထိန္းသိမ္းေစာင္႔စည္းၿပီးေနလာလို႔ အပ်ဳိႀကီး လူပ်ဳိႀကီးဘ၀ ေရာက္လာျပန္ေတာ႔လည္း လူႀကီးေတြက ၿငိမ္ၿငိမ္မေနႏိုင္ျပန္ဘူး။ မတင္႔တယ္ဘူးတဲ႔။ လာျပန္ေခ်ေသး။ ပူ ပူႏိုင္လြန္းတယ္။ `မေတာ္တေရာ္ေတြနဲ႔မ်ားေတြ႔ရင္ တရားလက္လြတ္ ငွက္ေတာင္ကၽြတ္ျဖစ္ၿပိး အရူးအမဲသားေကၽြးမိသလို ေနလိမ္႔မယ္´ လို႔ ဆင္၀န္ကေတာ္ ေၾကာင္႔ၾကႀကီးၾကတယ္။ သူမ်ားေတြ အျမင္မွာလည္း `ဘာျဖစ္လို႔ပါလိမ္႔´ ဆိုတာႀကီးက ေဖ်ာက္မရဘူး။ ရုပ္ရည္၊ ပညာ၊ ဥစၥာ ျပည့္စုံေနလို႔ကေတာ႔ ပိုေတာင္ဆိုးေသး။ `တစုံတရာေတာ႔ မုခ်ခၽြတ္ယြင္းေနတာ အမွန္´ လို႔ တစ္ထစ္ခ် ကိုယ္႔ဘာသာ ေကာက္ခ်က္ဆြဲသြားၾကတယ္။ ခဲမွန္ဖူးတဲ႔ စာသူငယ္ေနမွာေပါ႔လို႔ အေတြးခံရရင္ပဲ ေတာ္လွၿပီ။ သူမ်ားေတြ ဘယ္လိုထင္ထင္ ဂရုစိုက္စရာမလိုတာ မွန္ေပမယ္႔၊ ကာယကံရွင္ကိုယ္တိုင္မွာ တစ္သက္လုံး အမွားကင္းေအာင္ ထိန္းႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ သိပ္ေတာ႔ မလြယ္ပါဘူး။ နဂိုကမွ ျဗဟၼာႀကီးေတြရဲ႔ ဗီဇက ပါေနရတဲ႔အထဲ။ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ႔ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာေပါ႔။ ခုဟာက မလိုခ်င္လို႔ကို မယူေသးတာေလ။ ဟုတ္ဘူးလား။ (အဲသလိုပဲ ေျပာၾကလိမ္႔မယ္။ မယုံ ေမးၾကည့္) သို႔ေသာ္လည္း ဘ၀ႀကိးမွာ တစ္ေယာက္တည္း ေနတာ အေတာ္အတန္ ေနသားက်လာေတာ႔ သူတို႔ဆီမွာ ေနာက္တစ္ေယာက္ လက္ခံစရာ ေနရာမက်န္တာလည္း ျဖစ္တတ္ေသးတယ္။ ႏွစ္ေယာက္တစ္ဘ၀ ထူေထာင္ရင္ တစ္၀က္စီပဲရမွာကို မလိုခ်င္ေတာ႔ဘူး။ `ဘာအတြက္နဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳစရာလိုသလဲ။ ေျပာ..´ ဆို မာေရေက်ာေရ ျဖစ္လာေတာ႔ သည္းညည္းခံႏိုင္စြမ္းက ေလ်ာ႔လာေရာ။ အမွတ္မထင္ မသိလိုက္မသိဘာသာနဲ႔ အဲဒီဘ၀ေရာက္သြားရင္ေတာ႔ ဘယ္တတ္ႏိုင္ပါ႔မလဲ။ ဒါေပသိ ကိုယ္႔သားသမီးကိုေတာ႔ အပ်ဳိႀကီး လူပ်ဳိႀကီး မလုပ္ခိုင္းရက္ပါဘူး။ မ်ဳိးဆက္ေၾကာင္႔၊ ဘာေၾကာင္႔ ညာေၾကာင္႔ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ ေနမႈထိုင္မႈအတြက္ပါ။ ကိုယ္လည္း သားသမီးယူတုန္းက ငါအသက္ႀကီးတဲ႔အခါ လုပ္ေကၽြးမယ္႔သူ မရွိမွာစိုးလို႔ လို႔မွ မေတြးခဲ႔တာ။ ကိုယ္ကေပးဆပ္ရတဲ႔ အေဖာ္ဆိုတာ သူ႔မွာလည္း ရွိေစခ်င္လို႔ေပါ႔။ အဲဒီထက္ပိုၿပီး မတင္႔တယ္တာကေတာ႔ အိမ္ေထာင္မက်ဖူးေသးတာ တစ္ခုတည္းနဲ႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို လူပ်ဳိႀကီး။ အပ်ဳိႀကီးအျဖစ္က တစ္ျပားသားမွ အေလွ်ာ႔မခံလိုသူမ်ားအတြက္ပါ။ ဒီအခ်ိန္ေရာက္လာလို႔ ကၽြန္ေတာ္႔စိတ္ေတြ ေဖာက္ေဖာက္လာတယ္ ဆိုရင္ ကုရာနတၳိ ေဆးကလည္း မရွိ။ သူတို႔စိတ္ထဲမွာလည္း ဒါအတြက္မ်ား အိမ္ေထာင္ျပဳစရာမွ မလိုတာ လို႔ ထင္ပါလိမ္႔မယ္။ မွန္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳတယ္ဆိုတာ တခ်စ္တည္းခ်စ္ေနၾကဖို႔ သက္သက္လည္း မဟုတ္ဘူး။ လူမႈစီးပြား အဆင္႔အတန္းေတြ ညီမွ်ျခင္းထိုးၿပီး အတက္အဆင္းညွိဖို႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ နန္းရိုးနန္းဆက္ မပ်က္ေအာင္ ေစာင္႔ေရွာက္ဖို႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ ပိုက္ဆံရွာေပးဖို႔ေယာက်ၤား နဲ႔ အိမ္ေထာင္ထိန္းသိမ္းဖို႔ မိန္းမ လိုအပ္လို႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ ဆက္လက္ ျဖတ္သန္းရမယ္႔ လူ႔ဘ၀မွာ အိမ္ေထာင္စုကေလးတစ္ခု မိသားစုကေလးတစ္ခု ျပဳလုပ္ၿပီး ေရွ႔ဆက္သြားမလို႔ သေဘာတူတဲ႔ ဘ၀ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစည္းလိုက္တာသာ ျဖစ္လိမ္႔မယ္ ထင္ပါတယ္။
           အက္ထားမိတဲ႔ အပ်ဳိႀကီး လူပ်ဳိႀကိးေဘာ္ဒါမ်ားအတြက္ေတာ႔ ဒီစာဖတ္ၿပီး အစိမ္းလိုက္ ၀ါးစားခ်င္စိတ္ေတြ ေပါက္ေနၾကေရာ႔မယ္။ ေစာင္းလည္း မေျပာပါဘူး။ တည့္တည့္လည္း မေျပာပါဘူး။ ဒီလိုအစားမ်ဳိး မဟုတ္မွန္း သိၿပိးသားပါဗ်။ လူငယ္လူရြယ္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ကတည္းက ထိန္းသိမ္းလာသမွ် အခါလြန္မိုးမို႔ အညွဳိးနဲ႔ ရြာမယ္ၾကံရင္ သတိထားႏိုင္ေအာင္ေပါ႔။ မေၾကာ္လည္း မေၾကာ္၊ မေလွာ္လည္း မေလွာ္ရင္ ေညွာ္လည္း ဘယ္ေညွာ္ပါ႔မလဲဗ်ာ။ ေဆာ္ပဲေဆာ္ႏိုင္လြန္းတယ္ မထင္ပါနဲ႔။ ဘာျဖစ္လို႔ မတင္႔တယ္ဘူးလို႔ ျမင္ရသလဲဆိုတာကို ရွင္းျပတာပါ။ ကဲ.. အခုေလာက္ဆိုရင္ျဖင္႔ တခ်စ္တည္းခ်စ္တာ ဘာပေၾကာင္႔ဆိုသည္ ဆိုတာ သေဘာေပါက္ေလာက္ၿပီ ေနာ႔။ ဆရာၿငိမ္းသုံးသြားတဲ႔ စကားလုံးကေလးကိုေရာ ကန္႔ကြက္မယ္႔သူ ရွိပါေသးသလားဗ်ာ။ ျဗဟၼာႀကီးေတြတင္မကဘူး။ ေဟာဒီေကာင္ကေလးကလည္း ကျမင္းၿပီးေတာ႔ ပဒူအုံကို တုတ္နဲ႔ထိုးမိျပန္ပါေရာ။ ေက်းဖူးတင္စရာလည္း မေကာင္း၊ အျပစ္တင္စရာလည္း မေကာင္း၊ ကေလာ္တုတ္ဖို႔သာ ေကာင္းေတာ႔တယ္ မဟုတ္လား။ က်ားက်ား မမ သပၸဳရိသ အေပါင္းတို႔လည္း တခ်စ္တည္းခ်စ္ႏိုင္ၾကေစကုန္သတည္း။

တခ်စ္တည္းခ်စ္တာ ဘာ႔ေၾကာင့္ဆိုသည္ ဟိုယခင္ ျဗဟၼာကအတည္ ကမၻာစသည္ ေျမဆီေျမလႊာ ဆင္းရနံ႔ အရသာ..
ျဗဟၼာႀကီးေတြဟာ ကျမင္းၿပီးေတာ႔ ခံတြင္းသြင္းလို႔ စားမ်ဳိရွာသည္။ ကိုယ္ရုန္႔ရင္းလို႔ အခ်ဳိ႕အဆင္းလွ အခ်ဳိ႕အဆင္းမလွနဲ႔။ လွတဲ႔သူက မဲ႔မထီ၊ အတိမာနေၾကာင္႔ ကိုယ္ေရာင္ညွဳိးေပ်ာက္ ရသပထ၀ီကြယ္သည္။
တခ်စ္တည္းခ်စ္တာ ထြင္တဲ႔ျဗဟၼာေတြ ေက်းဇူးတင္စရာေကာင္းသည္။ အျပစ္တင္စရာေကာင္းသည္။ ဆုံးျဖတ္ဖို႔တတ္တဲ႔လူသည္..
သူတို႔ေၾကာင္႔ပဲ ရွင္နဲ႔ ျမနဲ႔ မပစ္ပဲ ႏွစ္လသံသရာရွည္။ တခ်စ္တည္း ခ်စ္ရျပန္ပါသည္။
ဖူးေရႊေျမငုံ ဘူမိပဗၺတ ေတာင္ပို႔သ႑ာန္လိုေပၚသည္။ စားၾကျပန္ေတာ႔ ယခင္နည္းတူ မာန္မူျခင္းေၾကာင္႔ေပ်ာက္သည္။
ပဋာလတာေခၚ ႏြယ္ခ်ဳိပင္ေပါက္ စားေသာက္ျပန္လို႔ ေပ်ာက္ကြယ္ျပန္သည္။ အခြံမအုပ္မွီ ဖဲြလည္းမကပ္ပဲ သေလးဆန္ကိုတဲ႔ အိုးနဲ႔ က်ဳိသည္။ ဒါေတြ စားၾကလို႔ က်ားမလို႔ ျဖစ္ေပၚလာျပန္သည္။
တခ်စ္တည္းခ်စ္တာ ထြင္တဲ႔ျဗဟၼာေတြ ေက်းဇူးတင္စရာေကာင္းသည္။ အျပစ္တင္စရာေကာင္းသည္။ ဆုံးျဖတ္ဖို႔တတ္တဲ႔လူသည္..
သူတို႔ေၾကာင္႔ပဲ ရွင္နဲ႔ ျမနဲ႔ မပစ္ပဲ ႏွစ္လသံသရာရွည္။ တခ်စ္တည္း ခ်စ္ရျပန္ပါသည္။

သီခ်င္းနားေထာင္ရန္။
http://soundcloud.com/winmyat-nyein/14-ta-chit-htel-chit
ကို စိုးမင္းSoe Min (facebook)ထံမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More