Thursday, June 14, 2012

" တစ္ႏြယ္ငင္တာ တစ္စင္ပါ လို႕ ....ထားရင္လည္း ေနပါမည္ ....သတ္ရင္လည္း ေသပါမည္ ...ကၽြန္မ သည္ လည္း ဘဂၤါလီ ''

by Swe Myatt Hay Thi on Wednesday, June 13, 2012 at 7:22pm ·
             ကၽြန္မ တစ္ခါ မွ မေရးဖူးတဲ့ ႏိုင္ငံ ၊ လူမ်ိဳး ၊ ဘာသာ နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ Note ေလး တစ္ခု ႀကိဳးစားပမ္းစား နဲ႕ ေရးပါရေစရွင္ ... ......ကၽြန္မ ဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံေရး ကို နားမလည္ တဲ့ အတြက္...အမွားပါ မွာ စိုးလို႕ တခါ မွ ၀င္၍ ေဆြးေႏြးဖူးျခင္း မရွိပါဘူး....ကၽြန္မ တို႕ ကိုယ့္ အက်ိဳး ၊ ကိုယ့္ မိသားစု အက်ိဳး စီးပြား အတြက္ မိုးလင္း က မိုးခ်ဳပ္ စီးပြားရွာေနခ်ိန္မ်ိဳး မွာ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႕ၿပီး ႏိုင္ငံအတြက္ စြမ္းစြမ္း တမံ ေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ အကို အမေတြ အားလံုး ကို အၿမဲ ခ်စ္ခင္ ၾကည္ညိဳေလးစားစြာျဖင့္ စိတ္ထဲ ကေနေတာ့ သူတို႕ ကို အၿမဲ အားေပးလွ်က္ ရွိေနပါတယ္...ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ဒီေန႕ မနက္ေစာေစာ Facebook  မွာ ဘာသတင္းထူးေသးလဲ လို႕ အလုပ္ မစခင္ စပ္ၾကား ခဏတာေလး ဖြင့္ၾကည့္မိစဥ္ မွာ ....Facebook  မွာ တင္တဲ့ စာေလးေတြ ၊ သူတကာ ဖန္တီးဖို႕ မလြယ္တဲ့ ခက္ခဲစြာ လုပ္ျပ ထား တဲ့ သူ႕ အႏုပညာေတြ ကို မၾကာ ခဏ ႏွစ္သက္ သေဘာက်မိဖူးတဲ့ ကိုလဂြန္းအိမ္ ရဲ႕ http://www.facebook.com/lagoon.eain.7/posts/3387049950686 Notes ေလးကို ဖတ္လိုက္မိတဲ့ အခ်ိန္မ်ား မွာ... ဒီအေၾကာင္းေတြ နဲ႕ ပတ္သက္ ၿပီး စာ အရမ္းေရးခ်င္ေနတာ ဘာေရးလို႕ ေရးရမွန္း မသိျဖစ္ေနတဲ့ ကၽြန္မ ရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးအိမ္ အစဥ္ ကို လွဳပ္ဆြ ေပးလိုက္သလို ပါဘဲ .....သူ႕စာဖတ္မိၿပီး မွ သူ႕ ကို အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ မွန္းလည္း သိခဲ့ရသလို သူေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ကုိလည္း နားလည္လိုက္ ရပါတယ္.... 
                ကၽြန္မ ေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္း အရာ ကို မေျပာခင္ ပထမဆံုး အေနနဲ႕ http://www.gingerbeautyland.com/notes_13.html  မွာ '' တြဲမိတဲ့ လက္ႏွစ္စံု ''  ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ နဲ႕ ကၽြန္မ ေရးခဲ့ဖူးတဲ့  Notes မွ ကၽြန္မ ရဲ႕ မိသားစု အေၾကာင္း ကို အားလံုး သိေအာင္ အရင္ဆံုးေကာက္ႏွဳတ္ၿပီး ျပန္ေျပာျပပါဦးမယ္ ...... ( အညာဇာတိ ျဖစ္တဲ့ ေခ်ာက္ ဇာတိဖြား ကၽြန္မ ရဲ႕ ဖခင္ နဲ႕ ရန္ကုန္မွာေမြးၿပီး ရန္ကုန္ မွာ ႀကီးျပင္းေပမယ့္ အဂၤလိပ္ ေက်ာင္း က ထြက္သလို ၊ ေခတ္မီ ၿပီး အေနာက္တိုင္း ဆန္တဲ့ မိသားစု က ေမြးဖြားတဲ့ ကၽြန္မ ရဲ႕ မိခင္တို႕ တကၠသိုလ္ မွာ ေရစက္ ဆံု လို႕ ( ၇ ) ႏွစ္ ေက်ာ္ၾကာ ခ်စ္ႀကိဳက္ၾကရာမွာ ကၽြန္မ အေမ ဘက္က လူႀကီး မိဘေတြ က အသြင္မတူ အိမ္သူ မျဖစ္ႏိုင္မွန္း ႀကိဳတင္ သိျမင္တဲ့ အတြက္ သေဘာမတူ တဲ့ အဖ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳး ၾကားက လက္ထပ္ေပါင္းသင္းၾကၿပီး ကၽြန္မ တို႕ ေမာင္ႏွမ သံုးေယာက္ ကို ေမြးခဲ့ ပါတယ္ .....အဂၤလိပ္ ေက်ာင္း ေတြ က ထြက္လို႕ ေခတ္မီၿပီး အေနာက္တိုင္း ဆန္ပါတယ္ လို႕ ေျပာခဲ့မိတဲ့ ကၽြန္မ အေမ က ဆိုရွယ္က် တယ္ ေျပာရေလာက္ေအာင္ ပါတီ လည္း မတက္ ၊ ကလပ္ လည္း မသြား ၊ ဘီယာ လည္း မေသာက္ ၊ ဖဲ လည္း မရိုက္တတ္တဲ့ မိခင္ မ်ိဳး ျဖစ္သလို မိုးလင္းက မိုးခ်ဳပ္ သားသမီး ေ၀ယ်ာ၀စၥ နဲ႕ ေန႕စဥ္အမွ် အခ်ိန္ ကုန္ေနရတဲ့ အေမ မ်ိဳးျဖစ္ေပမယ့္ မက္သဒစ္စ္ ( ဒဂံု - ၁ ) လို ေယာက်ာ္းေလး ၊ မိန္းကေလး ေရာေရာေရာေရာ နဲ႕ တရုန္းရုန္းေနတဲ့ ေက်ာင္းက ထြက္တဲ့ ကၽြန္မ အေမ နဲ႕ အညာသားလို ပံုတုန္းတုန္း ႀကီး နဲ႕ ေရွးရိုး အင္မတန္ ဆန္ၿပီး အယူ အင္မတန္သီး တဲ့ အေဖ တို႕ အသြင္မတူ လို႕ အိမ္သူ မျဖစ္ႏိုင္ၾကတာ သဘာ၀ ပါ…
                   အေမ က ေက်ာင္းေနဘက္. ... ေယာက်ာ္းေလး သူငယ္ခ်င္း ေတြ ေတြ႕လို႕ တရင္းတႏွီး ခင္မင္ ႏွဳတ္ဆက္ရင္ အေဖ က သ၀န္တို မႀကိဳက္ပါ ။ ကိုယ့္ ေယာက်ာ္း ရယ္လို႕ အသိအမွတ္ျပဳ မိတ္ဆက္ေပးေတာ့လည္း အေဖ က ခပ္တည္တည္ နဲ႕ ဟက္ဟက္ ပက္ပက္ မရွိလွတဲ့ အတြက္….အေမ က လည္း သူငယ္ခ်င္း နဲ႕ျပန္ေတြ႕ရင္ …မိတ္ဆက္ မေပးခ်င္ေတာ့ပါ ။ အဲဒီ က ေန စ ၿပီး ပိုပို ဆိုး လာၿပီး ေတြ႕သမွ် လူ နဲ႕ သ၀န္တို ၊ သ၀န္တို ရာ က စြပ္စြဲ ၊ မဟုတ္ဘဲ စြပ္စြဲခံ ရတာမ်ားလာေတာ့ အိမ္ေထာင္ေရး က မသာယာ နဲ႕ ေနာက္ဆံုး သ၀န္တိုတာ ဘယ္ေလာက္အထိဆိုးရြားလာသလဲ ဆိုရင္…ကၽြန္မ အေမ နဲ႕ ခဏ စကားေျပာေျပာ ၊ ဘယ္မွာေတြ႕ေတြ႕ ၊ အသက္ႀကီးငယ္ မေရြး ၊ ျဖစ္ႏိုင္မျဖစ္ႏိုင္ မစဥ္းစား ဘဲ..ေတြ႕သမွ်လူ နဲ႕ သမုတ္. .. ေတာ့တာပါဘဲ….အေမ ကလည္း သူငယ္ခ်င္းေတြ႕လို႕ ၀မ္းသာ အားရ ႏွဳတ္ဆက္ ခင္မင္တတ္တာ က လြဲရင္ ၊ ေယာက်ာ္း ဆို လို႕..ကၽြန္မ အေဖ တစ္ေယာက္ ထဲ နဲ႕ သာ ခ်စ္ႀကိဳက္ ယူခဲ့တဲ့ မိန္းမ ျဖစ္ သာျဖစ္ပါတယ္ …. ကိုယ္ လက္ထပ္ထား တဲ့ မိန္းမ ရဲ႕ အက်င့္ စရိုက္ က ကိုယ္ ထင္သလို ျဖစ္ႏိုင္ ၊ မျဖစ္ႏိုင္ မစဥ္းစား ဘဲ…. ထင္ရာစြဲေတြး စြပ္စြဲ ၊ ရန္ျဖစ္ နဲ႕ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဆင္းရဲ စရာေကာင္းခဲ့ ၾကတဲ့ ကၽြန္မ အေဖ အေမ ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ပါ…. အခုေရးျပခဲ့ တဲ့ အခ်က္ေတြထက္ ပိုၿပီး အဆိုးတကာ့ အဆိုးဆံုး ဆိုတဲ့ အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳး ကို ကၽြန္မ တထိတ္တလန္႕ နဲ႕ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ေတြ႕ႀကံဳ ခံစားခဲ့ရပါ တယ္.... ေက်ာင္းသား ဘဲရွိေသးတဲ့ ကၽြန္မ တို႕ ေမာင္ႏွမ စိတ္ခ်မ္းခ်မ္း သာသာ နဲ႕ ေအးေအး ေဆးေဆး စာက်က္ၿပီး ေျဖခဲ့ ရတဲ့ စာေမးပြဲ ဆိုတာ လည္း ေတာ္ေတာ္ ရွားပါး ခဲ့ရပါတယ္.....
            တျဖည္းျဖည္း နဲ႕ ညွိလို႕ မရၾကလို႕ ကၽြန္မ တို႕ ေမာင္ႏွမ သံုးေယာက္ မ်က္ႏွာ နဲ႕ တရား၀င္ မကြဲၾကေပမယ့္ ကၽြန္မ အေမ ဆို အေဖ ကို စိတ္နာ လို႕ေသသည္ အထိ စကားမေျပာဘဲ…သူအေျခအေန မေကာင္းတာ့ တဲ့ ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္ အထိ အေဖ့ ကို မေခၚေပးပါ နဲ႕ဆိုတာပါဘဲ….ကၽြန္မ တို႕လည္းေၾကာက္ေၾကာက္ နဲ႕ အေမ ေရာဂါ ပိုဆိုးမွာ စိုးတာ မို႕ အေမ အသက္ မရွိေတာ့ မွ သာ ..အာရွေတာ္၀င္ ေဆးရံုေရွ႕မွာ ငုတ္တုတ္ ကေလး မ်က္ႏွာငယ္ နဲ႕ ထိုင္ေစာင့္ေနေပး တဲ့ အေဖ့ ကို အသိေပးေတြ႕ခဲ့ၾကရပါတယ္…. အသက္ မရွိေတာ့ တဲ့ ကၽြန္မအေမ ရဲ႕ ရုပ္ကလာပ္ ကို ေျပးဖက္ၿပီး ကၽြန္မ အေဖ ရိွဳက္ႀကီး တငင္ ငိုေႀကြး ခဲ့တာ ယေန႕ထိ ကၽြန္မ မ်က္စိထဲ က မထြက္ပါဘူး…..ကၽြန္မ တို႕ ( ၇ ) တန္း ေလာက္ က ေန တဂ်ိန္းဂ်ိန္း ျဖစ္ခဲ့ ၾကတဲ့ အေဖ နဲ႕ အေမ ရဲ႕ ရန္ပြဲ ဟာလည္း ကၽြန္မ အသက္ ၂၁ ႏွစ္ အရြယ္မွာ အေမ ဆံုး မွ ဘဲ ၿငိမ္းေအးသြားခဲ့ ရပါတယ္….
            အေဖ နဲ႕ အေမ မသင့္ ျမတ္တာ သူငယ္ခ်င္းေတြ သိမွာ ရွက္လြန္းလို႕ ၊ တခါတရံ ခရီးသြားရံု က လြဲၿပီး အိမ္မွာ အၿမဲရွိတဲ့ အေဖ ကို သူငယ္ခ်င္းေတြ က မျမင္ဖူးလို႕ ေမးရင္..တခ်ိန္လံုး ခရီးသြားတယ္လို႕ ညာေျပာခဲ့တာ ..အေမ ဆံုးေတာ့ မွ သာ အေဖ ကို ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္း ေတြ ျမင္ဖူးၾကတဲ့ အထိေအာင္ တစ္သက္လံုး အေဖအရင္း ငုတ္တုတ္ ရွိပါလွ်က္ ဖံုးထားခဲ့မိတဲ့ အထိ အသံုးမက်ခဲ့တဲ့ ကၽြန္မ သာျဖစ္ပါတယ္ ...အေမ အေၾကာင္း ျပန္ဆက္ေျပာရရင္…..အေဖ ကို စိတ္နာ လို႕ ႏွစ္ေပါင္းမ်ား စြာ စကားမေျပာသလို ေသသည္ အထိ အေတြ႕ မခံသြားခဲ့ တဲ့ ကၽြန္မ အေဖကို အရမ္းမုန္းပါတယ္… စိတ္နာပါတယ္.. ဆိုတဲ့ ကၽြန္မ အေမ ရဲ႕ ပစၥည္းေတြ ရွင္းေတာ့ သူ ေနာက္ဆံုး သံုးသြား တဲ့ သူ႔ပိုက္ဆံအိတ္ထဲ မွာ သမီးရည္းစား ဘ၀ က သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ရိုက္ထား တဲ့ စံုတြဲ ပံုေလး ကို ေတြ႕လိုက္ ရတာပါဘဲ… .ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စိတ္ဘယ္ေလာက္ နာတယ္ေျပာေျပာ ၊ သံေယာဇဥ္ ဓာတ္ပံုေလး ကို ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္ထိ အေမ က ပိုက္ဆံ အိတ္ထဲ သိမ္းသြားတယ္ ဆိုတာ အေဖ စိတ္မေကာင္းမွာ စိုးလို႕….ဒီေန႕ ဒီအခ်ိန္ ထိလည္း အေဖ့ ကို ထုတ္မေျပာျဖစ္ခဲ့ေတာ့ပါဘူး……..) အခု Bowl  လုပ္ထားတဲ့ အထိ က ကၽြန္မ ေရးခဲ့ဖူးတဲ့ Note အေဟာင္းေလး မွ ျပန္လည္ ေကာက္ႏွဳတ္ ေဖာ္ျပထားတာသာ ျဖစ္ပါတယ္ ..... 
                  ကၽြန္မ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အတိုင္း ကၽြန္မ မိဘ ေတြ ရဲ႕ ကံ အေၾကာင္း မလွခဲ့ရံု မွ်မက ... ကၽြန္မ တုိ႕ ငယ္စဥ္ ကေလး ဘ၀ က မသိခဲ့ရဘဲ.....ကၽြန္မ အေမ ဆံုးၿပီးမွ သိရတဲ့ ကၽြန္မ ၏ ဖခင္ ဘက္ မွ ဇာတ္လမ္း အစံု က လည္း ဒီလုိပါ ....ကၽြန္မ အေမ ဘက္ က အဖိုး အဖြား ေတြ သိရင္ ကၽြန္မ အေမနဲ႕ အေဖ ကို လက္ထပ္ ဖို႕ ဘယ္လို မွ သေဘာ မတူ မွာသိတဲ့ အတြက္ ကၽြန္မ ရဲ႕ ဖခင္ ျဖစ္သူ ခမ်ာ မွာ လည္း သူ႕ဘ၀  နဲ႕ သူ႕မိသားစု တစ္ခုလံုး ကို ကၽြန္မ အေမ ေသသည္ အထိ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ဇာတ္ျမွဳပ္ ၿပီး ေနခဲ့တယ္ ဆိုတာပါ ....အဲဒီ အတြက္ လည္း ကၽြန္မ အေဖ မွာ အသက္ရွင္ရက္ ရွိေနပါလွ်က္ႏွင့္ သူ႕ မိဘ မိသားစု တစ္ခုလံုး ကို သူ႕ဟာသူ အဆက္ အသြယ္ လုပ္တာ မွ လြဲ၍ ကၽြန္မ အေမ ႏွင့္ ကၽြန္မတို႕ ေမာင္ႏွမေတြ ကုိ လံုးလံုးလ်ားလ်ား မျမင္ဖူးေစခဲ့ျခင္းပါ .... ကၽြန္မ အေဖ ဘက္ က အဖိုး ၊ အဖြားေတြ ၊ ဦးေလးေတြ ၊ အေဒၚေတြ က သူတို႕ ကို ေဆြမ်ိဳး လို႕ မိတ္ဆက္ မေပးခ်င္ရင္ေနပါ ... ကၽြန္မ တို႕ ေမာင္ႏွမေတြ ကို ေတြ႕ဖူးခ်င္လြန္းလို႕ အသိ မိတ္ေဆြ ပါလို႕ဘဲ မိတ္ဆက္ေပးၿပီး ေတြ႕ဆံုေပးပါ ဆိုခဲ့တာေတာင္ ...ေခါင္း မာမာႏွင့္ ကၽြန္မ အေမ ဆံုး တဲ့ အထိ သူ႕အမ်ိဳး သူ႕ အေဆြ တစ္ဦး ၊ တစ္ေယာက္ နဲ႕ မွ ေတြ႕ဆံုေစျခင္း မျပဳခဲ့တဲ့အတြက္ ... ကၽြန္မ တို႕သည္ လည္း ေဆြမ်ိဳး မွန္သမွ် အေမ့ ဘက္ ကို သာ သိပါတယ္.....ဒါ ငါ့ အေဖ ဘက္ က ငါ့ အဖြား ၊ ငါ့ အေဒၚရယ္ လို႕ မသိခဲ့သလို ...သူတို႕ ရဲ႕ ရုပ္ ကို လည္း ဓာတ္ပံု မွ အစ မေတြ႕မျမင္ဖူး ခဲ့ရတာ အမွန္ပါ .....
                  အံ့ၾသျခင္းမ်ားစြာ နဲ႕ ကၽြန္မ အေဖ ရဲ႕ ျမွဳပ္ထားခဲ့တဲ့ ေနာက္ေၾကာင္း ကို မထင္မွတ္ဘဲ သိလိုက္ရတာ ကၽြန္မ တစ္ေယာက္ ထဲ မႏၱေလး သြားရင္း အေဖ့ အမ်ိဳး ရွိတယ္ လို႕ ၾကားဖူးတဲ့ ေနရာ တစ္ခု ကို စပ္စပ္ေဆာ့ေဆာ့ ႏွင့္ ေရာက္သြားကာ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ ဘယ္သူ႕သမီးပါ ရယ္လို႕ မိတ္ဆက္မိရင္း.... မွ သာ အခ်စ္ႀကီး ခ်စ္ေသာ ကၽြန္မ အေမ ကို ကၽြန္မ အေဖ တစ္သက္လံုး ဖံုးထားခဲ့ တဲ့ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ ဆိုတာ ဘာလဲလို႕ ဘြားခနဲ သိခဲ့ရတာသာ ျဖစ္ပါတယ္.....ကၽြန္မ တို႕ ေမာင္ႏွမ ေတြ ရဲ႕ ရုပ္ရည္ေတြ ကို ျမန္မာ အစစ္ ရဲ႕ ရုပ္နဲ႕ မတူဘူး လို႕ေတာ့ ရင္းႏွီးတဲ့ သူေတြ ေျပာတာ မၾကာခဏ ၾကားဖူးတိုင္း ကုလားေသြး နည္းနည္းေတာ့ စပ္တယ္ လို႕ အေမ ေျပာဖူး တယ္ ....လို႕ ...အေဖ ဘယ္ေလာက္ ဖံုးဖံုး ရုပ္သြင္ မွာ ညာမရတာမို႕ အေမ ေျပာျပဖူးတဲ့ အတိုင္း ျပန္ေျပာျပခဲ့ဖူးေပမယ့္ ...စပ္ရံုေလာက္ သာ ထင္ခဲ့မိတာ ...အဲသည္ေလာက္ အစစ္ႀကီးမွန္း သူ႕တစ္ေဆြလံုး ၊ တစ္မ်ိဳးလံုး ကို ျမင္ဖူးမွသာ လက္ခံ လိုက္ရသလို ....အေမ ဘက္ ႏွင့္ ဓေလ့ စရိုက္ က အစ လံုးလံုး ဘယ္လို မွ မဆက္စပ္သည့္ မိသားစု မွန္း အဲဒီ အခ်ိန္က် မွ သာ သေဘာေပါက္ လက္ခံ လိုက္ရပါေသးတယ္ ...ကၽြန္မ တို႕ အေဖ က ကုလားေသြးပါတယ္ .... မွန္းသိရင္ ... အေမ သူ႕ကို မယူ မွာ စိုးလို႕ ... လူမ်ိဳး ကို ဖံုးထားသလို ....တစ္သက္လံုး ကၽြမ္းက်င္စြာေျပာတတ္သည့္ ဘာသာ စကား ဆိုတာကို လည္း ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ကြက္၀ွက္ထားခဲ့ပါတယ္ ......
               ဒီ စာကို ဖတ္မိတဲ့ သူ အေပါင္း က ဒီေနရာေလာက္ ဖတ္မိၿပီ ဆိုရင္ အားလံုး က '' ကၽြန္မ ကို လူမ်ိဳး မွာ ကုလား / ဘာသာ မွာ အစၥလာမ္ ဘာသာ ''..လား ရယ္ လို႕ ...အထင္ အျမင္ မွားေလာက္ၾကၿပီ ထင္ပါတယ္....မွားပါတယ္..... အစၥလာမ္ ဘာသာ လံုး၀ မဟုတ္ပါ ဘူး ..... ကုလား လူမ်ိဳး ၊ ဗုဒၶ ဘာသာ စစ္စစ္ ျဖစ္ပါတယ္...ကုလားေသြး စစ္တယ္ မွန္းသိရင္ ကၽြန္မ အေမ မယူမွာစိုးလို႕ ...အေမ ဘက္ က အဖိုး ၊ အဖြားေတြ သေဘာ မတူ မွာ စိုးလို႕သာ အေဖ က ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဖံုးကြယ္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ ပါတယ္ ....တဆက္ထဲ ေျပာရလွ်င္ ကုလား လူမ်ိဳး ဆိုတာ မွာလည္း ယခင္ က လူေတြ ႏွင့္ သိပ္မရင္းႏွီးခဲ့ဘဲ ...  ရခိုင္ အေရးေတာ္ပံု ကိစၥ ႏွင့္ အခု မွ မေတြ႕ခ်င္ ၊ မျမင္ခ်င္ ၊ မၾကားခ်င္ မွ အဆံုး ၾကားေန ၊ ျမင္ေနရသည့္ ...... ဘဂၤါလီ ဆိုတဲ့ ကုလား လူမ်ိဳး အႏြယ္စု သာျဖစ္ပါ တယ္ .....လူမ်ိဳးတိုင္းမွာ ဗုဒၶ ဘာသာ ကို ကိုးကြယ္တာရွိသလို ၊ အစၥလာမ္ ကိုးကြယ္တာ ၊ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ ကိုးကြယ္ တာ စတဲ့ ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္မွဳ အလိုက္ ဘာသာ ဆိုတာ လည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားျခားနား စြာရွိၾကသလို ....ကၽြန္မ ဖခင္ဘက္ က ေဆြမ်ိဳးေတြ အားလံုး က လည္း ကုလားရုပ္ေတြ ျဖစ္ေနၾကတာက လြဲလို႕ ရိုးသားစြာ လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ လွ်က္ ရွိေနၾကၿပီး ကၽြန္မ အေမဘက္ႏွင့္ လံုး၀ ဆန္႕က်င္စြာ အင္မတန္ မွ ေရွးရိုးက် ၿပီး ျမန္မာဆန္ အယူသီးလွ သည့္ မိသားစု၀င္ မ်ား သာ ျဖစ္ပါတယ္ ..... ကၽြန္မ က်ိန္းေသႀကီး အေထာက္အထား နဲ႕ မျပႏိုင္ ေပမယ့္ ၾကားဖူးနား၀ ႏွင့္ ကၽြန္မ သိခဲ့ဖူးတဲ့ ဘဂၤါလီ လူမ်ိဳး ဆိုတာ ကၽြန္မ တို႕ ငါးတန္း တုန္း က သမိုင္း ဘာသာ မွာ သင္ခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာ အစ တေကာင္း က ဆိုတဲ့ ကံရာဇာႀကီး ၊ ကံရာဇာငယ္ တို႕လူမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ျမန္မာႀကီး လူမ်ိဳး /ရခိုင္လို အသံ ထြက္ရင္ ... မရမာႀကီး လူမ်ိဳး က ဆင္းသက္လာတာ ရယ္လို႕ သိခဲ့ဖူးသလို ...... ဒီ့ထက္ ပိုၿပီး ၾကားဖူးတာ ေျပာရရင္ လည္း ျမတ္စြာဘုရား ရဲ႕ လူမ်ိဳးႏြယ္စု တစ္ခု ရယ္လို႕ .... တိမ္ေကာ ကြယ္ေပ်ာက္ မွာ စိုးတဲ့အတြက္ တစ္ခုေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ လက္ထက္ ဆီတုန္း က လူမ်ိဳး မေပ်ာက္ကြယ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းၾကေစဖို႕ ... မိန္႔မွာတဲ့ ...အထိ ၾကားသိခဲ့ဖူးပါတယ္......
                  ခုခ်ိန္မ်ား မွာေတာ့ ေနရာတကာ မွာ နာမည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး နဲ႕ လူလူခ်င္း ရက္စက္စြာ သတ္ျဖတ္ထား တဲ့ ျမင္မေကာင္း လွတဲ့ အနိဌာရံု ဓာတ္ပံုေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကား မွာ....ကၽြန္မ အေမ ဆံုး မွ ၾကားဖူးရသည့္ ကၽြန္မ အေဖ ၏ ဘဂၤါလီ လူမ်ိဳး ဆိုတာ နဲ႕ ကၽြန္မ တစ္ခါ မွ မၾကားဖူးသည့္ ရိုဟင္ဂ်ာ ကုလား လူမ်ိဳးႏြယ္ တို႕၏ .... ေအာက္တန္းက် လူမဆန္ ၊ ယုတ္မာ ရက္စက္ ေသြးေအး စြာ နဲ႕သတ္ျဖတ္ထားတဲ့ ပံုေတြ ကို ေတြ႕လို႕ ေရးသားထားတဲ့ မွတ္ခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ၾကားမွာ ....ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုတာ ေတြ႕ရင္ ဘယ္လို မွ မခံစားရေပမယ့္ ...အေဖ့ ေသြး တ၀က္တိတိ ပါေနရတဲ့ ဘဂၤါလီ ဆိုတာ ၾကားရတိုင္း ဘုရားတရင္း ရွက္ရြံ႕သိမ္ငယ္စြာ နဲ႕ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ အေမ ဆံုးၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း မွ လူေတြ က ဘာစပ္သလဲ ေမး ရင္ အေဖ ဘက္ က ဘဂၤါလီ နဲ႕ အေမ ဘက္ က ျမန္မာ ဆိုတာ ကို အခု မွ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ေျဖရဲတာ မွ မၾကာေသး ....ယခု ရခိုင္ အေရးအခင္း ေၾကာင့္ ....ေခါင္း မေဖာ္ရဲလွေအာင္ ....ကိုယ့္ ကို ဒီ လူမ်ိဳး နဲ႕ ေသြးစပ္မွန္း လူသိခံရမွာ ၊ ေမးျမန္း ခံရမွာေတာင္ ရွက္ရြံ႕သိမ္ငယ္ေနရျပန္ပါတယ္. .....
              ကၽြန္မ ေျပာခ်င္တာ ျမန္မာ မွာ လည္း ေကာင္းတဲ့လူ ၊ ဆိုးတဲ့လူ ၊ ကုလား မွာ လည္း ေကာင္းတဲ့လူ ၊ ဆိုးတဲ့လူ ၊ တရုတ္ မွာ လည္း ေကာင္းတဲ့လူ ၊ ဆိုးတဲ့လူ ရွိသလို / ဘာသာတိုင္း မွာ လည္း ဗုဒၶ ဘာသာ မွ ၊ အစၥလာမ္ မွ ၊ ခရစ္ယာန္ မွ ရယ္ မဟုတ္ပါ ဘူး  ....သူ႕ ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္မွဳ နဲ႕ သူ ယံုၾကည္ရာ ကိုးကြယ္ေနၾကေပမယ့္ ..အားလံုးမွာ ေကာင္းတဲ့လူ ၊ မေကာင္းတဲ့ သူ ဆိုတာ ဒြန္တြဲ ေနမွာပါ... ကၽြန္မ တုိ႕ မွာ လည္း ကၽြန္မ တို႕ကို ေမြးဖြားေပးမယ့္ မိဘ ဆိုတာ ကို ဘယ္ လူမ်ိဳး စစ္စစ္ ၊ ဘယ္ ဘာသာ စစ္စစ္ ရဲ႕ ၀မ္းမွာ မွ လူျဖစ္ခြင့္ ရပါေစလို႕ ...ေရြးခ်ယ္ခြင့္ မရႏိုင္ေပမယ့္ .... ကိုယ့္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွာ ေမြး ၊ ျမန္မာ့ ေရ ကို ေသာက္ ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာ ႀကီးျပင္း ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာ ဘဲ ရိုးသားစြာ လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ခြင့္ ရေနတဲ့ ...ကိုယ့္ တိုင္းျပည္ နဲ႕ ကိုယ့္ ႏိုင္ငံ ၊ ကိုယ့္ ေရ ၊ ကိုယ့္ ေျမ ကို ခ်စ္တဲ့ စိတ္ ဆိုတာေတာ့ ..အျပည့္ ရွိသလို ....ဘယ္ ညီအမ ၊ ဘယ္ သူငယ္ခ်င္း ဘယ္ ေဆြမ်ိဳး ကေတာ့ ျဖင့္ ဘယ္လို တိုင္းျပည္မွာ ႀကီးပြား ခ်မ္းသာေနတယ္ ဆိုတာ ၾကားရရင္ အဲဒီ့သူ အတြက္ ၀မ္းသာေပးမိတာ ထက္ ပိုၿပီး ....အားက်စိတ္ တစ္ခါ မွ မျဖစ္မိသလို ၊ ကိုယ္ မေရာက္ဖူးသည့္ ႏိုင္ငံ ရပ္ျခား တိုင္းျပည္မ်ား သုိ႕ အခါ အခြင့္သင့္ရင္ အလည္အပတ္ ေလာက္ သြားဖူးခ်င္တာ ထက္ပိုၿပီး လည္း အလုပ္လုပ္ဖို႕ / ေနဖို႕ ဆိုတာ .... တခါ မွ စိတ္မကူးခဲ့ဖူးတဲ့ အထိ ကိုယ့္ ေရ ကိုယ့္ ေျမ ၊ ကိုယ့္ တိုင္းျပည္ ၊ ကိုယ့္ လူမ်ိဳး နဲ႕ ဒီ ႏိုင္ငံ မွာ လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ေနတဲ့ ကၽြန္မ အလုပ္ေတြ အားလံုး အေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ႀကီး တဲ့ လူလည္း ျဖစ္တာမို႕ ..... ကုလား ဆို အကုန္ မုန္းၾကလို႕ ....တႏြယ္ငင္ လို႕ တစ္စင္ပါၿပီး .... က်ဴပင္ခုတ္ လို႕ က်ဴငုတ္ ပါ မက်န္ ရွင္းပစ္ခ်င္ၾကတဲ့ သူ အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကား မွာ ... ကၽြန္မ မွာ လည္း ဘဂၤါလီ ေသြး တ၀က္ ပါ ပါတယ္...ဆိုတာ ကို ၀န္ခံမိ သလို .... ႏိုင္ငံေရး အေၾကာင္း နကန္း တလံုး ရယ္ မွ နားမလည္ ေပမယ့္ ကၽြန္မ တို႕ ရင္ထဲ မွာ ဗုဒၶ ဘာသာ ကို မိရိုးဖလာ သက္သက္ သာ ယံုၾကည္ ၍ ကိုးကြယ္ သည္ မဟုတ္ ၊ ရင္ထဲ က လွိဳက္လွိဳက္လွဲလွဲ ယံုၾကည္ သက္၀င္ သည့္ အတြက္ ကိုးကြယ္ျခင္း ျဖစ္ သည့္ အတြက္ ကၽြန္မ ယံုၾကည္ စြာ ကိုးကြယ္သည့္ ဗုဒၶ ဘာသာ ဆိုတာ ကို အသက္ ႏွင့္ လဲ စတမ္း ဆို အသက္ ပင္ အေသခံပါ မည္ ....ဘာသာ ႏွင့္ ေတာ့ မလဲ ပါ ....ထို႕ နည္းတူစြာဘဲ ....''ဘဂၤါလီ " ေသြး ဆိုတာ ပါေနသည့္ အတြက္ တစ္ႏြယ္ငင္တာ တစ္စင္ပါ လို႕....သိမ္းႀကံဳးၿပီး မေကာင္းျမင္ ၾကတဲ့ သူေတြၾကားထဲ မွာ .... ထားရင္လည္းေနပါမည္ ....သတ္ရင္လည္း ေသ ပါမည္ ... ကၽြန္မ သည္ လည္း ဘဂၤါလီ ျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာ ....၀န္ခံ ရင္း ..... ဘာ လူမ်ိဴး ရဲ႕ ေသြး ဘဲ စပ္စပ္ ...ကိုယ့္ တိုင္းျပည္ နဲ႕ ကိုယ့္ ႏိုင္ငံ ၊ ကိုယ့္ ေရ ၊ ကိုယ့္ ေျမ ကို ခ်စ္တဲ့ ႏိုင္ငံ ခ်စ္ စိတ္ ၊ တိုင္းျပည္ နဲ႕ လူမ်ိဳး ကို ခ်စ္စိတ္ ဆိုတာ ကၽြန္မတို႕ ရင္ထဲမွာ ...အျပည့္ ရွိပါတယ္ .... ဆိုတာ ေျပာၾကားရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ လို္က္ပါတယ္ ရွင္ ......

မွတ္ခ်က္ ။     ။  ( ဒီ Post ေလး ကို ေရးတာ မွာ ကၽြန္မ ရဲ႕ ဖခင္ ကို လည္း ထိခိုက္ ၊ နစ္နာ ၊ ျပစ္မွားလို စိတ္ နဲ႕ေရးတာ မဟုတ္သလို ...မည္သူ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ ၏ ဘက္ မွ ပါၿပီး ေရးသားထားျခင္း လည္း မဟုတ္ေပမယ့္ ....ကၽြန္မ တို႕ မိသားစု ဘ၀ ရဲ႕ တကယ့္ ျဖစ္ ရပ္မွန္ ကေလး ကို အားလံုး သိေအာင္ ခ်ျပမိတဲ့ အတြက္ ...ဒီ  Post  ကို ပထမ အႀကိမ္ တင္တင္ျခင္းမွာဘဲ ကၽြန္မ မိသားစု ၀င္ မ်ား၏ အျပစ္တင္ ေ၀ဖန္ျခင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ကို တခဏ တာ အခ်ိန္တို အတြင္း မွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ခံလိုက္ရပါတယ္..... ကၽြန္မ မွာ လည္း ကၽြန္မ ရည္ရြယ္ခ်က္ နဲ႕ ကၽြန္မ မို႕ ခက္ခက္ခဲခဲ ႀကိဳးစားၿပီး မေရးစဖူး ေရးျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဒီ Post ကို ကၽြန္မ ခင္ပြန္းသည္ ၏ အားေပးမွဳျဖင့္ သူတို႕ တားျမစ္တဲ့ ၾကားက ...အားလံုး ကို  Block  လုပ္ၿပီး မွ ျပန္တင္လိုက္ရပါ တယ္...ရွင္ .....

ကၽြန္မ တို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ စစ္ပြဲမ်ား ၊ လူမ်ိဳးေရး ျပသနာမ်ား ၿငိမ္းေအးၿပီး ကၽြန္မ တို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံ အျမန္ဆံုး တည္ၿငိမ္ ၿငိမ္းခ်မ္းမွဳ ရပါေစေၾကာင္း .... ဆုေတာင္း ေမတၱာ အနႏၱျဖင့္  .... )

( စြဲျမတ္ေဟသီ )

.''ဘဂၤါလီ " ေသြး ဆိုတာ ပါေနသည့္ အတြက္ တစ္ႏြယ္ငင္တာ တစ္စင္ပါ လို႕....သိမ္းႀကံဳးၿပီး မေကာင္းျမင္ ၾကတဲ့ သူေတြၾကားထဲ မွာ .... ထားရင္လည္းေနပါမည္ ....သတ္ရင္လည္း ေသ ပါမည္ ... ကၽြန္မ သည္ လည္း ဘဂၤါလီ ျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာ ....၀န္ခံ ရင္း ..... ဘာ လူမ်ိဴး ရဲ႕ ေသြး ဘဲ စပ္စပ္ ...ကိုယ့္ တိုင္းျပည္ နဲ႕ ကိုယ့္ ႏိုင္ငံ ၊ ကိုယ့္ ေရ ၊ ကိုယ့္ ေျမ ကို ခ်စ္တဲ့ ႏိုင္ငံ ခ်စ္ စိတ္ ၊ တိုင္းျပည္ နဲ႕ လူမ်ိဳး ကို ခ်စ္စိတ္ ဆိုတာ ကၽြန္မတို႕ ရင္ထဲမွာ ...အျပည့္ ရွိပါတယ္ .... ဆိုတာ

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More