Tuesday, June 19, 2012

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတၾကီးဦးသိန္းစိန္ ေျပာၾကားေသာ မိန္႔ခြန္း (၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ (၁၉) ရက္ )

ႏိုင္ငံေတာ္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး
အတြက္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေဆာင္ရြက္သြားမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတၾကီးဦးသိန္းစိန္မွ ၿပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕အစည္း၀င္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ တိုင္းေဒသၾကီး/ ၿပည္နယ္အစိုးရ အဖြဲ႔ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္မ်ား / ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္း/ေဒသ ဥကၠ႒မ်ား/ဒုတိ၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ဌာနဆိုင္ရာ အႀကီးအကဲမ်ားအား ေျပာၾကားေသာ မိန္႔ခြန္း

၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ (၁၉) ရက္

ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္း၀င္၀င္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ တုိင္းေဒသႀကီး/
ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္း/ေဒသဥကၠ႒မ်ား၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ဌာနဆိုင္ရာအႀကီးအကဲမ်ားခင္မ်ား-
ယေန႔အခမ္းအနားကို တက္ေရာက္လာၾကသူအားလံုး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး က်န္းမာခ်မ္းသာၾကေစရန္ ဆုေတာင္းေမတၱာ ပို႔သရင္း ႏႈတ္ခြန္းဆက္သအပ္ပါတယ္-
ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအေနနဲ႔ စတင္တာ၀န္ယူတဲ့ ပထမႏွစ္မွာ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၊ အမ်ဳိးသား ျပန္လာစည္းလံုးညီညြတ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို အရွိန္အဟုန္နဲ႔ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ယခုႏွစ္က စတင္ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိတဲ့ ဒုတိယအဆင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူတို႔ရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြား ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈကို အထူးအေလးထား ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ စည္းလံုးညီညြတ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး
ႏွင့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး၊ ျပည္သူ႔ဘ၀လံုၿခံဳေရး တို႔ကို အရွိန္အဟုန္မပ်က္ တိုးတက္ေအာင္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ေရးဆြဲလ်ာထားၿပီး ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ မၾကာမီတင္သြင္းမဲ့ အမ်ဳိးသား စီမံကိန္း (မူၾကမ္း) ဟာ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာႏွစ္မွ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္အထိ ပဥၥမကာလကို (၅) ႏွစ္ စီမံကိန္းျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာႏွစ္ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းနဲ႔ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာႏွစ္ အမ်ဳိးသား စီမံကိန္း၊ ႏွစ္စဥ္စီမံကိန္း (၂) ခုကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းမွတ္တမ္းတင္၊ အတည္ျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါ တယ္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားအရ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဌာနမ်ားရဲ႕ လုပ္ငန္းက႑ အခ်ဳိ႕ကို ေလွ်ာ့သင့္တာေလွ်ာ့ခ်၊ တိုးသံုးသင့္တာ တိုးတက္လ်ာထားသံုးစြဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး တစ္ဖက္ကလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ ထပ္မံလိုအပ္လာမဲ့ ေရရွည္အစီအမံမ်ားကို ျဖည့္စြက္ျပင္ဆင္ ေရးဆြဲထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ပဥၥမကာလကို (၅) ႏွစ္စီမံကိန္း (မူၾကမ္း) (၂၀၁၁-၂၀၁၂ မွ ၂၀၁၅-၂၀၁၆) ကို လက္ရွိႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ စီးပြားေရးအေျခအေနေပၚမူတည္ၿပီး အနာဂတ္မွာ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္လာႏိုင္မဲ့ အနီးစပ္ဆံုးအေနအထားကို ေမွ်ာ္မွန္းလ်ာထားၿပီး စီမံကိန္းေကာ္မရွင္အစည္းအေ၀းမွာ တိုင္ပင္ညွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးသြားမ
ွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ ၅ ႏွစ္တာကာလအတြင္း-
- တစ္မ်ဳိးသားလံုးရဲ႕ ျပည္တြင္းအသားတင္ထုတ္လုပ္မႈတန္ဖ
ိုး (ဂ်ီဒီပီ) ကို ၂၀၁၀-၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ပံုမွန္ေစ်းႏႈန္းအရ တစ္ႏွစ္ပ်မ္းမွ် (၇.၇%) တိုးတက္ရန္၊
- ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဂ်ီဒီပီမွာ လယ္ယာက႑ႀကီး၏ ပါ၀င္မႈအခ်ဳိးအစားကို ၃၆.၄ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၂၉.၂ ရာခိုင္ႏႈန္းသို႔လည္းေကာင္း၊ စက္မႈ က႑ႀကီး၏ပါ၀င္မႈ အခ်ဳိးအစားကို ၂၆.၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၃၂.၁ ရာခိုင္ႏႈန္းသို႔လည္းေကာင္း၊ ၀န္ေဆာင္မႈက႑ႀကီး၏ ပါ၀င္မႈအခ်ဳိးအစားကို ၃၇.၆ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၃၈.၇ ရာခိုင္ႏႈန္းသို႔လည္းေကာင္း အသီးသီးေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚေစရန္၊
- လူတစ္ဦးစီ၏ ပ်မ္းမွ်ျပည္တြင္း အသားတင္ထုတ္လုပ္မႈတန္ဖိုး (Per Capita GDP) ကို အေျခခံ ႏွစ္ထက္ (၁.၇) ဆ တိုးတက္ေစရန္ ရည္မွန္းထားပါတယ္။
တြက္ခ်က္ရရွိထားတဲ့ ဂ်ီဒီပီတိုးတက္မႈႏႈန္းအရ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ဘ႑ာႏွစ္မွာ ျဖစ္ေပၚလာမဲ့ ျပည္သူမ်ားရဲ႕ ပ်မ္းမွ် တစ္ဦးက် ဂ်ီဒီပီကို အေျခခံႏွစ္ထက္ (၃) ဆတိုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ျပည္သူေတြရဲ႕ စား၀တ္ေနေရးလိုအပ္ခ်က္ေတြ ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ေအာင္၊ အမွန္တကယ္ ၀င္ေငြတိုးေအာင္ ႀကိဳးစားေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈကို ငါးႏွစ္အတြင္းမွာ (၃) ဆ တိုးေအာင္ဆိ္ုရင္ လူ႔စြမ္းအား၊ ေငြေၾကး အရင္းအႏွီးနဲ႔ နည္းပညာေပါင္းစပ္ၿပီး တိုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသံုးျပဳ ေနတဲ့ ေငြေၾကး၊ အရင္းအႏွီး ထည့္၀င္ရင္းႏွီးသံုးစြဲႏိုင္မႈက
ို သံုးသပ္ရင္-
- ႏိုင္ငံေတာ္၏ အရ-အသံုးေငြစာရင္း (အစိုးရဘတ္ဂ်က္) အကန္႔အသတ္ရွိျခင္း၊
- ျပည္ပအကူအညီ အေထာက္အပံ့ (Grant) ႏွင့္ ေခ်းေငြ (Loan) တိုးတက္ရရွိရန္ လိုအပ္ျခင္း၊
- ျပည္တြင္းျပည္ပ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ား အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ တိုးတက္ရန္လိုအပ္ျခင္း တို႔ကို အဓိက
ေတြ႕ရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လက္ရွိ ေငြေၾကးအရင္းအႏွီး ထည့္၀င္ရင္းႏွီးႏိုင္မႈ ပမာဏထက္ (၂) ဆခန္႔ တိုးတက္ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွသာ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းနဲ႔ ၀င္ေငြေတြ တိုးတက္လာၿပီး ရည္မွန္းထားတဲ့ (၃) ဆကို တိုးတက္ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္ အရ-အသံုးေငြစာရင္းကို ၾကည့္ရင္ (၂၀၁၁-၂၀၁၂) ဘ႑ာႏွစ္မွာ လိုေငြ (-) ၂,၁၅၉,၅၄၃ က်ပ္သန္းရွိၿပီး (၂၀၁၂-၂၀၁၃) ဘ႑ာႏွစ္မွာ လိုေငြ (-) ၁,၉၅၃,၇၁၂ က်ပ္သန္းခန္႔ ျဖစ္ေပၚတာကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ႏွစ္ရွည္ၾကာစြာ ျဖစ္ေပၚပါက ႏိုင္ငံစီးပြားေရးကို ထိခိုက္လာၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲ ဆိုးက်ဳိးေတြမျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုေဆာင္ရြက္ရာမွာ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ ျပည္သူတို႔အတြက္ အက်ဳိးရွိ ထိေရာက္မဲ့ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ထိေရာက္အက်ဳိးရွိေအာင္ အသံုးျပဳျခင္း၊ စီးပြာေးရး တါက္ေျခမကိုက္တဲ့ လုပ္ငန္းမ်ား၊ မလိုအပ္တဲ့လုပ္ငန္းမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ အသံုးစရိတ္မ်ား ေခၽြတာျခင္းတို႔ကို တစ္ဖက္က လုပ္ေဆာင္ရမွာျဖစ္သလို အျခားတစ္ဖက္ကလည္း ႏိုင္ငံပိုင္အခန္းက႑ကို ေလွ်ာ့ၿပီး ပုဂၢလိကပိုင္ အခန္းက႑ကို ေျပာင္းလဲေဆာင္ရြက္တဲ့ ပုဂၢလိကပိုင္ျပဳလုပ္ေရး (Privatization) ကို ေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရရဲ႕ ဒုတိယအဆင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ရပ္ျဖစ္တဲ့ ပုဂၢလိကပုိင္ ျပဳျပင္ေရးလုပ္နည္းမ်ားနဲ႔အညီ ႏိုင္ငံပိုင္အခ်ဳိးအစား မ်ားေနေသာ ဆက္သြယ္ေရးက႑၊ လွ်ပ္စစ္က႑၊ စြမ္းအင္က႑၊ သစ္ေတာက႑၊ ပညာေရးက႑၊ က်န္းမာေရးက႑၊ ေငြေရးေၾကးေရးက႑မ်ားကို က႑ တစ္ခုခ်င္း ေလ့လာသံုးသပ္လ်က္ပုဂၢလိကပုိင္ အခ်ဳိးအစား ပိုင္ဆိုင္မႈအခ်ဳိး ကူးေျပာင္းေပးရင္း စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမင့္မားေအာင္ အားေပးျမွင့္တင္သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္ႏွင့္ အခ်ဳိးအစားပါ၀င္မႈကို ျပန္လည္စိစစ္၊ သံုးသပ္၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေအာင္ ဒုတိယသမၼတဦးေဆာင္တဲ့ ”ပုဂၢလိကပုိင္ျပဳလုပ္ေရး ေကာ္မရွင္အသစ္” ကို ျပင္ဆင္ဖြဲ႕စည္းေပးၿပီး ေျပာင္းလဲ လုပ္ေဆာင္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဌာနမ်ားအေနနဲ႔ မိမိတို႔တာ၀န္ယူရတဲ့ က႑နဲ႔ဌာနရဲ႕ လုပ္ငန္းမ်ား အနက္ မည္သည့္လုပ္ငန္းေတြကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္မလဲဆိုတဲ့ မဟာဗ်ဴဟာလုပ္ငန္းစဥ္ (Reform Strategy) ကို ခ်မွတ္ေရးဆြဲ ေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ Reform Strategy ေရးဆြဲႏိုင္ေရးအတြက္ကိုလည္း အမ်ဳိးသားစီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရးအႀကံေပး ေကာင္စီအဖြဲ႕၀င္ စီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ားနဲ႔ ဌာနဆိုင္ရာမ်ား ညွိႏႈိင္း ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကလို႔ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေဆာင္ရြက္မဲ့ အစီအမံအဆင့္တစ္ခုကို ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ အလားတူ က႑စီမံကိန္းတစ္ခုခ်င္းအတြက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈစီမံကိန္း (Development Plan) မ်ားကိုလည္း ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဌာန အသီးသီးက ေရးဆြဲေဆာင္ရြက္ေနသကဲ့သို႔၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ အစိုးရမ်ားကလည္း ေဒသႏၱရ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္း၊ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္း၊ ေက်းရြာဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းမ်ားကို အေသးစိတ္ေရးဆြဲေဆာင္ရြက္ရန္ အဆင့္ဆင့္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ေနတာကို ေတြ႕ရွိ ရပါတယ္။ စတင္ေျပာင္းလဲေဆာင္ရြက္ခ်ိန္ျဖစ္လို႔ အကူးအေျပာင္းကာလအတြင္း လိုအပ္ခ်က္မ်ား ရွိေနမွာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပည္တြင္းျပည္ပ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား အကူအညီျဖင့္ ပိုမိုသိရွိနားလည္ ေဆာင္ရြက္ လာႏိုင္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအေနနဲ႔ တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာရွိတဲ့ ၿမိဳ႕အားလံုးကို ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး စီမံကိန္းေတြ ေရးဆြဲဖို႔ႀကိဳးစားေပမဲ့ ၿမိဳ႕အားလံုး တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ကိုင္တြယ္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ဖို႔ လူအား၊ ေငြအားနဲ႔ အမွန္တကယ္ လိုအပ္မႈအေနအထား ရွိ/မရွိ သံုးသပ္ေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားကလည္း မိမိတို႔ရဲ႕ ၿမိဳ႕နယ္အားလံုးအေပၚ ၿခံဳငံုေလ့လာ သံုးသပ္ၾကည့္ရင္ ျပည္သူေတြ လတ္တေလာ ၿမိဳ႕ကြက္၊ ရြာကြက္ ခ်ဲ႕ေပးရန္လိုတဲ့ၿမိဳ႕နယ္၊ ေသာက္သံုးေရ ဖူလံုေရးနဲ႔ သစ္ေတာသစ္ပင္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေရး ဦးစားေပးလုပ္ေပးရမဲ့ ၿမိဳ႕နယ္၊ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ရရွိေရးအတြက္ ႏွစ္တိုႏွစ္ရွည္ စိုက္ခင္းမ်ား၊ စက္မႈလက္မႈနဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ဦးစားေပးထူေထာင္ရမဲ့ ၿမိဳ႕နယ္၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လွ်ပ္စစ္နဲ႔ ဆက္သြယ္ေရးဦးစားေပးလုပ္ရမဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ေတြ စာရင္းေပၚထြက္ လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္အေပၚ ဦးစားေပးၿမိဳ႕နယ္မ်ားကို ႏွစ္အလိုက္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေအာင္ ဦးစားေပးအစီအစဥ္ (Priority) မ်ား ေရးဆြဲထားၿပီး ဘတ္ဂ်က္၊ ႏိုင္ငံျခား အကူအညီအေထာက္အပံ့၊ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေတြ ဘယ္လိုရေအာင္ ႀကိဳးစားမလဲ၊ ဘယ္လိုခြဲေ၀သံုးစြဲမလဲဆိုတာကို ႏွစ္အလိုက္ အဆင့္ဆင့္ စီမံကိန္း (plan) ေရးဆြဲျခင္းဟာ ၿမိဳ႕ရြာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး စီမံကိန္းေရးဆြဲေဆာင္ရြက္ျခင္းပ
ဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ ပဥၥမကာလကို ငါးႏွစ္စီမံကိန္းေရးဆြဲ အတည္ျပဳၿပီးတဲ့ေနာက္ ႏွစ္ (၃၀) ႏွစ္ရွည္ စီမံကိန္းကို ျပန္လည္သံုးသပ္ေရးဆြဲျခင္းလုပ္င
န္းအျပင္ အမ်ဳိးသားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး စီမံကိန္း (National Development Plan) ကို-
- ေက်းလက္ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးနဲ႔ဆင္းရ
ဲမႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရးစီမံကိန္း
- လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး စီမံကိန္း
- ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ စီမံကိန္း
- ကုန္သြယ္မႈက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး စီမံကိန္း
- စက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး စီမံကိန္း
- ဘ႑ာေရးႏွင့္ ေငြေရးေၾကးေရးက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး စီမံကိန္း
- ေဒသႏၱရစီမံကိန္းမ်ား
- က႑အလိုက္ စီမံကိန္းမ်ားျဖင့္ (Comprehensive Development Plan) အျဖစ္ ဆက္လက္ ေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဌာနမ်ားနဲ႔တိုင္းေဒသႀကီးျပည္နယ္အစိုးရမ်ားကလည္း (ဂ်ီဒီပီ) တိုးတက္ေရးထက္ ျပည္သူတစ္ဦးခ်င္း၊တစ္အိမ္ေထာင္ခ်င္းရဲ႕၀င္ေငြတိုးတက္ေရးနဲ႔လူမ
ႈစီးပြားေရးဘ၀ ျမင့္မားတိုးတက္ေရးအတြက္ ျပည္သူလူထုဗဟိုျပဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး (People-Centered Development) လုပ္ငန္းေတြကို ဦးစားေပးၿပီး၊ အစီအမံရွိရွိနဲ႔ ေျမျပင္မွာ အမွန္တကယ္တိုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္သြားၾကဖို႔ တိုက္တြန္းေျပာၾကား လိုပါတယ္။
ဒုတိယပို္င္းအေနနဲ႔ ဆက္လက္ေျပာၾကားလိုတာကေတာ့ ႏိုင္ငံျခားအကူအညီ အေထာက္အပံ့မ်ားကို ထိေရာက္စြာ ရယူအသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ အမ်ဳိးသားဖြံံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ား (National Development Goals) နဲ႔ ကမာၻ႔ကုလသမဂၢ ေထာင္စုႏွစ္ရည္မွန္းခ်က္မ်ား (Millennium Development Goals) ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေရး ျဖစ္ပါတယ္။
ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ အဲ့ဒီႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား (Development Goals) နဲ႔ ဆင္းရဲမႈေလွ်ာ့ခ်ေရးစတဲ့ေထာင္စု
ႏွစ္ရည္မွန္းခ်က္မ်ား (Millennium Development Goals) ကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ရာမွာ ႏိုင္ငံရဲ႕ ဘတ္ဂ်က္ေငြတစ္ခုတည္းနဲ႔ မလံုေလာက္တဲ့ အတြက္ ႏိုင္ငံတကာအကူအညီ အေထာက္အပံ့ (Grant/Aid)၊ ေခ်းေငြ (Loan) နဲ႔ နည္းပညာ အကူအညီမ်ား ရယူေဆာင္ရြက္ၾကရပါတယ္။ ဒီလို ရယူေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာ ကူညီေထာက္ပံ့ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံမ်ား၊ အလွဴရွင္မ်ား အေနနဲ႔ ၄င္းတို႔ ကူညီေထာက္ပံ့လိုတဲ့ က႑ႏွင့္နယ္ေျမဧရိယာ ဦးစားေပးမႈ အစီအစဥ္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိၾကၿပီး အကူအညီရယူတဲ့ ႏိုင္ငံကလည္း မိမိတို႔ရဲ႕ ဦးစားေပးက႑နဲ႔ နယ္ေျမမ်ားကို မိိမိတို႔ရ႕ဲ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ စီမံကိန္း (Development Plan) နဲ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး မဟာဗ်ဴဟာ (Reform Strategy) လုပ္ငန္းစဥ္ ဦးစားေပး အစီအစဥ္မ်ားနဲ႔ အက်ဳိးရွိ ထိေရာက္ေအာင္ ရည္ရြယ္ေဆာင္ရြက္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုဂၢလိက ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားမွ အက်ဳိးအျမတ္ ျပန္ရခ်က္နည္းလို႔ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ မျပဳလုပ္ခ်င္တဲ့ နယ္ေျမေဒသမ်ား၊ အစြန္အဖ်ားေဒသမ်ားကို အစိုးရဘတ္ဂ်က္နဲ႔ အကူအညီအေထာက္အပံ့ (Grant/Aid) ကို ဦးစားေပး သံုးစြဲၿပီး ပုဂၢလိက ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူက စီးပြားေရး တြက္ေခ်ကိုက္ၿပီး ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံခ်င္တဲ့ နယ္ေျမမ်ားမွာ ျပည္တြင္းျပည္ပ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ (Investment) နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ စဥ္းစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခ်းေငြ (Loan) ကိုေတာ့ အတိုးႏႈန္း ျပန္ဆပ္ရမဲ့ ကာလနဲ႔ ေဆာင္ရြက္မဲ့ လုပ္ငန္းစီမံကိန္း (Project) ကို စီးပြားေရးတြက္ေခ်ကိုက္မႈ၊ အက်ဳိးအျမတ္ ျပန္ေပၚႏိုင္မႈ၊ ေခ်းေငြျပန္ဆပ္ႏိုင္မႈစတဲ့ အေျခအေနေတြနဲ႔ စဥ္းစားေရြးခ်ယ္ ေဆာင္ရြက္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စီးပြားေရးအရ ခ်က္ခ်င္းအက်ဳိးအျမတ္ မေပၚႏိုင္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ဳိးအတြက္ ေရရွည္အက်ဳိးမဲ့ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လွ်ပ္စစ္၊ ဆက္သြယ္ေရး၊ လမ္း၊ တံတား၊ ဆိပ္ကမ္းစတဲ့ အေျခခံအေဆာက္အဦ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားမွာေတာ့ လိုအပ္ခ်က္အရ သံုးၾကရန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာအေတြ႕အႀကံဳေတြေပၚ မူတည္ၿပီး ထိေရာက္ေသာ ႏိုင္ငံျခား အကူအညီ အေထာက္အပံ့မ်ား စီမံခန္႔ခြဲမႈ (Effective Aid Management) ရရွိရန္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရအေနနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားအကူအညီအေထာက္အပံ့ စီမံခန္႔ခြဲေရး ဗဟိုေကာင္မတီ၊ လုပ္ငန္းေကာ္မတီနဲ႔ အမ်ဳိးသားစီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရးအႀကံေပးေကာင္စီတို႔ကို ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး၊ ႏိုင္ငံျခားအကူအညီ အေထာက္အပံ့ဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားကို စီမံခ်က္မ်ား စနစ္တက်ေရးဆြဲၿပီး စီမံခန္႔ခြဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ားနဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီးျပည္နယ္ အစိုးရ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔ရဲ႕က႑ စီမံကိန္း ေဒသႏၱရစီမံကိန္းမ်ားနဲ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး မဟာဗ်ဴဟာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားနဲ႔အညီ ႏိုင္ငံျခားအကူအညီ (Grant/Aid)အသံုးျပဳရန္ လိုအပ္သည့္ ဦးစားေပး က႑မ်ားႏွင့္ ဦးစားေပးနယ္ေျမမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ေခ်းေငြ (Loan) ရယူရန္ ေဆာင္ရြက္သင့္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားက တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ ညွိႏႈိင္းၿပီး မိမိတို႔တာ၀န္ယူ၍ တုိးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူလူထုအတြက္ အက်ဳိးရွိ ထိုေရာက္မည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ဦးစားေပးေရြးခ်ယ္ေဆာင္ရြက္သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးကကဲ့သို႔ Top-Down ခြဲေ၀ခ်ထားမႈမ်ဳိး ေဆာင္ရြက္မွာ မဟုတ္ပဲ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး
စီမံကိန္းႏွင့္အညီ တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္သည့္ ဦးစားေပးက႑ႏွင့္ နယ္ေျမမ်ားကို ေအာက္ေျခအဆင့္ကစၿပီး Bottom-Up လုပ္ငန္းစဥ္ႏွင့္ တင္ျပ ေဆာင္ရြက္သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဌာနမ်ား (ဥပမာ ဆက္သြယ္ေရး၊ လွ်ပ္စစ္၊ စက္မႈ) ကလည္း မိမိတို႔၏ က႑အလိုက္ ေခ်းေငြမည္မွ်ရယူ၍ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံလွ်င္ တိုးတက္မႈ မည္မွ်ရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ကို တြက္ခ်က္ၿပီး၊ တာ၀န္ယူ၍ေဆာင္ရြက္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ားက မိမိတို႔ တာ၀န္ ယူတဲ့ က႑တုိးတက္ေအာင္ စီးပြားေရး တြက္ေခ်ကိုက္မယ္ဆိုရင္ Calculated Risk ျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားေငြရယူၿပီး ရဲရဲတင္းတင္း တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္သြားမွသာ တိုင္းျပည္တိုးတက္မွာျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ဖက္ကလည္း သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ လူမႈစီးပြားေရး မထိခိုက္မဲ့ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေတြကို ေရြးခ်ယ္ျပဳလုပ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ျပည္သူမ်ားရဲ႕ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ဖန္တီးေပးရာမွာ အလုပ္ရရံုသက္သက္မဟုတ္ပဲ အေျခခံလုပ္ခလစာမ်ား ျပည့္ျပည့္၀၀ရရွိေရးအတြက္ အေလးထား ေဆာင္ရြက္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ အေနနဲ႔ အျခားႏိုင္ငံမ်ားနည္းတူ အနည္းဆံုး အခေၾကးေငြဥပေဒတစ္ရပ္ ေရးဆြဲၿပီး၊ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းရန္ စီစဥ္ထားပါတယ္။
ဘတ္ဂ်က္နဲ႔ ႏိုင္ငံျခားအကူအညီ အေထာက္အပံ့ကိစၥ ေျပာၾကားၿပီးတဲ့ေနာက္ တတိယပို္င္းမွာ ႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ အဓိကက်တဲ့ ျပည္တြင္းျပည္ပရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွ
ံမႈ တိုးတက္ေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္း လုပ္ေဆာင္ၾကဖို႔ ေျပာၾကားလိုပါတယ္။ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားအတြက္ ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားဟာ အေရးႀကီးၿပီး လုပ္သာကိုင္သာရွိဖို႔ လိုသလို ဥပေဒအရ အကာအကြယ္ေပးမႈရွိမွာသာ လာေရာက္ ရင္းႏွီး ျမွဳပ္ႏွံ ၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လိုအပ္တဲ့ ဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကို ႏုိင္ငံတကာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားနဲ႔ အညီ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲခဲ့ၿပီး၊ မၾကာမီမွာ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈဥပေဒကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းႏိုင္ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆက္လက္ၿပီး ျမန္မာ့အထူးစီးပြားေရးဇံု ဥပေဒမူၾကမ္းကို ေရးဆြဲၿပီးျဖစ္၍ သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားနဲ႔ စီးပြားေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားရဲ႕ သေဘာထား အႀကံျပဳခ်က္မ်ား ရယူၿပီးပါက လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းမွာျဖစ္ပါတယ္။
တိုင္းျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ရန္အတြက္ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈတို႔ဟာ အဓိကေမာင္းႏွင္အားျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူမ်ားရဲ႕ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္ အလမ္းမ်ားနဲ႔ လူမႈစီးပြားေရး တိုးတက္မႈအတြက္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ားကို တစ္ဖက္က တိုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းရမွာျဖစ္သလို တစ္ဖက္ကလည္း မိမိႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ဳိးအက်ဳိးစီးပြား မထိခိုက္ေရး၊ ႏုိင္ငံ ဂုဏ္သိကၡာမထိခိုက္ေရး၊ ႏိုင္ငံအခ်ဳပ္အျခာအာဏာ မထိခိုက္ေရးႏွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ မထိခိုက္ေရး တို႔ကိုလည္း ရပ္တည္ေစာင့္ထိန္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမသယံဇာတ၊ ေရသယံဇာတ၊ သစ္ေတာသယံဇာတ၊ သတၳဳသယံဇာတစသည့္ သဘာ၀ သယံဇာတ အရင္းအျမစ္မ်ားကို ေနာင္သားစဥ္ေျမးဆက္အထိ စနစ္တက် သံုးစြဲႏိုင္္မဲ့ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ (Sustainable Development) ရရွိေရးကို စနစ္တက် စီမံ တြက္ခ်က္ အသံုးျပဳေဆာင္ရြက္သြားၾကရန္ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အလ်ဥ္းသင့္လို႔ ၿမိဳ႕ရြာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ စီမံကိန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာမွာ အျခားႏိုင္ငံမ်ားနဲ႔ မတူပဲ အခက္အခဲေတြ႕ရတဲ ့ကိစၥတစ္ခုကေတာ့ ေျမအသံုးခ်မႈ (Land Use)၊ ေျမကစားမႈ (Land Speculation) စတဲ့ ေျမယာျပႆနာမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အိိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕ကိုၾကည့္ရင္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံထက္သာတဲ့ ၿမိဳ႕ျပေက်းရြာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ စီမံကိိ္န္းေတြနဲ႔ လူေနမႈ အဆင့္အတန္းနဲ႔ လူမႈစီးပြားေရးဘ၀ ျမင့္မားတိုးတက္မႈ အေျခအေန ေတြကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္းႏုိင္ဖို႔အတြက္ ေဒသႏၱရ ဖြံံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးစီမံကိန္း (Regional Development Plan)၊ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး စီမံကိန္း (City Development Plan)၊ ၿမိဳ႕နယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးစီမံကိန္း (Township Development Plan)၊ ေက်းရြာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈစီမံကိန္း (Village Development Plan) တို႔ကို ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ကစၿပီး ေကာ္မတီမ်ား ဖြဲ႔စည္း ေရးဆြဲေဆာင္ရြက္ေစခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕နယ္တစ္နယ္ရဲ႕ အက်ယ္အ၀န္း၊ လူဦးေရအခ်ဳိးအစားနဲ႔ ျပည္သူတို႔၏ ေနထိုင္မႈ လိုအပ္ခ်က္ ျပည္သူတို႔၏စားေသာက္မႈ လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အလမ္း လိုအပ္ခ်က္တို႔အတြက္ လယ္ယာေျမမ်ား၊ ႏွစ္ရွည္စိုက္ခင္းႀကီးမ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ သစ္ေတာ၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ျပည္သူတို႔၏ ေသာက္သံုးေရလိုအပ္ခ်က္၊ လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရးအေျခအေနႏွင့္
ျပည္သူတို႔၏သြားလာေရး လိုအပ္ခ်က္၊ လွ်ပ္စစ္၊ ဆက္သြယ္ေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး စသည့္ ျပည္သူတို႔လိုအပ္ခ်က္ ကိစၥအ၀၀က္ို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ရန္အတြက္ ၿမိဳ႕ရြာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ စီမံကိန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ေျမအသံုးခ်မႈ မူ၀ါဒ (Land Use Policy) ႏွင့္ ေျမအသံုးခ်မႈ စီမံခန္႔ခြဲေရး (Land Use Management) တို႔ကို စနစ္တက် စီမံေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္လာပါတယ္။
သစ္ေတာေျမႏွင့္ ေျမလြတ္ေျမရိုင္းမ်ား၊ အျခားေျမမ်ားတြင္ တရားမ၀င္က်ဴးေက်ာ္၀င္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ ေနထိုင္ရာမွ ၄င္းတို႔လက္ငုတ္လက္ရင္း ပိုင္ဆိုင္သကဲ့သို႔ျဖစ္ၿပီး အစိုးရ၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈမွာ အခက္အခဲ ရွိလာတဲ့ အတြက္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားကဲ့သို႔ ေျမဟက္တာမ်ားစြာကို ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈအတြက္ ခြင့္ျပဳမေပးႏိုင္သည့္ အေျခအေနမ်ား၊ ေျမယာျပႆနာမ်ားကို ေနရာအႏွံ႔အျပားမွာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ႏွစ္တို၊ ႏွစ္ရွည္ စက္မႈကုန္ၾကမ္းနဲ႔ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား တိုးတက္ႏုိင္ရန္ မိမိတို႔၏ ျပည္သူမ်ားကို သစ္ေတာေျမႏွင့္ ေျမလြတ္ေျမရိုင္းမ်ား၌ တရားမ၀င္ က်ဴးေက်ာ္ေနထိုင္ လုပ္ကိုင္ျခင္းအစား ၿမိဳ႕ကြက္၊ ရြာကြက္မ်ား စနစ္တက် ထူေထာင္ေနရာခ်ထားေပးျခင္း၊ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ရန္ လယ္ယာေျမမ်ား ခ်ထားစီမံေပးျခင္းတို႔ကို စုစည္း ျပဳလုပ္ေပးလ်က္ သစ္ေတာ၊ သစ္ပင္နဲ႔ ႏွစ္ရွည္ပင္မ်ား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ စီးပြားေရးစိုက္ခင္းႀကီးမ်ား ေျပာင္းလဲ ထူေထာင္ေပးႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းျခင္းျဖင့္ ေရရွည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ျဖစ္ထြန္းေစလ်က္ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ျပည္သူတို႔၏ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းႏွင့္ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈ လူေနမႈအဆင့္ အတန္း ျမင့္မားမႈတို႔အတြက္ ေျမယာစနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ေရးအတြက္ ေျမယာစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး (Land Reform) ကုိ ေဆာင္ရြက္ရန္ အခ်ိန္က်ေရာက္ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ ေျမယာ အသံုးခ်မႈ မူ၀ါဒမ်ား ေရးဆြဲၿပီး ဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ ေျမယာခြဲေ၀ အသံုးခ်မႈ စနစ္တက် ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ၿမိဳ႕ရြာဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ ေျမယာ ခြဲေ၀အသံုးခ်မႈ စီစစ္ေဆာင္ရြက္ေရး ေကာင္မတီကို ဖြဲ႕စည္းထားၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားနဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားအေနနဲ႔ မိမိတို႔ရဲ႕ ၿမိဳ႕ရြာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္းေကာင္း၊ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္းေကာင္း၊ သတၳဳ၊ ေက်ာက္မ်က္၊ စြမ္းအင္၊ တြင္းထြက္ပစၥည္းမ်ား ရွာေဖြထုတ္လုပ္မႈ စိုက္ခင္းႀကီးမ်ားႏွင့္ ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္သည့္ စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္းေကာင္း အဆိုပါေကာ္မတီသို႔ ေျမယာခြဲေ၀အသံုးခ်ေရး စီစစ္အတည္ျပဳ ေပးႏိုင္ရန္ ေပးပို႔တင္ျပ ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယင္းေကာ္မတီမွ စီစစ္ၿပီးပါက ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ေကာင္မရွင္၊ ပုဂၢလိကပိုင္ျပဳလုပ္ေရး ေကာ္မရွင္၊ ေျမလြတ္ ေျမရိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေကာ္မတီႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ ဌာနမ်ားသို႔ ျဖန္႔ေ၀ညွိႏႈိင္း ဆက္စပ္ ေဆာင္ရြက္သြားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမယာႏွင့္စပ္လ်ဥ္းတဲ့ ဌာနဆိုင္ရာ အသီးသီးအေနနဲ႔ မိမိတို႔ရဲ႕ ဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား ေျမဧရိယာခြဲေ၀အသံုးျပဳသည့္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖံုဖံုကြဲျပားၿပီး လက္ေတြ႕ေျမျပင္၌ စီမံခန္႔ခြဲ ႏိုင္ျခင္းမရွိသည့္ အေျခအေနမွ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္အညီ ေခတ္ႏွင့္အညီ လက္ေတြ႕စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္သည့္ ဥပေဒ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား၊ အခြန္အေကာင္ဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားကို ျပန္လည္ညွိႏႈိင္းေရးဆြဲ အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္း ေဆာင္ရြက္သြားမွသာ ထိေရာက္တဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ၿမိဳ႕ကြက္၊ ရြာကြက္၊ အိမ္ကြက္၊ စိုက္ကြက္ႏွင့္ အျခားစီးပြားေရးလုပ္ကြက္မ်ားကို
လည္း တိက် မွန္ကန္စြာ စာရင္းေကာက္ယူ မွတ္ပံုတင္စာရင္းသြင္းျခင္း၊ အေရာင္းအ၀ယ္ျပဳလုပ္မႈမ်ားကို အခြန္အေကာက္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ညွိႏႈိင္း၍ ပိုင္ဆိုင္မႈစာရင္းမ်ား တိက်မွန္ကန္စြာ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းကိုလည္း အေျခခံခိုင္မာေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုေဆာင္ရြက္ရာမွာ တုိင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္အစိုးရမ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္းေဒသမ်ား အေနနဲ႔ နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား ညွိႏိႈင္းၿပီး တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုမ်ားနဲ႔ ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ နယ္စပ္ေဒသေတြမွာ ေနေရး၊ ထုိင္ေရး၊ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေရးႏွင့္ အလုပ္အကုိင္အခြင့္အလမ္းမ်ား ရရွိရံုသာမက အျခားႏိုင္ငံမ်ားသို႔ သြားေရာက္အလုပ္လုပ္ေနရသူမ်ား၊ မိမိေဒသ မ်ားသို႔ ျပန္လည္ အေျခခ်ေနထိုင္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ႏိုင္ရန္
- ၿမိဳ႕ရြာဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးစီမ
ံကိန္းမ်ားနဲ႔အညီ စနစ္တက် ေနရာခ်ထားေပးျခင္း
- ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈစီးပြားေရး အေျခအေနမ်ား ျပည့္စံုေအာင္ ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္း
- စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္း၊ ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္း၊ စက္မႈလက္မႈ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းမ်ားကို တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္ အဆင့္မွ စီးပြားျဖစ္အဆင့္သို႔ ကူးေျပာင္းႏိုင္ရန္ စီးပြားျဖစ္ စိုက္ခင္းႀကီးမ်ား၊ စီးပြားျဖစ္ ေမြးျမဴေရးကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းႀကီး
မ်ား၊ စက္ရံုစုႀကီးမ်ား စနစ္တက် ထူေထာင္ေပးျခင္း
- ယင္းကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းမ်ားမွ ထြက္ရွိလာေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို လက္လီအဆင့္မွ လကၠား ကုန္စည္ဒိုင္ႀကီးမ်ား၊ ကုန္သြယ္ေရးဇံုမ်ားအျဖစ္ ေစ်းကြက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ စီမံေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း
- နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမ်ား တိုးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္ေပးျခင္းႏွင့္
ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ကုန္သြယ္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
(credit goes to original uploader

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More